Yritän ymmärtää lapseni käytöstä paremmin. Onko hyviä nettisivuja tai kirjoja tullut vastaan? Kyseessä just 4v lapsi joka hakee minulta huomiota, vaikka vietän paljon "laatuaikaa" hänen kanssaan muutenkin. Lapsi myös tohottaa usein kuin päätön kana. Tunnin bussi- ja kävelymatkalla hän kaatui maahan kaksi kertaa, portaikkoon kerran, bussissa heiluessaan äkkijarrutukseen kerran, maassa maatessaan (bussia odottaessa) sai tikun käteen, lopulta löi päänsä kotona ruokapöytään. Kaikki siis kunnon tällejä joista itku, vaikkei paljoa itke. Tällaista tohotusta suht tyypillinen tunti. Onko muilla samanlaista? Ei ole koskaan nukkunut hyvin päikkäreitä ja nykyään ei lähes koskaan. Syö hirmu pieniä annoksia. Voisiko olla keskittymisestä kyse? Heittelee tavaroita...vieläkin jonkin verran, vaikka sitä on koulittu pois jo lähes pari vuotta. Ei ole koskaan ollut sen tyyppinen joka sais raivareita. Tekee näitä asioita joko täysin tietämättömänä seurauksista (esim. pipi) tai naurussasuin.
Vastaukset 3
- äitiiäti
Voisiko liittyä jotenkin hahmottamiseen ja sen häiriöön? Tai joltain osin yli- tai aliherkkyyteen eli kosketus esim.kipu-aistimus on erilainen kuin yleensä on. Omalla lapsella lievä kehitysvamma näyttäytyy tavaroiden heittelynä ja lapsi ei tajua vaaratilanteita, niin kuin ikäisensä ja on loukkaantumisaltis.
- ed.
Ja tosiaan myös keskittymishäiriö, minkä mainitsitkin. Kirjoja on paljon, mutta alan ammattilainen esim. toimintaterapeutti osaisi varmaan neuvoa ja ohjata sinua siinä paremmin.
- jotakin on
Kannattaa neuvolassa kertoa tapahtumista, ehkä selviää sieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771580
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.104793En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203598- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493