mäntysuopaa käyttää veteen sekoitettuna nurmikon lannoitteena
Olen huomannut kun olen pessyt kesällä mattoja niin siinä nurmikko on pitkää.
mäntysuopa
4
857
Vastaukset
- Punkkientorjuntaa
Monilla peruspesuaineilla on lannoittava vaikutus. Käytän mäntysuopaa marjapensaille punkin torjuntaan maanpäällisiin osiin laimeennettuna ja maahan väkevänä. Aluskasvillisuus rehottaa ja pensaat kasvaa selvästi rehevämpinä kuin ennen mäntysuopakäsittelyä. Punkit pysyy hyvin kurissa vaikka rajanaapureiden pensaat on pahoin punkkien vaivaamia ja osittain jo kuolemassakin.
- Oikeaparempi
Toimii lannoitteena, mutta kyllä tavalliset lannoitteet ovat kuitenkin varmempia ja tulee halvemmaksikin. Jos on jotain muita tavoitteita niin silloin mäntysuopa on aika hyvä vaihtoehto.
- Torjuntalannoite
Käytän veden mäntysuovan ja ruokaöljyn seosta torjunta-aineena. Näyttäisi toimivan myös lannoitteena.
- Emäsreaktio
Mäntysuopa kohottaa maan ph arvoa ja tästä syystä ravinteiden liukoisuus tehostuu ja tästä syystä mäntysuovalla on välillinen lannoitusvaikutus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3978553Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1702891- 131232
- 761008
- 64928
- 25916
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61913- 55893
- 64852
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72822