Sain työtodistuksen arviolla: käytös hyvä, työtaito hyvä.
Onko hyvä-arvio oikeasti hyvä vai herättääkö se vaan työnantajassa kysymyksiä siitä, mitä työntekijä on mokannut kun ei saanut kiitettävää.
Entä sitten työtodistus ilman arviota? Sain sellaisenkin. Kumpaa olisi parempi käyttää? Herättääkö taas todistus ilman arvostelua vielä enemmän spekulaatioita työntekijän "hyvyydestä"?
Onko tämä oikeasti hyvä työtodistus??
2
446
Vastaukset
- 6654
Mielummin se "hyvä" todistus kuin se missä ei ole arvostelua. Minulle on ainakin jäänyt sellainen olettamus että ilman mitään arviointia olevat todistukset on vähän sama kuin "suoritettu"-merkintä koulutodistuksessa (jonka itse aikoinaan sain aineesta joka ei mennyt todellakaan niin kiitettävillä numeroilla..)
- joku_tyyppi
Kyllä sitä voi saada työtodistuksia monestikin ilman arviointia, yksi syy on se että työtodistuksen kirjoittaja / allekirjoittaja ei välttämättä tiedä "hyvää päivää kirvesvartta" enempää työntekijästä, jolle pitää tehdä työtodistus. Työpätkän pituus ja tehtävätkin (ainakin jotenkin) ovat yleensä kyllä selvillä ;)
Toinen syy "arvioimattomaan" todistukseen on esim. työpätkän pituus - jostain muutaman viikon työstä ei välttämättä pysty / halua kirjoittaa arvostelua -- ellei se ole pakollista (esim. erilaiset työharjoittelut).
Kolmas syy voi olla että työntekijä haluaa "olen ollut töissä..." -todistuksen. Myös muita syitä voi olla.
Työdistus, jossa ei ole arvioita, ei siis välttämättä tarkoita "suoritettu merkitää" - vaikka "6654" niin ajatteli... ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740