Kävin potkimassa tuollaisen rattaita mutta en tullut vielä vakuuttuneeksi. Vähän ajettuja 2000-luvun lopun kaaroja näkyy olevan myynnissä jonkin verran. Onko C2 jo menneen talven lumia, valmistushan on jo lopetettu aikaa sitten?
Kuinka huoleton tuollainen on? Meluisa ainakin...
Tyyppivikoja kai jotain löytyy mutta korjattu lienee jo viimeisimpiin malleihin?
C2 1.6 VTS Kokemuksia?
5
1544
Vastaukset
- exC3
Ei siinä paljon tyyppivikoja: etujousia katkeilee, joitain sähkövikoja, käyntihäiriöitä, ja vesivuotoja auton sisään myös moottori pikkuisen tihruuttaa aina jotain nestettä, mutta muuten luotettava ja hyvä peli, mutta kannattaa kattella alle 100tkm ajettu...
- Autokuumemittari
Kiitos. Ehkä jatkan kuitenkin kulttiTwingolla kurvailua.
- puistattaa vielläkin
Älä perhana potki Citikan renkaita. Minä kävin talvella samoin katsastamassa, kerran potkasin oikeeseen eturenkaaseen ja koko pyörä irtoisi auto lysähti siihen paikkaan. Pölykapseli kolisi ja vieri pitkin lattia. Myyjä siihen naureskeli ja sanoi sattuuhan näitä paremmissakin. Minä läksin korvat luimussa luikkimaan kiiresti kohti ulko-ovea.
- 16+7
No trolleilla on omat 'kokemukset', jotka ei tietenkään perustu omiin, vaan kaverin kokemuksiin jotka hänkin on lukenut vaikkapa Suomi24:sta. Toki nekin ovat 'kokemuksia', mutta niiden arvon voi jokainen arvioida ihan itse.
Perheessäni oli toisena autona v 2006 mallinen C2 1.6 sensotronic -robottivaihteistolla (vaihdettiin noin 3 vuotta sitten automaatti DS3:een). Auto oli hyvin pidetty nuorison keskuudessa, samoin vaimon piti sitä erinomaisena. Symppis kertakaikkiaan.
Pihalta lähti aina ensimmäisenä, kun jollakin oli auton tarve lähimatkoihin. Isompi cittari ei kelvannut kenellekään, ei edes minulle, pikkuasiointimatkoille..
Ensimmäiseen n 70.000 km:ään mennessä ei mitään huoltoa ja lampinvaihtoa kummempaa. Sen jälkeen kerran takajarru jumittui kunnolla, pääsi kuitenkin ajamalla korjattavaksi. Nuoriso hieman turmeli autoa hieman normaalia rankemmalla ajolla, jolloin ohjaukulmat menivät pieleen. Näistä selvisi muutamilla satasilla, jarruongelma tai olla reilusti yli 500 euroa.
Sitten noin 90.000 vaihteistorobotti alkoi oireilemaan ja ykkönen ei mennyt päälle. Lähtö oli aina kakkosella, joka sekin onnistui, mutta kytkimelle raskas tapa. Siinä vaiheessa olikin jo vaihto edessä, joten sen korjaaminen jäi meiltä tekemättä. Hiukan vaikutti vaihtoarvoon, mutta huomattavasti vähemmän kuin luulin. Asia kuulemma korjaantuu ohjelmistopäivityksellä eli tästä päättelin ettei kyseinen vika ole ensimmäinen ko vaihteistossa. No se ei ollut enää minun murheeni. Vaihteistohan on periaatteessa sama kuin VW-konsernin DSG ja onhan siinäkin ollut paljon ongelmia.
Kokonaisuutena kuitenkin C2 oli oikein miellyttävä ja suosittu meidän perheessä. Sama jatkuu nyttemmin DS3:n kanssa. Siinä on huomattavasti miellyttävämpi 'oikea' automaatti, ei kaksoiskytkinrobotti. Sekin on sinänsä oikein mukava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841