Maalämpöpumppu Nibe laskee nykyään n.10 minuutissa käyttöveden lämmöt 53 asteesta 42 asteeseen ja jää odottamaan että saa taas nostaa asteet 53:seen 20 minuutin päästä uudelleen jne. Huonelämmöt kun laittaa pois päältä niin silloin ei tätä "pudotusta" tule, vaan pumppu toimii normaalisti hitaammin lämpöä pudottaen, käytössä siis pelkkä lämminhanavesi tällöin. Mistähän tuo nopea lämpötilan pudotus nykyään johtuu? Täällä varmaan asiantuntijoita riittää. Kiitos
Nibe maalämpö
7
805
Vastaukset
- Pumppumiäs
Tämä on väärä paikka kysellä mitään asiallista. Mene www.maalampofoorumi.fi.
- Tietäjä
Vaihtoventtiili jumittaa, aika helppo herkistellä itsekin.
- 3Beni
Mistä sä sen lämpötilan mittaat? Jos mittaus tapahtuu varaajan alaosasta, jonne kylmä vesi ensin tulee niin ihan normaalia se on että pienen varaajapöntön alaosan lämpö putoaa 10 astetta jos 10 minuuttia suihkuttelee. Yläosassa voi silti olla vielä se 55 astetta.
- Nibe3
1.Tietäjälle, kuinka vaihtoventtiili vaihdetaan itse, pikaohjeet? ps. Vaihtoventtiilin olen testannut MAN 0-1 testillä pumpun tietokoneella ja kyllä se siinä menee. Mutta käytännössä se pitäisi sieltä saada turvallisesti irti jne... kiitos
2.3Beni, ymmärsit väärin, tilanteessa vettä ei siis lasketa vaan lämpö näytöllä alkaa laskemaan heti kun se on noussut tappiin (53). Aiemmin se ei näin nopeasti alkanut laskea. - bibi3
Oletko varma ettei käyttövesiputket vuoda jossain.
- Nmnmn
Kuinka vaihtoventtiiliä herkistellään itse?
- Nibe3
Venttiili oli jumissa. Herkistelty. Nyt toimii. Kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244716- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483125- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539