Onko kellään jo lapsesta asti olleen astman seurauksena kylkiluut painuneet sisäänpäin rintalastan molemmin puolin, keuhkojen kohdalta. Itselläni on ollut astma syntymästä lähtien ja koska silloin (n.40v sitten) ei ollut nykyisiä astmalääkkeitä, hengitys oli niin vaikeaa lapsena että kylkiluut ovat taipuneet sisäänpäin keuhkojen kohdalta, ikäänkuin imun seurauksena. Lapsen luusto kun on niin taipuisaa vielä.
Sinänsä ongelma ei ole kuin esteettinen mutta häiritsevä kylläkin. Myös riisitauti voi kai aiheuttaa vastaavaa.
Suomalaisilta nettisivuilta ei asiasta juuri tietoa löydy, eikä lääkäritkään Suomessa tunnu olevan asiasta perillä.
Englanninkielisiltä sivustoilta löytyy tietoa hakusanoilla "Harrison's sulcus" tai "Harrison's groove".
Mitin että onko kellään Suomessa vastaavia "kuoppia" rintakehässä vai olenko aivan ainutlaatuinen.
Painaumat kylkiluissa
astma lapsena
3
1686
Vastaukset 3
- astma_lapsena
Eipä taida kellään muulla olla kyseistä ongelmaa kylkiluissa astman seurauksena. Kuopparinta-keskustelua kyllä löytyy Suomenkielisiltä sivuilta mutta siinä ei kyse ole samasta asiasta. Harmi.
- Anonyymi
Mulla on, mutta ei astman seurauksena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761632
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106842En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203618- 131594
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo68536- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510