Hamariina 640, miten soveltuisi 6 hv nelitahti apumoottoriksi olisi tarkoitus uistella.
Vene tuntuisi muuten mukavalta, apumoottori teline perään, josko olisi neuvoja
mietityttää
6
363
Vastaukset
- Searooster
Eiköhän se mene uisteluvauhtia sillä pikku dieselilläkin ihan hyvin.
- Siitä vaan
Eiköpä vaan uisteluun riittäisi vaikka sähkömoottorikin.
- Hamariina 640
Et tartte apumoottoria, kulkee sopivaa vauhtia omalla moottorillakin. Sopii varmasti hyvin uisteluun. Mulla on samanlainen vene ja siinä on vapatelineitäkin valmiina, itse en tosin kalasta.
Vene on muuten juuri tullut myyntiin, jos et vielä ehtinyt venettä ostaa ja nyt sais halvalla hyvän ja siistin paatin. Myyn, koska ostimme isomman veneen. Hyvä vene, vahvaa työtä ja kölin ansiosta ei keiku. Kiva, kun voi ajaa ulkoa ja mulla on myös peräsinpinna, mukava käyttää välillä sitäkin. Polttoaineenkulutus on lähes olematonta. Hidashan se on, mutta jos ei ole kiire. Sillä kyllä pärjää aika kovassakin kelissä, kerran olin varmaan 15 metrin tuulessa. Keikuttaahan se ja kallistelee, mutta kölin ansiosta tuntui kuitenkin turvalliselta.
Keulakajuutta on valoisa ja keulan iso luukku todella kiva. Erityisesti yksin rantautuessa keulan luukku on loistava, kun voi mennä veneen läpi ja samoin tietenkin lastauksessa. Voin kyllä suositella venettä, hintaansa nähden mainio. Samalle pohjallehan tehtiin myöhemmin Bella 660, mutta sitä ajetaan sisältä ja itse olen ulkoilmaihmisiä.
Mun vene on Uudessakaupungissa, jos kiinnostaa niin voi tulla katsomaan ja koeajolle. Sittenhän sen tietää, onko sopiva vene sulle. Vene myynnissä tori.fi sivuilla, kuvaa ei vielä ikävä kyllä ole, mutta koitan laittaa ehkä jo tänään. - Hamariina 640
Eipä se mun mielestä tarvitse perämoottoria, vaan hiljaisen vauhdin saa omallakin moottorilla. Mun veneessä ainakin on vapatelineitä eli joku on silla joskus uistellut.
Hyvä vene muutenkin, vahvaa tekoa ja pohjan muodon ja kölin takia ei keiku. Mä tykkään kun saa ajaa ulkona, uisteluun olisi tietenkin hyvä, että ohjauspiste on lähellä. Bella 660 on tehty samalle pohjalle, mutta sitä ajetaan sisältä. Nukkumatila on hyvä jopa 190 senttiselle.
Mä olen just laittanut omani myyntiin, koska ostimme isomman veneen. Sitä saa tulla koeajamaan ja sittenhän sen tietää, että tuntuuko hyvältä. Vene on Uudessakaupungissa ja myynnissä tori.fi sivuilla. Kuvaa ei ikävä kyllä ole, mutta vene on todella siisti.
Erityisesti olen pitänyt veneen käsiteltävyysestä yksin, keulaluukun kautta pääse kätevästi keulaan ja näppärähän siitä on lastata tavaraa sisään. Vene on myös vielä sen verran pieni, että köydestä jaksaa kohtuullisessa tuulessa kiskoa.
Itse olen laittanut Igloon kylmälaukun kapteenin penkin ja laidan väliin ja istunut sen päällä, menee juuri sopivasti, mutta ei pääse liikkumaan, siitä näkee hyvin yli veneen, mutta ruoriin yltää silti hyvin.
Itsetyhjentyvä avotila antaa vaihtoehtoja, kuomun kanssa tai ilman kuomua, kumpi paremmalta tuntuu. Uisteluun ehkä jättäisin kuomun rannalle tai tyrkkäisin kajuuttaan. Meillä kuomun irrotus onnistuu kaksi pulttia irrottamalla
Veneellä pärjää myös kovassa kelissä, kerran kokeilin. Ruoria saa kyllä pyörittää urakalla, mutta ei se kovin helposti kaadu.
Veneen huono puoli on sen hitaus, viisi solmua taitaa olla huippunopeus, sen se toki ottaa aika helposti ja dieseliä palaa litran verran tunnissa.
Ja jos asut jossain kauempana ja lähellä on sopiva vene, niin voin silti suositella. Meille vaan kävi vähän ahtaaksi vai pitäisköhän opetella kalastamaan, niin vois pitää kaks venettä:)
Kerron mielelläni lisää Hamariinasta, jos on kysyttävää.- Hamariina 640
No, hitto. Mikähän tätä oikein vaivaa, kun äsken vilkaisin, niin mun aiempaa tekstiä ei näkynyt ja nyt se näkyy tuli sitten suurin osa asioista kaks kertaa. Pahoittelen.
- Anonyymi00006UUSI
Hei vanha ketju mutta tuore ostos itsellä tuollainen vene, ainoa murhe on sadeveden kertyminen takaosaan, tai lähinnä siellä reiissä lymyävä vesi joka nousee pintaan kum vesillä kelluu ja kallistelee. Onko tietoa miten nuo toteutettiin? Mihin veden pitäisi mennä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa933631Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292393Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1422049Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.34901- 44831
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30810Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61795Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5779- 40707
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies87686