Sukupuolisen poikkeavuuden tutkiminen

Minkälaiseksi koet

Intersukupuolisuus on sitä, että on fyysisesti kahta eri sukupuolta, joka tulisi kyetä diagnosoimaan ilman psykaitriakin. Laki trans-sukupuolisuuden tutkimisesta toteaa, että trans-sukpulisuus, eli sukupuoli-identiteetti, se jonkalaiseksi itsensä kokee tulisi diagnosoida aisaan kuuluvissa yksiköissä. Eli siis tavallinen mies voi kokea olevansa nainen ja hänet tulisi siis tutkia ja diagnosoida trans-sukupuoliseksi. Intersukupuolisuudesta tosin ei ole olemassa minkäänlaista lakia.

12

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BSTc:tä tai SRY-antigeeniä, mitä näitä on, tai mosaikismeja ei nyt välttämättä diagnosoida. Ota huomioon, että lääketiede ei ole varsinaisesti kiinnostunut sellaisista poikkeamista, joiden kanssa suurin osa ihmisistä kykenee elämään.

• Minkälaiseksi koet

Psykiatrian pitäisi olla lääketiedettä. Miksi siis "lääketiede", psykiatria kiinnostuu sellaisista tutkimuksista kuin sukupuoli-identiteetti ilman konkreettisia oireita esim m2f miesidentiteetti.

• pörrö pörriäinen

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi intersukupuolisuudesta ja transsukupuolisuudesta puhutaan edes joissain yhteyksissä samaan aikaan. Intersukupuolisuushan on fyysinen tila, transsukupuolisuus taas psyykkinen.

• M2F

Trans-sukupuolisuus esim. m2f naisidentiteetti saaattaa olla yksi intersukupuolisuuden muoto. Kahta täysin samanlaista ihmistä ei ole. Toisella tämä intersukupuolisuus saattaa olla vähäisempää kuin toisella. Minun mielestä miehen ja naisen psyykkisyys on niin paljon toisistaan eroavaa, että on hyvinkin helppoa sanoa, että onko hänellä mies- vai naisidentiteetti. Toisaalta identiteetti on myös sitä minkälaiseksi ihminen itsensä kokee. Jos nyt varsinaisesti naisidentiteettiä ei ole ja ihminen on mies, niin siitä saattaa olla helppoa jopa korjantua mieheksi.

• lkjjjö

Kaikista intersukupuolisuuden variaatioista ei voi puhua varsinaisesti fyysisenä anomaliana, esimerkiksi osa esiintyy virheellisesti toimivina kromosomeina tai muina somaattisina ongelmina. Vain osa on selvästi fyysinen kun esimerkiksi ulkoiset sukuelimet eivät ole tyypillisesti tytön tai pojan.

Transsukupuolisuudesta ei tiedetä varmuudella mitä se on. Viime vuosina ollaan vähitellen päädytty siihen että kyseessä voisi olla neurologinen poikkeustila. Transsukupuolisuutta tutkitaan nykyisin psykologisin menetelmin koska parempaakaan vaihtoehtoa ei ole. Silloinkin keskitytään lähinnä erotusdiagnoosiin, kun tutkimuksissa todetaan että tutkittava on psyykkisesti terve, annetaan transdiagnoosi tutkittavan oman päätelmän mukaan mitä sukupuolta (tai ei lainkaan mitään sukupuolta) hän on.

• Äo-älä lyö
        lkjjjö kirjoitti:

Kaikista intersukupuolisuuden variaatioista ei voi puhua varsinaisesti fyysisenä anomaliana, esimerkiksi osa esiintyy virheellisesti toimivina kromosomeina tai muina somaattisina ongelmina. Vain osa on selvästi fyysinen kun esimerkiksi ulkoiset sukuelimet eivät ole tyypillisesti tytön tai pojan.

Transsukupuolisuudesta ei tiedetä varmuudella mitä se on. Viime vuosina ollaan vähitellen päädytty siihen että kyseessä voisi olla neurologinen poikkeustila. Transsukupuolisuutta tutkitaan nykyisin psykologisin menetelmin koska parempaakaan vaihtoehtoa ei ole. Silloinkin keskitytään lähinnä erotusdiagnoosiin, kun tutkimuksissa todetaan että tutkittava on psyykkisesti terve, annetaan transdiagnoosi tutkittavan oman päätelmän mukaan mitä sukupuolta (tai ei lainkaan mitään sukupuolta) hän on.

Ympäri käydään ja yhteen tullaan. Jos ihmistä kohtelee väärässä sukupuolessa, niin hän wei henkisesti voi myöskään hyvin voida ja jos ei henkisesti hyvin voi, niin sukupuolen korjaushoitojakaan ei haluta antaa.

• Se siitä
        Äo-älä lyö kirjoitti:

Ympäri käydään ja yhteen tullaan. Jos ihmistä kohtelee väärässä sukupuolessa, niin hän wei henkisesti voi myöskään hyvin voida ja jos ei henkisesti hyvin voi, niin sukupuolen korjaushoitojakaan ei haluta antaa.

Tut minä mitään sukupuoltani korjaa. Se oli siinä. Kiitti et sain edes kerran kokeilla hametta.

• ................
        Se siitä kirjoitti:

Tut minä mitään sukupuoltani korjaa. Se oli siinä. Kiitti et sain edes kerran kokeilla hametta.

Mikä meni pieleen? Tulitko itse toisiin ajatuksiin vai eikö sinua lääkärillä tai psykologilla otettu vakavasti? Miksi et sitten voisi kokeilla hametta toisenkin kerran? Oletko transvestiitti? Vai oletko se henkilö joka äskettäin tällä palstalla valitti, kun lääkäri ei suostu poistamaan kiveksiä?

• Se siitä
        ................ kirjoitti:

Mikä meni pieleen? Tulitko itse toisiin ajatuksiin vai eikö sinua lääkärillä tai psykologilla otettu vakavasti? Miksi et sitten voisi kokeilla hametta toisenkin kerran? Oletko transvestiitti? Vai oletko se henkilö joka äskettäin tällä palstalla valitti, kun lääkäri ei suostu poistamaan kiveksiä?

Minä ole se jota on grillattu niin pitkään, että on mennyt terveys ja elämän parhaimmat vuodet.

• ....................
        Se siitä kirjoitti:

Minä ole se jota on grillattu niin pitkään, että on mennyt terveys ja elämän parhaimmat vuodet.

Ehkä voisit hakeutua toiselle lääkärille? Tai voinet ottaa yhteyden transtukipisteeseen, jos et ole saanut tarvittavaa apua lääkäriltä? Älä heitä kirvestä kaivoon.

• Siitä se
        .................... kirjoitti:

Ehkä voisit hakeutua toiselle lääkärille? Tai voinet ottaa yhteyden transtukipisteeseen, jos et ole saanut tarvittavaa apua lääkäriltä? Älä heitä kirvestä kaivoon.

Minulla oli vielä vuosituhannen vaighteesssa elämä ennen kuin tämä show alkoi. Hakeudu kolmannelle lääkärille ja jonnekkin tukipisteeseen??? Suomeksi sanottuna pelottaa!! Koti ei ole enää koti.

• faktaa..

itseasiassa myös transsukupuolisuus on fyysinen tila.

sukupuoli tai sukupuoliristiriita ei voi olla psyykkinen tila koska, sinulla joko on miehen tai naisen aivot ja transsukupuoliset ovat synnynnäisesti epämuodostuneita ihmisiä joille jostain syystä muodostui vastakkaisen sukupuolen kroppa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe