Koira oksentaa veden juonnin jälkeen

johanna7

Hei,

Koirani on alkanut oksentaa ruokailun jälkeen kun juo vettä. Puklaa melkein heti veden ja syömänsä ruoan. Pelkkä ruoka siis pysyy sisällä, mutta veden juonti laukaisee oksennusrefleksin. Olen antanut ruokaa kolmesti päivästä, joten tyhjästä mahasta ei ole kyse. Ja rajoittanut veden juontia niin, että ruoan ja veden välillä on pidempi aika. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ja mistä voi olla kyse?

6

16977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lissu4

Moi,
      Oma koirani tekee ihan samoin. Joko teillä syy selvisi?

• ngfbhgggyyhyjtydjxsy

Laita ruoan mukaan vettä. Tiedäthän, että eläinsuojelumääräysten mukaisestikin, koiralla ON oltava AINA raikasta vettä saatavilla?

Hotkiiko ruokansa?

Kysy kasvattajalta tekeekö sisarukset tai muut suvussa samaa, voi löytyä selitys samantien. Rakennevika? Stressaako ruoansyömisestä, pelkää sen menettämistä, tms?

Kokeile laittaa vesi sellaiseen kiemurakuppiin, mitä myydään hotkijoille, joutuu juomaan siitä hitaammin.

Mieti muutenkin minkämallinen kuppi on, jos nenä menee veteen juodessa, niin pärskyyhän se.

Kokeile nostaa juomakuppi hitusen ylemmäs, pienen jonkun tukevan laatikon tms. päälle.

• dkpsrpps

Vesi kannattaa sekoittaa ruokaan, ettei tule vain juotua pelkkää vettä vasta ruan jälkeen.

• ihmeenKummastus

Okei, siis mikä koirarotu on sellainen, ettei kykene enää edes juomaan kunnolla?

Uteliaisuudesta kyselen.

• Suicider

Moi!
      Meillä sama homma. Lääkäri totesi, että luultavasti löysähkö ruokatorven läppä. Koira syö hotkimalla, vaikka on semmonen kiemurakuppi käytössä. Siinä hotkiessa menee ilmaakin mahaan, ja kun täyteen mahaan vielä vettä juo, niin tulee puku. Homma on helpottanut, ku annetaan ruokaa useammassa erässä päivää pitkin(nappuset tietenki turvotettuna) , ja vesikuppi annetaan vasta n. 30min ruuan jälkeen.

• Anonyymi

Kiitos paljon tiedosta, niin mäkin ajattelin. Kiitti paljon. T:Siru

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      84
      6014
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      318
      5096
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2648
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      46
      2588
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1822
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1659
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      108
      1471
    9. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    10. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      119
      1392
    Aihe