Iso loisto

kulkuri

Onko koemuksia isosta loistosta ? Hommasin karttaohjelman messuilta helmikuussa ja kaikenlaista säätöä on ollut siitä lähtien nyt viimeisenä ongelmana ohjelma ei löydä nmea signaalia gepsiltä. Karttakeskus ei kovin aktiivisesti auta ongelmissa

13

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjeita epäilevä

      En kyllä luottaisi tuon loiston kehittäjän ohjeisiin/karttoihin, kun hän messuilla esitteli miten heidän kartta systeemillään pääsee helposti Turusta Maarinhaminaan hän vetäisi vaan reittinnsä saarien ja kivikoiden välistä väyliltä poiketen ja väitti vielä että kaikki Turun saariston kivet on heidän kartoissaan että silloin ei mene karille vaikka ajaisi merkittyjen ja harattujen väylien ulkopuolella.

    • Kysyppä sieltä

      Kysy john nurminen marinesta, josko ystävällisesti osaavat auttaa?

    • Mikä on gepsinä? Garminin asetuksista täytyy muuttaa garmin lähtö nmea lähdöksi.

      • kulkuri

        Niin jäi tuossa alussa tarkentamatta, että kaikki muut laitteet toimivat moitteettomasti myös samassa koneessa oleva vanha merenkulkulaitoksen kartta saa yhteyden gepsiin ainoastaan loisto siis ei löydä gepsiä


      • Pikku Loitto
        kulkuri kirjoitti:

        Niin jäi tuossa alussa tarkentamatta, että kaikki muut laitteet toimivat moitteettomasti myös samassa koneessa oleva vanha merenkulkulaitoksen kartta saa yhteyden gepsiin ainoastaan loisto siis ei löydä gepsiä

        Jot te on likki.


      • dhdjko
        kulkuri kirjoitti:

        Niin jäi tuossa alussa tarkentamatta, että kaikki muut laitteet toimivat moitteettomasti myös samassa koneessa oleva vanha merenkulkulaitoksen kartta saa yhteyden gepsiin ainoastaan loisto siis ei löydä gepsiä

        Vain yksi ohjelma voi käyttää COM porttia kerrallaan.
        Loisto-ohjelma ei itsestään löydä mitään GPS'ää vaan sen portti baudi nopeus pitää kertoa laite sivulla. samat tiedot kuin toimivassa kartta ohjelmassa.


    • Iso loisto
    • matkaveneilijä

      Ostin Loiston PC-version kuukausi sitten. On loistava, kun toimii, mutta toistaiseksi en tähän laitteeseen luota. Olen kolme kertaa käyttänyt tätä veneessä, ja aina on ollut ongelmia. Sain Karttakeskuksesta ohjeita, joita olen noudattanut, mutta ei auta. Heidän mukaansa esim. tietokoneella ei saa tehdä mitään muuta sinä aikana kun Loisto on päällä. USB-portteihin ai myöskään saa kytkeä esim. langatonta hiirtä. Ja aina kun loiston sammuttaa, pitää tietokone sammuttaa ja vasta sen jälkeen poistaa USB portissa kiinnioleva GPS- lähettimen liitin. Samoin kun koneen käynnistää, pitää GPS-lähettimen johto olla valmiiksi portissa kiinni. Minua ei nämä ohjeet ole auttaneet. Olen joutunut joka kerta poistamaan GPS -lähettimen ajurin ja lataamaan sen koneelle uudelleen. Eli GPS lähettimen asennuslevy pitää aina olla mukana.

      Halpahan tämä on, ja loistava silloin kun toimii. Mutta kuten sanottu, kannattaa varautua ongelmiin ainakin jos hankkii PC Loiston. Muista mulla ei ole kokemusta. Ja tämä edellä mainittu GPS-lähetin on Karttakeskuksen suosittelema malli. Maksaa paikasta riippuen muutaman kympin.

      Yhteenveto ongelmasta: Loisto ohjelma ei tunnista GPS signaalia. Joskus tulee "COM port error" ja joskus ei tule. Samaan aikaan esim. Samsung S5 Neo käsipuhelimen GoogleMaps näyttää aina ja välittömästi sijainnin, oman sisäänrakennetun GPS lähettimen kautta. Minusta tämä PC loisto on edelleen vähän raakile. Toimii jos toimii. En voi suositella tämän hankintaa, vaikka halpa onkin, ja toimiessaan on erinomainen.

      • NoUseTo

        Tabletissa parivuotta ollut, ja sanoisin että aika kelvoton, ei toimi reittisuunnittelu yms. Onnkei oli halpa, niin ei nypi ihan kohtuumasti.


      • 3568

        Itsellä ei ole Loisto vaan Oziexplorer läppärissä. Sen kanssa on oppinut, että gps pitää aina, siis aina, laittaa yhteen ja tiettyyn samaan usb-paikkaan. Silloin toimii kuin vanhan junan vessa. Eli vakioi kokoonpano ja käytä samaa aina.


      • gstregh

        Itsellä ollut Loisto PC jo muutaman vuoden käytössä ja ei ole ollut mitään ongelmaa. Tärkeintä on että on sellainen usb-gps mokkula mikä varmasti toimii just siinä windows versiossa mikä koneessa on. Jos sitä gps mokkulaa vaihtelee eri porteissa niin se saa aina eri porttiosoitteen ja loisto ei sitä silloin löydä jos ei manuaalisesti sille anna. Itellä on usb2 keskitin veneessä jossa hiiri ja gps aina kiinni samoissa porteissa ja keskittimen laitan aina samaan porttiin tabletti-pc:ssä. Eikä ole ollut mitään ongelmaa.


    • Mertenmikkihiiri

      Onpa täyttä paskaa koko ohjelma. Suorastaa käyttäjän kusetusta.

    • jotainrajaa

      Loisto on rahojen tuhlausta kun eivät saa edes toimimaan Samsung S5 tai S6 puhelimissa....selityksiä kyllä riittää mutta korjausta ei vaan kuulu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      300
      2561
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      45
      1205
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      81
      1149
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1063
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      279
      946
    6. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      839
    7. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      835
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      72
      776
    9. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      749
    10. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      744
    Aihe