Saako Ais mitenkään helposti näkymään tabletille?
Esim. jos vhf missä ais, saako sen näkymään tabletille, Tai onko muita systeemejä?
AIS tabletille
10
555
Vastaukset
- Alfredson,
- Eri asioita
Nyt saisi pikkuhiljaa lopettaa tuon Marinetrafficin tarjoamisen venekäyttöön.
Se on nettipalvelu, joka vaatii toimiakseen jatkuvan nettiyhteyden.
AIS-vastaanotin on aivan eri juttu. Se ei vaadi nettiyhteyttä, vain antennin.
Eli täysin eri asioita!
- AISSI
Digital Yachtin langattomalla purkilla saa:
http://www.merikartat.fi/digital-yacht-nmea-wifi-reititin-high-speed-p-11816.html - Jskdfj
Easy aisilta löytyy myös ais-purkki, jossa on wifiläherin ipadia varten valmiina
- kryssari
Tuo aisiin yhdistetty wifi-serveri mahdollistaa kyllä ais-tietojen välittämisen tabletille, haittapuolena on vain että samalla normaali internetyhteys katkeaa. Jolloin esim. säätietojen haku mutkistuu...
Kenties joku palstan it-guruista osaa opastaa, miten tabletti konfiguroidaan tabletti siten että wifi-yhteyden lisäksi saa myös internet yhteyden mobiiliverkon kautta.- Bossu
Bluetoothin kautta onnistuu internet. Esim. blueVPN androidille. En ole varma, minkä puhelimien kautta toimii. easyAIS-wifi kytketään VHF-kaapelin väliin ja se lähettää AIS-tietoja wlanilla. softatukena Androidille ja iPadille on nyt ilmeisesti vain yksi softa, ei vielä taida navigointisoftat osata plotata sitä kartan päälle.
- tabletti1
Marinetraffic kännykässäni jo on mutta liikun paljon nettikantaman ulkopuolella jolloin esim digital yachtin kaltainen systeemi olisi hyvä, Tosin en vielä omista edes ais fhf radiota. Plotterini on halppis Elite johon ei myöskään saa ais tietoja
- Ruorimies.fi
mm. iNavx iPadille osaa plotata AIS datan kartan päälle. Toimii ainakin DY WiFi reitittimien kanssa.
- Iisiiaissii
Easyais is wifi toimii iPadilla/iNavixilla hyvin ja netti pelaa ilman mitään säätämistä.
Jostain syystä easyaissin oma apps ei toimi? Josko ei se kyllä haittaa . Se iNavix on visuaalisempi ymmärtää . Esim minkä mutkan takaa joku isompi kaupallinen alus singahtaa- Bossu
Taitaa Androidillakin onnistua. Vesperin XP-8000 Ais-wifi antaa AIS-tiedot wifin kautta ja droidAIS osaa plotata tiedot kartan päälle. Karttoina se osaa käyttää vain OpenSeaMapia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078