Sain työtodistuksen arviolla: käytös hyvä, työtaito hyvä.
Onko hyvä-arvio oikeasti hyvä vai herättääkö se vaan työnantajassa kysymyksiä siitä, mitä työntekijä on mokannut kun ei saanut kiitettävää.
Entä sitten työtodistus ilman arviota? Sain sellaisenkin. Kumpaa olisi parempi käyttää? Herättääkö taas todistus ilman arvostelua vielä enemmän spekulaatioita työntekijän "hyvyydestä"?
Onko tämä oikeasti hyvä työtodistus??
2
421
Vastaukset
- 6654
Mielummin se "hyvä" todistus kuin se missä ei ole arvostelua. Minulle on ainakin jäänyt sellainen olettamus että ilman mitään arviointia olevat todistukset on vähän sama kuin "suoritettu"-merkintä koulutodistuksessa (jonka itse aikoinaan sain aineesta joka ei mennyt todellakaan niin kiitettävillä numeroilla..)
- joku_tyyppi
Kyllä sitä voi saada työtodistuksia monestikin ilman arviointia, yksi syy on se että työtodistuksen kirjoittaja / allekirjoittaja ei välttämättä tiedä "hyvää päivää kirvesvartta" enempää työntekijästä, jolle pitää tehdä työtodistus. Työpätkän pituus ja tehtävätkin (ainakin jotenkin) ovat yleensä kyllä selvillä ;)
Toinen syy "arvioimattomaan" todistukseen on esim. työpätkän pituus - jostain muutaman viikon työstä ei välttämättä pysty / halua kirjoittaa arvostelua -- ellei se ole pakollista (esim. erilaiset työharjoittelut).
Kolmas syy voi olla että työntekijä haluaa "olen ollut töissä..." -todistuksen. Myös muita syitä voi olla.
Työdistus, jossa ei ole arvioita, ei siis välttämättä tarkoita "suoritettu merkitää" - vaikka "6654" niin ajatteli... ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1473252- 2232995
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va781592Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391437- 481148
- 991041
- 1191014
- 58978
- 12913