mäntysuopaa käyttää veteen sekoitettuna nurmikon lannoitteena
Olen huomannut kun olen pessyt kesällä mattoja niin siinä nurmikko on pitkää.
mäntysuopa
4
764
Vastaukset
- Punkkientorjuntaa
Monilla peruspesuaineilla on lannoittava vaikutus. Käytän mäntysuopaa marjapensaille punkin torjuntaan maanpäällisiin osiin laimeennettuna ja maahan väkevänä. Aluskasvillisuus rehottaa ja pensaat kasvaa selvästi rehevämpinä kuin ennen mäntysuopakäsittelyä. Punkit pysyy hyvin kurissa vaikka rajanaapureiden pensaat on pahoin punkkien vaivaamia ja osittain jo kuolemassakin.
- Oikeaparempi
Toimii lannoitteena, mutta kyllä tavalliset lannoitteet ovat kuitenkin varmempia ja tulee halvemmaksikin. Jos on jotain muita tavoitteita niin silloin mäntysuopa on aika hyvä vaihtoehto.
- Torjuntalannoite
Käytän veden mäntysuovan ja ruokaöljyn seosta torjunta-aineena. Näyttäisi toimivan myös lannoitteena.
- Emäsreaktio
Mäntysuopa kohottaa maan ph arvoa ja tästä syystä ravinteiden liukoisuus tehostuu ja tästä syystä mäntysuovalla on välillinen lannoitusvaikutus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 432756
- 952724
- 1982390
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281953- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3581279Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51249