Minten saisin saunan huopakatolta puhdistettua sammaleen pois kätevimmin? Onko jotain ainetta? Olen kuullut, ettei saisi harjata. Onko näin?
Sammalen puhdistus
8
4536
Vastaukset
- asfsadsv
Kokeile tuhkavettä, eli liotat vettä puutuhkassa jonkin aikaa. Vähintään sen aikaa että kaikki tuhka on valunut astian pohjalle. Jäljelle jäänyttä (emäksistä) nestettä levitetään katolle, joka tappaa sammalkasvuston. Harjaaminen kuluttaa huopakatetta, mutta ei sillä muuta haittaa kait ole.
- Ruusukainen
Kiitos vastauksesta. Eli vain neste levitetään katolle, ei astian pohjalle jäävää tuhkaseosta?
- asfsadsv
Vain neste levitetään. Tuohon tarkoitukseen löytyy kyllä kaupasta jotain myrkkyjäkin, mutta itse aloittaisin tuosta tuhkavedestä.
- Ruusukainen
Kiitos. Kokeilen ensin tuota tuhkavettä.
- kanto
Tuhkaliuoksen voi antaa tekeytyä ja selkiytyä vaikka parikin päivää. Helppo levittää isolla kastelukannulla jossa suihku- sihtisuppilo. Harjaamaan joutuu joka tapauksessa.
Jatkossa on sitten tärkeää siivota katolta säännöllisesti ja usein pois pudonneet lehdet, neulaset yms. jotka muodostavat sammaleelle kasvualustaa.- Ruusukainen
Kysynpä vielä, että millä sekoituksella saa parhaan tuhkaveden aikaiseksi, suhteessa paljonko vettä ja paljonko tuhkaa?
- Mökkeily jatkoon
Osta rautakaupasta bio-kattopesua, maksaa noin 30e sellainen 3 litran pönttö, sitä latrataan 1/3 suhteessa veteen ja sitten vaan suihkutetaan katto läpeensä sillä aineella sellaisella hetkellä ettei ole sadetta ihan läitunteina luvassa. Viikon-kolmen viikon kuluessa sammalet tulevat alas sasdekuuron mukana. Suoja kestää useampia vuosia, eli ei edes tule uutta. Helppoa ja toimii.
Samanlaista tuotetta näyttää myös hongkong mainostavan, siitä ei minulla kokemusta, mutta varmaan toimii sekin. - pois on
Round upilla lähtee pitää vaan olla tarkkana ettei leviä kovin kaus se kun tappaa kaiken vihreän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897