Tällä osastolla on varmaan puualan ammattilaisia joten kysyisin seuraavaa. Menin lakkaamaan rakkaan akustisen kitarani venelakalla ja lakkaus meni täysin pieleen. Kysynkin miten vanhan lakan saisi poistettua vahingoittamatta alkuperäistä puupintaa. Olen kokeillut monenlaisia raspeja, kuumailmapuhallinta, asetonia, hiontaa ainakin, mutta venelakka on niin pirun kovaa. Höylä saattaa rikkoa puupinnan. Olisiko lakanpoistoaineista apua?
Neuvoja kiitoksia.
Kitaran lakkauksen poisto
5
627
Vastaukset
- 16+14
nitromorse
Aivan oikein 16 14. Nitromors on just oiva aine tuohon hommaan. Teollisuus tinneri, ja ksyleeni ovat myös aika hyviä maalin, ja lakan irrottajia, mikäli lakkauksesta ei ole mennyt kauaa. Maalarina suosittelen lakkaamaan kitaran ruiskulla.
En suosittele noita kumpaakaan, koska kitaralle vesihuuhtelu jälkeen on liikaa!!!
Jos peukalot kestää, niin siiklillä, jos et itse onnistu, niin pyydä joku teroittamaan siiklisi silloin tällöin ja ota huomioon, yleensä joka kymmenes siikli on hyvä, karkasu onnistunut kohdalle! Tee joku "tälli", jossa kitara pysyy paikallaan hyvin, auttaa sua siiklaamisessa.- Zirup
Nitromorsin neutralointi lakkabensiinillä eli mineraalitärpätillä eikä vetehellä.
Et muuten kertonut miten se lakkaus meni pieleen? - Noitsu
Sikli on sikli, siikli on peruna...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305587
- 1862179
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus92085Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1621669Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan691399Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike321374Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141344En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701214- 941175
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2171134