Miten olette suhtautuneet sektioon?

satu

Jos ette ole tietäneet ennalta että niin tullaan tekemään? etenkin ensisynnyttäjät.. Onko tuntunut että synnytys on mennyt "pilalle", jos nyt noin kauheasti voi sanoa..? Entä miten on käynyt toisen lapsen kohdalla?

Tiedän että mulla liiat "vaatimukset". tietysti kaikki toivoo että synnytys menisi hyvin, mutta mua pelottaa oikeasti jos joudunkin sektioon tai jos jotain tapahtuu. Onko paraneminen kivuliasta ja pystyykö sitä edes mitenkään osallistumaan lapsenhoitoon?

3

547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosca

Yli 17 tuntia puhkuen ja puhisten kului, kunnes päädyttiin kiireelliseen sektioon. Ensimmäinen reaktio oli, että enkö minä nyt edes synnyttää osaa... Mutta vauvan tärkeintähän siinä vaiheessa kuitenkin ajateltiin ja hyvä niin!
      Muutamia päiviä oli melko vaikea päästä sängystä ylös, mutta vauvaani hoidin ensimmäistä yötä lukuunottamatta kokoajan itse!
      Kipuja oli viikkoja, mutta kun muisti ottaa itse rauhallisesti, eikä yrittänyt liikoja, niin hommat sujuivat ihan hyvin.
      Joskus, silloin tällöin, mieleeni nousi ajatus siitä, että en ole oikeasti synnyttänyt äiti... Mukamas! Ja höpöhöpö.. Äiti olen, sektiolla tai ilman...

• Mama 79

Sektiolla "synnyttää " on 15 % synnyttäjistä, joten se on eräs keino saattaa lapsi maailmaan siinä missä muutkin. Myös "sektioäiti" kantaa lasta sisällään 9kk ja kasvatuksellinen vastuu lapsesta alkaa tämän syntymän jälkeen. Se, että synnyttää lapsen alateitse, ei yksinomaan tee äidistä riittävän hyvää äitiä! Synnytystä vaikeampi, mutta toisaalta myös erittäin antoisa aika alkaa sen jälkeen! Onnea synnytykseesi!

• minä vaan

Joo molemmin tavoin on lapsi tehty. Esikoinen normaalisti alakautta ja esikoinen kiireellisellä sektiolla. Toipuminen sektio synnytyksessä on kivuliaampi ja pidempi kun alakautta synnyttäessä.Mutta kivut unohtuu tosi pian kun ajattelee mitä on saanut aikaiseksi.Ei sillä ole mitään merkitystä millä tavoin synnyttää, lopputuloshan on tärkein ei se miten hienosti ja "luomusti" on synnyttänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe