Koira oksentaa veden juonnin jälkeen

johanna7

Hei,

Koirani on alkanut oksentaa ruokailun jälkeen kun juo vettä. Puklaa melkein heti veden ja syömänsä ruoan. Pelkkä ruoka siis pysyy sisällä, mutta veden juonti laukaisee oksennusrefleksin. Olen antanut ruokaa kolmesti päivästä, joten tyhjästä mahasta ei ole kyse. Ja rajoittanut veden juontia niin, että ruoan ja veden välillä on pidempi aika. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ja mistä voi olla kyse?

6

12313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lissu4

      Moi,
      Oma koirani tekee ihan samoin. Joko teillä syy selvisi?

    • ngfbhgggyyhyjtydjxsy

      Laita ruoan mukaan vettä. Tiedäthän, että eläinsuojelumääräysten mukaisestikin, koiralla ON oltava AINA raikasta vettä saatavilla?

      Hotkiiko ruokansa?

      Kysy kasvattajalta tekeekö sisarukset tai muut suvussa samaa, voi löytyä selitys samantien. Rakennevika? Stressaako ruoansyömisestä, pelkää sen menettämistä, tms?

      Kokeile laittaa vesi sellaiseen kiemurakuppiin, mitä myydään hotkijoille, joutuu juomaan siitä hitaammin.

      Mieti muutenkin minkämallinen kuppi on, jos nenä menee veteen juodessa, niin pärskyyhän se.

      Kokeile nostaa juomakuppi hitusen ylemmäs, pienen jonkun tukevan laatikon tms. päälle.

    • dkpsrpps

      Vesi kannattaa sekoittaa ruokaan, ettei tule vain juotua pelkkää vettä vasta ruan jälkeen.

    • ihmeenKummastus

      Okei, siis mikä koirarotu on sellainen, ettei kykene enää edes juomaan kunnolla?

      Uteliaisuudesta kyselen.

    • Suicider

      Moi!
      Meillä sama homma. Lääkäri totesi, että luultavasti löysähkö ruokatorven läppä. Koira syö hotkimalla, vaikka on semmonen kiemurakuppi käytössä. Siinä hotkiessa menee ilmaakin mahaan, ja kun täyteen mahaan vielä vettä juo, niin tulee puku. Homma on helpottanut, ku annetaan ruokaa useammassa erässä päivää pitkin(nappuset tietenki turvotettuna) , ja vesikuppi annetaan vasta n. 30min ruuan jälkeen.

    • Anonyymi

      Kiitos paljon tiedosta, niin mäkin ajattelin. Kiitti paljon. T:Siru

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3189
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1560
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe