Sain työtodistuksen arviolla: käytös hyvä, työtaito hyvä.
Onko hyvä-arvio oikeasti hyvä vai herättääkö se vaan työnantajassa kysymyksiä siitä, mitä työntekijä on mokannut kun ei saanut kiitettävää.
Entä sitten työtodistus ilman arviota? Sain sellaisenkin. Kumpaa olisi parempi käyttää? Herättääkö taas todistus ilman arvostelua vielä enemmän spekulaatioita työntekijän "hyvyydestä"?
Onko tämä oikeasti hyvä työtodistus??
2
438
Vastaukset
- 6654
Mielummin se "hyvä" todistus kuin se missä ei ole arvostelua. Minulle on ainakin jäänyt sellainen olettamus että ilman mitään arviointia olevat todistukset on vähän sama kuin "suoritettu"-merkintä koulutodistuksessa (jonka itse aikoinaan sain aineesta joka ei mennyt todellakaan niin kiitettävillä numeroilla..)
- joku_tyyppi
Kyllä sitä voi saada työtodistuksia monestikin ilman arviointia, yksi syy on se että työtodistuksen kirjoittaja / allekirjoittaja ei välttämättä tiedä "hyvää päivää kirvesvartta" enempää työntekijästä, jolle pitää tehdä työtodistus. Työpätkän pituus ja tehtävätkin (ainakin jotenkin) ovat yleensä kyllä selvillä ;)
Toinen syy "arvioimattomaan" todistukseen on esim. työpätkän pituus - jostain muutaman viikon työstä ei välttämättä pysty / halua kirjoittaa arvostelua -- ellei se ole pakollista (esim. erilaiset työharjoittelut).
Kolmas syy voi olla että työntekijä haluaa "olen ollut töissä..." -todistuksen. Myös muita syitä voi olla.
Työdistus, jossa ei ole arvioita, ei siis välttämättä tarkoita "suoritettu merkitää" - vaikka "6654" niin ajatteli... ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3962082Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121929Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2491404Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.811041Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402938Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39808- 56779
- 75750
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70724