Suomi24 vai 220 poisti keskustelun, jossa totuutta??

Ankerias Saatana

Osallistun keskusteluun sähkösopimuksista. Kerroin muutaman faktan 220:n laskutuksesta ja siitä, ettei tilausvahvistuksen toimittamisesta huolimatta uusi sähkösopimus syntynyt. Laitoin laskujen päivämäärät, aspan vastaukset ja nyt koko keskustelua ei löydy. Hyvä Suomi24, hyvä 220!! Asialla ei sinällään itselleni ole enää merkitystä, koska on kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä. Halusin vaan tuoda esinn ristiriidan palstalla vastailevan 220:n työtekijän vastausten, aspasta saamieni suullisten vastausten ja meilillä saamieni vastausten välillä. Ja verrata niitä tämän maan lainsäädäntöön, joka koskee myös kyseistä firmaa, vaikka heillä näyttää eriävä käsitys asiasta olevankin.

20

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuomasjuntti

      Minä puolestani ihmettelen sitä, kuinka yhdellä sähköyhtiöllä voi olla oma palsta täällä, mutta muilla yhtiöillä ei. Maksaako 220 Energia Oy palstan pitäjille käytössään olevasta mainostilasta?

      • poistanut kyseisen keskusteluketjun muista syistä johtuen. 220 Energia maksaa palstasta ja mainostilasta Suomi24:ssä.

        Täällä lisätietoja palvelukanavasta tuotteena:
        http://www.suomi24.fi/mainonta/tuotteet/sosiaalinen

        Ystävällisin terveisin

        Suomi24 Ylläpito
        Susanna


    • Ankerias Saatana

      Todennäköisesti ja samalla mielipiteenmuokkauksesta, kun totuus tältä palstalta katoaa. Yhtälailla 220:n puolelta voisi joku automaatti vastata kaikkeen, että ikävää, kun olet sitä mieltä. Myöntäisivät mokansa, pyytäisivät anteeksi ja korjaisivat mokansa, asia olisi ainakin omalla kohdallani ollut sillä selvä. Mutta kun siellä joku töykeä aspa lässyttää jostain sähkönmyyntipykälistä, joita ei ole toimitettu tilausvavistuksen mukana, eikä se poika tai tyttö siellä osaa edes sanoa, mistä moinen pykälä löytyy, niin on aika onnetonta. Kahlasin Finlexin ja sellaista pykälää, josta minulle puhelimessa 220:n aspa kertoi, ei ole edes olemassa. Toisaalta löytyi pykäliä, joiden mukaan sähkölaskusta pitäisi näkyä esim. määräajan voimassaolo. 220:n laskusta sitäkään ei näy. Kyseinen yritys halusi haukata ison läjän paskaa yrittämällä kusettaa minua. Kuten jo sanottu, anteeksipyyntö ja asian korjaus olisivat auttaneet jättämään asian siihen.

      • Emme ole poistaneet viestejäsi tai viestiketjua. Olemme ottaneet jo Suomi24:n yhteyttä asian suhteen, niin kuin jo äskeisessä viestissäni totesin. Vastaan nyt varmuudeksi vielä tähän, koska ketjun aloitusviestiin kirjoitettu vastaus valahti sen verran alas.

        Tilausvahvistuksessa lukee määräajan voimassaolo, lain mukaan se riittää. Kukaan ei täällä huijjaa yhtään ketään.


      • Ck1
        energia220 kirjoitti:

        Emme ole poistaneet viestejäsi tai viestiketjua. Olemme ottaneet jo Suomi24:n yhteyttä asian suhteen, niin kuin jo äskeisessä viestissäni totesin. Vastaan nyt varmuudeksi vielä tähän, koska ketjun aloitusviestiin kirjoitettu vastaus valahti sen verran alas.

        Tilausvahvistuksessa lukee määräajan voimassaolo, lain mukaan se riittää. Kukaan ei täällä huijjaa yhtään ketään.

        Sähkömarkkinalaki, 9 luku, 69 pykälä: Vähittäismyyjän on esitettävä laskussa loppukäyttäjälle erittely siitä, miten sähkön hinta muodostuu sekä tieto sopimuksen voimassaoloajasta.

        Siis laskussa. Käy itsekin tutustumassa tuohon lakiin ja vihjaa ihmeessä muillekin teillä talon sisällä.

        Ja poistakaa vaan viestiketjut. Kuvaruutukaappaukset on jo otettu. Itse tulitte julkiselle keskustelupalstalle. Tarkistakaa kuitenkin ensin nuo faktat kuntoon.


      • Ck1 kirjoitti:

        Sähkömarkkinalaki, 9 luku, 69 pykälä: Vähittäismyyjän on esitettävä laskussa loppukäyttäjälle erittely siitä, miten sähkön hinta muodostuu sekä tieto sopimuksen voimassaoloajasta.

        Siis laskussa. Käy itsekin tutustumassa tuohon lakiin ja vihjaa ihmeessä muillekin teillä talon sisällä.

        Ja poistakaa vaan viestiketjut. Kuvaruutukaappaukset on jo otettu. Itse tulitte julkiselle keskustelupalstalle. Tarkistakaa kuitenkin ensin nuo faktat kuntoon.

        220 Energia on sitoutunut noudattamaan Energiaviraston keväällä 2014 antamia ohjeita, joissa esitetään, että vähittäismyyjän tulee joka laskussa ilmoittaa tieto sopimuksen voimassaoloajasta. Tähän asti tieto sopimuksen voimassaoloajasta on ilmoitettu tilausvahvistuksen yhteydessä, ja tulemme lisäämään tämän viestin tuleviin laskuihimme. Pyydämme asiakkaitamme huomioimaan, että Energiaviraston vaatimus astuu voimaan 1.1.2015. Suosittelemme kaikkia sähkönkäyttäjiä tutustumaan tähän Energiaviraston ohjeeseen:

        http://www.energiavirasto.fi/documents/10179/0/Energiaviraston määräys sähkön myyntiä ja sähkön jakelua koskevien laskujen erittelystä.pdf/371646b5-b36b-433a-a56a-758a38e93344

        Ota kernaasti kuvakaappauksia. Emme ole poistaneet keskusteluketjuja täältä. Voit lukea tässä keskustelussa olevan Suomi24:n virallisen viestin ja huomaat, että puhun totta.

        Mukavaa ja aurinkoista päivänjatkoa sinulle. :)


    • CorElOne

      Kokemuksia-ketjukin taisi tääktä "kadota" jonnekin? Olin 220 asiakkaana ja oli kyllä niin epämääräistä touhua tällä firmalla, että mielelläni maksan nykyään hieman enemmän hyvästä palvelusta ja luotettavuudesta. Oli se ennenkokematonta, että jouduin sähköä ostaessani ottamaan kuluttajansuojaviranomaiseen yhteyttä.

    • Tarkistakaa

      Kadun syvästi sitä, että sähkösopimuksen aikoinani tein. Nyt olen päässyt eroon, mutta monta yhteydenottoa vaati laskutuksen takia. Uusien kilpailuttajien pitäisi googlata aina ensin nämä yhtiöt. Riitautin laskuja muutaman kuukauden ajan ja kulutin samalla sähköä, että kulutus jotenkin vastasi laskuja...

    • Kiitos viestistäsi. Voin tähän heti todeta, että emme ole poistaneet viestejäsi. Kuten varmaan itsekin huomasit; me vastasimme niihin.

      Täällä keskustelu on hyvin avointa. Niin kuin itsekin varmaan huomaat, täällä on muutakin kritiikkiä meitä kohtaan. Olemme täällä avoimesti keskustelemassa asioista, emmekä poistamassa viestejä.

      Mekin huomasimme, että kirjoittamiasi viestejä ja niihin kirjoittamiamme vastauksia ei löytynyt. Olemme ottaneet tästä asiasta yhteyttä Suomi24:ään ja selvitämme asiaa.

    • 220 Energia ei ole poistanut kyseistä keskusteluketjua, vaan Suomi24:n moderointi on tehnyt poiston. Emme kommentoi moderointia sen enempää, mutta poistoperuste ei liity tämän keskustelun aiheisiin.

      Ystävällisin terveisin

      Suomi 24 Ylläpito
      Susanna

      • Ankerias Saatana

        Hei!

        Totuushan teillä polttaa, voi voi. Pelkkää faktaa olen kirjoittanut, mutta jos 24 suojelee lainrikkojia, niin siitä vaan. Aina löytyy tänä päivänä kanava, jossa asiansa saa esille.
        Asia on kuitenkin kuluttajariitalautakunnassa tutkittavana, ilmottelen kyllä, kun saan ratkaisun, oli se mikä vaan (olen reilu, toisin kun eräät tahot.)
        Ikävä kyllä 220 ohjeistaa aspaansa väärin joko tietoisesti tai ei osaa oman alansa lakipykäliä.


      • Ankerias Saatana kirjoitti:

        Hei!

        Totuushan teillä polttaa, voi voi. Pelkkää faktaa olen kirjoittanut, mutta jos 24 suojelee lainrikkojia, niin siitä vaan. Aina löytyy tänä päivänä kanava, jossa asiansa saa esille.
        Asia on kuitenkin kuluttajariitalautakunnassa tutkittavana, ilmottelen kyllä, kun saan ratkaisun, oli se mikä vaan (olen reilu, toisin kun eräät tahot.)
        Ikävä kyllä 220 ohjeistaa aspaansa väärin joko tietoisesti tai ei osaa oman alansa lakipykäliä.

        Me molemmat tiedämme miksi ketju poistettiin.

        Meillä ei ole kuluttajariitalautakunnasta tulleita tuomioita eikä mistään muualtakaan tulleita tuomioita. Luulisi tämän ketovan jotain – se on aika ristiriidassa sinun kirjoituksiesi kanssa. Toivon että voisit selvittää asian meidän kanssamme ja vähän ripotella jäitä hattuun. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, olet aika vihainen meille, joten haluaisimme selvittää asian.

        Voit toki jatkaa trollailua, mutta tekeekö se sinulle paremman mielen?


    • Ankerias Saatana

      Hei!

      Asiaa on yritetty teidän kanssa selvittää, olin asiata yhteydesä meilitse, ensin ei kukaan vastannut pitkään aikaan. Laitoin uuden meilin, johon vastattiin jotakuinkin töykeästi. Soitin pariinkin kertaan, sain epämääräistä selontekoa sähkönmyyntilaista, lainkohtaa ei osattu kertoa, eikä sitä löydy esim. tilausvahvistuksesta.Tilausvahvistuksesta, jonka 22 on minulle toimittanut, mutta jonka mukaan ei toimita. Myös e-laskusta mainitessani aspa sanoi suunnilleen, etten osaa sitä käyttää. omassa työssäni ohjaan asiakkaita niitä tilauksia tekemään, osaan sen kyllä tehdä. Vasta tuli 220:lta meili, jossa kerrotaankin, että niissä on ollut ongelmia. Kiitos aspalle, joka piti asiakasta typeränä ja osaamattomana.
      Koska asian käsittely teidän kanssanne onnistunut, soitin kuluttaja-asiamiehelle, joka ohjeisti laittamaan asian eteenpäin kuluttajariitalautakuntaan. Asian käsittelyyssä kestää, saattaa kestää jopa vuosi. Vallan ihan se vastaus on minulla tuossa pöytälaatikossa.
      Ja minä en trollaa, vaan kerron tosiasioita. Toisin, kun eräs nimeltämainitsematon yritys.

      P.S. Tiesitkö, että jään ripottelu hattuun ei ole vaarallista, mutta jäitä sisältävän hatun päähänlaitto on hengenvaarallista.

      • Ikävää, että sinusta tuntuu nyt tältä. Itse en ole tietoinen saamastasi kohtelusta, joten en voi sitä suuntaan tai toiseen kommentoida. Sen kyllä tiedän, että ulkopuolisen tahon teettämä asiakastyytyväisyyskysely kertoi asiakkaiden olevan huipputyytyväisiä asiakaspalveluumme. Ymmärrän silti, että tuo tieto ei sinun mieltäsi nyt tässä tilanteessa lämmitä.

        Mietin miten minä voisin auttaa sinua, vilpittömästi tätä olen pohtinut.
        Jos olet valmis vielä kerran ottamaan yhteyttä yritykseemme, niin tällä sähköpostiosoitteella ([email protected].) saat oltua yhteydessä suoraan johtoryhmään ja viestisi ei näin kulkeudu asiakaspalveluun lainkaan.

        Itse ainakin toivotan sinulle mukavaa kesää ja pahoittelen omasta puolestani sitä, että olet pahoittanut meidän takiamme mielesi.


    • Tarkistakaa

      Aluksi säälin asiakaspalvelijoita, mutta lopulta en oikein usko heidän olevan tietämättömiä työnantajansa toimista. Onneksi minulla oli kaikki laskut ja verkkoyhtiön lukemat tallessa. Kannattaa olla varovainen näiden kanssa. Trollit näkyy heillä liikkuvan... Kohta varmaan taas uusi yhtiö tulossa ;)

      • Melkoinen salaliittoteoria. :)
        Eiköhän niitä trolleja liiku ihan joka paikassa. Tuskin meidän palstamme on poikkeus.


    • Ankeriaita-taas

      Taas poistivat yhden keskustelun viime viikonlopulta. Ihan huuhaata, jos ei kestä todellisuuteen pohjautuvaa palautetta niin 220 saisi pysyä pois täältä!

      • No niin. Oletko täällä päivystämässä keskiyön jälkeen sähköpalstalta löytyvien keskustelujen määrää? :)

        Olemme täällä ehdottomasti rehellisellä meiningillä. Olen aikaisemmin vastannut, että emme ole poistaneet täältä keskusteluja ja se on totta. Olemme ilmoittaneet ottavamme kritiikkiä vastaan ja niin olemme myös tehneet. Nyt kuitenkin poistin yhden keskustelun, koska se oli hyvin asiaton, eikä sillä ollut minkäänlaista arvoa kritiikkinä. Se oli pelkkää herjausta. Tämä tukee myös Suomi24:ltä saamaamme ohjeistusta.

        Olet tainnut ymmärtää palstan idean hieman väärin. Tämä on ennen kaikkea sähköasioihin liittyvä palsta, eikä mikään trollauspalsta.

        Hyvää kesää sinulle! Ei anneta pahan mielen vaivata, vaan nautitaan auringon paisteesta. :)


    • Ankeriaan toinen uhr

      Taas!

    • Ankerias Saatana

      Noh, oli miten oli, 220:lta tuli ehdotus, että homma menee, niinkun alunperin näin oikeaksi. Eli sopimus vaihdetaan tilausvahvistuksen mukaiseksi ja laskutus sen myötä,. Tosin 220 tarjosi, että liikaa maksamani 148€:lla hyvitetään tulevia laskujani. tähän taas en suostu, koska en ole luvannut kyseiselle firmalle lainata rahaa, eikä firma tarjonnut käypästä korkoa. Palstalta olen lukenut, että on hankalaa saada firmalta liikaa maksamiaan takaisin, saa nähdä. Mutta jos vaikka laittais sitten aina sen maksukeharin ja perintätoimistolle sen, niin kai se siitä hoituu.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe