Onko kellään jo lapsesta asti olleen astman seurauksena kylkiluut painuneet sisäänpäin rintalastan molemmin puolin, keuhkojen kohdalta. Itselläni on ollut astma syntymästä lähtien ja koska silloin (n.40v sitten) ei ollut nykyisiä astmalääkkeitä, hengitys oli niin vaikeaa lapsena että kylkiluut ovat taipuneet sisäänpäin keuhkojen kohdalta, ikäänkuin imun seurauksena. Lapsen luusto kun on niin taipuisaa vielä.
Sinänsä ongelma ei ole kuin esteettinen mutta häiritsevä kylläkin. Myös riisitauti voi kai aiheuttaa vastaavaa.
Suomalaisilta nettisivuilta ei asiasta juuri tietoa löydy, eikä lääkäritkään Suomessa tunnu olevan asiasta perillä.
Englanninkielisiltä sivustoilta löytyy tietoa hakusanoilla "Harrison's sulcus" tai "Harrison's groove".
Mitin että onko kellään Suomessa vastaavia "kuoppia" rintakehässä vai olenko aivan ainutlaatuinen.
Painaumat kylkiluissa
astma lapsena
3
1545
Vastaukset
- astma_lapsena
Eipä taida kellään muulla olla kyseistä ongelmaa kylkiluissa astman seurauksena. Kuopparinta-keskustelua kyllä löytyy Suomenkielisiltä sivuilta mutta siinä ei kyse ole samasta asiasta. Harmi.
- Anonyymi
Mulla on, mutta ei astman seurauksena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003447
- 623127
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342624- 802413
- 842386
- 962086
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402066Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221690- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411647