Näinhän se meni.

Minunkin pitää elää

Nuori nainen löysi mukavan miehen ja tuli tiineeksi. Ei kulkenut neuvoloissa kun ei niistä mitään tiennyt eikä ollut ketään neuvomassa, ystäviä kun ei ollut. Synnytti pojan joka on nyt teini-ikäinen.
Sitten tuli taas tiineeksi samalle tai eri miehelle. Odotti ilolla uutta lasta. Jotain meni pieleen ja tuli keskenmeno. Ei tiennyt mitä piti tehdä, ei ollut koulussa opetettu elämää varten eikä ollut ketään jolta olisi voinut kysyä. Paketoi nyytin kun ei muuta osannut. Hoidetaan sitten joskus asia loppuun kun keksitään, miten. Ei ole vieläkään ketään, jolta asiaa voisi kysyä. Kasvatti poikaansa siinä sivussa.
Sama toisen kerran.
Nyytit olivat jossakin etäämmällä, ettei haju haitannut.
Sama toistui vielä kolme kertaa. Nyt naisella oli pakastin jonne hän siirsi kaikki nyytit. Sinne jäivät. elämä kulki eteenpäin ja tunne, että nyyteille pitäisi tehdä jotakin, haipui eikä sitä ratkaisua tullut.

Nainen löysi taas miehen ja tämä olikin hyvä mies. Otti vaimokseen. Tuli muutto uuteen kotiin. Pakastimelle vain ei ollut muuta paikkaa kuin kellarikomero, jossa ei ollut sähköä. Pakastin ja sen sisältö suli. Äiti ei saanut siirrettyä nyyttejä minnekään. Kaikki kun eivät ole niin kovin välkkyjä. En minäkään.
Loppu onkin sitten luettavissa lehdistä ja netistä.

Summa summarum: Äiti on nyt pidätettynä sarjamurhaepäilystä. Äidin tietämättömyys yhteiskunnan toiminnasta ja ystävien puute johti tähän. Kärpäsestä kasvoi härkänen. Kunnollisesta työllään itsensä ja perheensä aina elättäneestä naisesta tehtiin hirviö vain sen takia, että hän ei tiennyt eikä ollut ketään keneltä kysyä. Piti vain koettaa elää poikansa kanssa eteenpäin niin hyvin kuin osasi.
Hyvä mieskin viimein löytyi.

Meitä täsmälleen samassa asemassa olevia ihmisiä on paljon enemmän joka ainoan ihmisen ympäristössä kuin kukaan arvaakaan. Ei välttämättä keskosia synnyttäneitä vaan tietämättömiä yhteiskunnan toimintatavoista. Ei niistä koulussa kerrota ja tutulta jos kysyt, hänen neuvojaan noudattamalla taatusti olet kusessa!

Elämme virkamiestyranniassa. Ihmisen kaikki tietämätömyyttään tekemät teot ja tekemättä jättämiset tulkitaan aina, siis aina, rankimman kuviteltavissa olevan tavan mukaan ja käsittelyyn otettu ihminen tuomitaan ilman mitään tutkimusta tai vain yhdeltä kannalta nähtynä. Ja tuomitaan moneen kertaan. Syyllinen mikä syyllinen. Aina syyllinen. Kaikkeen!
Kun ei ole edes keneltä mitään apua kysyisi. Koulussakaan ei kerrota, miten elämää pitäisi elää. Eikä vanhuksetkaan pysty auttamaan. Ovat vaikka kuolleet pois jo.

Itsellä tuli vastaan lähiomaisen omaisen kuolemantapauksessa. Vanha yksinasuva ihminen kuoli, lähiomainen oli juuri lähtenyt lomamatkalle Kiinaan. Mitä minun piti tehdä? Ei ollut keneltä kysyä.
Onneksi 400 km:n päässä asuvat sukulaiset hoitivat asian. Minä asuin 40 km:n päässä mutta en vain tiennyt.

Sitten minulle tuli avioero.
Ei ollut keneltä kysyä neuvoja. Ei löytynyt neuvojaa vaikka kyselin puhelimitse monesta paikasta. Silti minun piti vain elää.
Avioerossa tuomari poistatti käräjäkirjurilla pöytäkirjasta kaikki minun esiintuomani asiat ja viittaukseni lainkohtiin ja antoi tuomion tosiasioitten vastaisesti. Lapsi jäi äidille. Itä-Suomen hovioikeus ei nähnyt mitään moitittavaa ja sakotti minua. Oikeuskanslerin virastossa on kaksi kantelua tästä maannut vasta 17 vuotta. Mitään ei tapahdu. Minun on ollut pakko koettaa vain elää. Samoin kuin tuon Oulun äidin.
Lapsi kidutettiin nälällä 7 vuodessa mielisairaalaan. BMI 16,4 ja 13:ssa nettitietojen mukaan kuollaan. Minun mukaan antamani metvurstit ja maidot meni tunkiolle. Kaikki tämä kunnan sosiaalijohdon, koulu- ja kunnanlääkärien tieten.
Lasta tämän hurskas kirkkokuorossa suloisesti laulava körttiäiti kuljetti spiritistipiireissä. Mielisairaalassa lapsessa selvästi puhui demoni. Kaikki oli vääntynyt kummasti erilaiseksi ja pahaksi. Minä en pystynyt vaikuttamaan mihinkän. Minun piti vain elää niin hyvin kuin pystyin.
Lapsi pääsi 10 v sitten mielisairaalasta. On jossakin pilleripurkin kanssa maailmalla, en tiedä missä ja mitä tekee. Silti minun pitää vain elää.

Maksoin juuri kymmenkunta tekaistua laskua ulosottovirastoon. Jos en olisi maksanut, olisi ne ulosmitattu (yksi jo ulosmitattiin) ja moninkertaisina. Tekaistuista laskuista tein poliisin ohjeen mukaan rikosilmoituksen johon poliisi vastasi, että rikosta ei ole tapahtunut. Ei auta kuin maksaa järjestäytyneelle rikollisuudelle. Siinä on mukana poliisi ja Suomen oikeuslaitos. Minunkin pitää silti vain elää. Joka päivä odotan uusia tekaistuja laskuja ja niitten ulosottouhkauksia. Varmaa lopun ikääni. Sekin minun vain pitää elää.
Enkä minä ole yksin samassa tilanteessa. Meitä on paljon. Sinunkin lähipiirissäsi. Sinä vain et tiedä. Joku vain koettaa elää, moni teki itsemurhan. Syytä et tule koskaan tietämään.

5

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkyttynyt

Olihan naisella ystäviä, jotka lehtien mukaan tiesivät raskauksista!!

Nainen osasi kouluttautua ja hankkia ammatin , käydä työssä, matkailla ulkomailla, käyttää nettiä, kameraa, tehdä facebook-päivityksiä ym. lukuisia normaali ihmisen toimintoja!! Miten tuo "tietämättömyys" yhdellä osa-alueella oli noin valtaisaa?

Osasi myös salata tekonsa. Outoa etteivät synnytys-tai keskenmenokivutkaan saanet hakeutumaan sairaalaan!?
      Kai hän kuitenkin elossa olevat lapsensa synnytti sairaalssa ja osasi käydä neuvolassa, sekä siellä lapsensakin käytti!!?

• Miksi tästä asiasta pitää avata useita viestiketjuja? Tämä on ainakin neljäs.

Mukava mollata toisia, varsinkin tuntemattomia?

• tätä mieltä

Mukavampi lukea kun ei tarvitse veivata paria sataa vastausta alaspäin. Ja mitä mollaukseen tulee niin.. aihetta on.

• Minunkin pitää elää

Anteeksi että olen olemassa.
      Pidän siis tälläkin areenalla turpani kiinni. En vaivaa enää.
      Palstan aloituksen saa poistaa.

Näin meillä syrjäydytään.

• Eikös vain?

Vauvakuume on sairaus!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      540
      4645
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3721
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2352
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      482
      2221
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      88
      1555
    6. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      116
      1524
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1413
    8. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      69
      1340
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      70
      1323
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1164
    Aihe