Suositelkaa kirjoja!

Mies-32v

Hei! Olisin kiitollinen, jos voisitte suositella minulle luettavaksi kirjoja, jotka täyttäisivät seuraavat ehdot. Olen aikuinen mies, mutta minulla on lukemisen kanssa jonkinasteisia vaikeuksia, eli kirjat eivät saisi olla hirveän vaikeasti luettavissa. Teksti ei saisi olla hirveän vaikeaselkoista tai vaikeasti luettavaa. Kuitenkaan en halua lukea mitään lastenkirjoja tai selkokirjoja, ne taas ovat liiankin helppoja ja eivätkä oikein kiinnosta minua. Lähinnä etsisin aikuisten romaaneja tai elämänkertoja. Erityisesti minua kiinnostaa uskonto, historia, jännitys, fantasia ja erilaisten ihmisten elämänkerrat, lääketiede, erityisesti sellaiset elämänkerrat, jossa ihmiset kertovat selviytymisestään vaikeuksien yli. Kirjat eivät saisi olla mitään hirveän paksuja, mutta eivät ihan hirveän ohuitakaan, eli noin 200-500 sivuiset kirjat kiinnostavat. Myöskin nuorten kirjat kiinnostaisivat, elleivät ne ole liian lapsellisia. Kiitos vastauksista jo etukäteen!

4

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuomas Alatalo: Olen ja saan sanoa
      - nuoren vammaisen miehen omaelämäkerta (, jonka kirjoitusmetodista on kiistelty)

• austerism1

Jos filosofia kiinnostaa, niin Sofian maailma. On ehkä ikään kuin nuortenkirja, mutta itse luin aikuisiällä. Mielestäni erinomainen perusteos filosofian historiasta romaanimuodossa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Sofian_maailma

• austerism1

Vielä. Vaikka nyt kirjoja kysyitkin, niin suosittelen silti erinomaista sarjakuvaromaania.
      Alan Moore. Helvetistä. Kirjastosta jos lainaat, niin joudut luultavasti lainaamaan osissa. Taitaa olla suomennos 6-osainen. Tuota voisi kai pitää eräänlaisena Viiltäjä Jackin elämäkertana. http://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetistä

• bhj---3

käy tutkailemassa oman kirjastosi nuorten aikuisten osaston tarjontaa. sieltä voisi sinulle löytyä hyvää lukemista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      151
      6284
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      48
      1743
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1394
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      45
      1018
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      320
      1001
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      45
      913
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      899
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      866
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      857
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      845
    Aihe