Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Edunvalvoja, asunnon myynti.

siiri11

Tätimme joutui muuttamaan hoitolaitokseen, koska ei pysty asumaan enään itsekseen. Tädille hankittiin yleinen edunvalvoja. Nyt yleinen edunvalvoja on alkanut puhumaan tätimme asunnon myynnistä. Täti ei itse varmastikaan haluaisi, että asunto myydään. Emmekä me sukulaisetkaan sitä halua. Voiko edunvalvoja silti myydä asunnon? Tilillä tädillä on rahaa mukavasti eikä taloa tarvitse sen takia myydä, että tarvittavia hankintoja hänelle voitaisiin tehdä. Talo on tädin lapsuuden koti ja tärkeä hänelle.

53

9885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edunvalvoja myös

      En näe syytä miksi talo pitäisi myydä.Edunvalvoja on vain sitä varten että hoitaa raha-asiat,joita tätinne ei enää kykene itse hoitamaan.Valitettavasti nykyään kuulee kaikenlaisia tarinoita,myydään halvalla jollekkin tutulle,ns.sovittuja kauppoja.Ja kun kerran tädillä on rahaa muutenkin tilillä,ehtiihän sen talon myydä sitten kun hänestä aika jättää.

      • Ön äsyntöjä

        Kyl niitä äsyntöjä ön jä edynvälvöjiä.


    • pottumainen juttu.

      Kyllä edunvalvoja voi asunnon myydä ellei sukulaisilla ole mitään omistusoikeutta kyseiseen asuntoon.
      Minun käsityksen mukaan esim. lapsettoman hoitolaitoksessa asuvan omaisuus pyritään realisoimaan siksi, että nyt ja jatkossa voidaan hoitopalveluista laskuttaa sen korkeimman taksan mukaan.
      Jos hoitosuhde venyy vuosien ajaksi, niin toissijaiset perilliset voivat jäädä nuolemaan näppejään...Ikävä kyllä.

      • mies.

        Ei saa myydä. Mun äitin asunnon meinas edunvalvoja myydä vaikka äiti oli testamentannu sen asunnon minulle.


      • Lukekaa läheiset
        mies. kirjoitti:

        Ei saa myydä. Mun äitin asunnon meinas edunvalvoja myydä vaikka äiti oli testamentannu sen asunnon minulle.

        Tehkää hyvät ihmiset selkeät TESTAMENTIT jotka ovat juridisesti vedenpitävät.
        Edunvalvojallekin voi kiusaus iskeä siten, että unohtavat kenen etua valvotaan!

        Joissain tapauksissa edunvalvojan valvoja olisi myös ihan hyvä palkata.

        Kuten esimerkiksi tässä tapauksessa:
        "Hoitajan epäillään huijanneen 180 000 euroa
        Tyhjensi avuttomien asiakkaiden tilit, vaihtoi nimeä ja työpaikkaa
        28.11.2007 HS.fi"


        Koska tällaista ammattikuntaa ei tietääkseni vielä ole (edunvalvojan valvoja) niin pitäkää himputti soikoon huolta läheisistänne ettei huijarit kyni iäkästä ihmistä putipuhtaaksi.

        Lukekaa omaiset edes tämä linkki ellei muuta :

        http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/huijaukset/ikaihmiset-huijauksen-kohteena/


      • not-aarivtuom

        Höpö höpö! Ei todellakaan voi myydä sitä asuntoa vaan siihen tarvitaan aina omistajan suostumus eli sen hoidettavan suostumus tässä tapauksessa ja viimekädessä sukulaisilla on myös asiaan lakiteitse oikeudet eli mahdollisuus puuttua edunvalvoja toimenpiteisiin jos on syytä epäille vilunkia.

        Se edunvalvoja ei ole asunnon tai varojen omistaja, joten hän ei voi tuollaista omaisuutta lähteä ominpäin myymään ilman lupaa ja varsinkaan jos hoidettavalla omistajalla on rahavaroja riittävästi.


      • Kertausta
        mies. kirjoitti:

        Ei saa myydä. Mun äitin asunnon meinas edunvalvoja myydä vaikka äiti oli testamentannu sen asunnon minulle.

        Testamentit ja sukulaiset ym. mahd. perijät on erikseen! Etkö ymmärtänyt jo annettua vastausta, että talo voidaan myydä, jos hoitolaitoksessa olevan omistajan talolla ei ole sukulaisuussuhteiden perusteella perillistä!!!


    • ViOla1

      Törkeää! Kauheaa jos esim. minulta myydään taloni ilman lupaani jos olen hoitolaitoksessa ja dementoitunut joskus.... Toissijaiset perilliset? Mitäs minun lapsettoman omaisuus kuuluu kellekään.

      • meijerivoi----------

        VIOLA ootko sama kirjoittaja kun,yleistä kouvolassa palstalla?Aloitus (MAIRE)


      • Haloo?

        Taivaaseenko ajattelit talosi ottaa?


      • ???
        Haloo? kirjoitti:

        Taivaaseenko ajattelit talosi ottaa?

        Uskotko, että on taivas ja helvetti? joulupukki ja pääsiäispupu? Jeesus ja hemmaskeiju?


      • köyhä ja kipee
        Haloo? kirjoitti:

        Taivaaseenko ajattelit talosi ottaa?

        No ei sitä ainakaan hautaan saa...


    • edunvalvontavaltuutu

      Kannattaa tehdä edunvalvontavaltuutus jo nyt, kun on vielä terve, niin saa luotettavan ihmisen hoitamaan asioitaan.

      Muuten ne hoitaa joku vieras.

    • näinikään

      Saattaa kuulostaa kylmältä, mutta mikäli tätisi on siinä kunnossa että hän on hoitokodissa ja yleisen edunvalvojan alaisuudessa (ei siis sukulainen ottanut kontolleen), talon merkitys tädille on nyt olematon. Hän ei sinne enää palaa.

      Mikäli talo on tyhjillään, sen arvo laskee jatkuvasti. Kosteus saattaa tehdä myös pahaa vahinkoa.

      Mielestäni talo kannattaa myydä niin pian kuin mahdollista. Toki joku teistä sukulaisista voi sen ostaa mikäli haluaa, mutta edunvalvoja voi kyllä asunnon myydä ilman teidän suostumustanne. Hänellä on täsmälleen sama valta tehdä kauppa, kuin tädilläsi olisi. Tätisi ei ole enää täysivaltainen, siksi hänen oletetulla haluamisellaan ei ole minkäänlaista voimaa.

    • pottumainen juttu

      Tyhmyydestä sakotetaan. Eikö kuitenkin olisi kannattanut ottaa selvää vaihtoehdoista, yleinen edunvalvoja tai sitten joku teistä sukulaisista olisi ottanut homman hoitaakseen.
      Korvauksesta tehdystä työstä olisi voinut sopia esim. maksettavaksi perunkirjoituksen yhteydessä..

      "Ei ikinä yleistä edunvalvojaa" !!!!

    • 17+12

      Voi myydä. Aika yleinen mielipide on, että yleiset edunvalvojat aika pienessä ajassa pystyvät hukkaamaan aika isonkin omaisuuden. Ja silti niitä käytetään. Eikä rangaista koskaan.

    • fdddfgdgd

      Kyllä voi. Olen netistä lukenut juttuja, kuinka edunvalvoja on myynyt asunnon itselleen pilkkahintaan. Täysin laillistettu rikollisuudenmuoto Suomessa.
      Googletappa vaan kauhutarinoita.

    • edunvalvojavaltuutte

      Yleinen edunvalvoja on yleensä kaupungin /kunnanedustaja ja nämä tahot tahtovat hoidokin lypsää tyhjiin, ennen menehtymistä.
      Hyvät Ihmiset tehkää mieluummin eduvalvontavaltuutus kuin testamentti.
      Eikä edunvalvojan tehdä työtään ilmaiseksi, veloittaahan kaupunki/kunta lainsalliman määrän mitään kysylemättä, jos vanhuksen rahat ei riitä, maksatetaan Kelalla ja jos ei sittenkään riitä, tiputetaan vasta hoitimaksuja.

      nimimerkillä napit vastakkain kaupungin kanssa.

      • kenen kukkaroon

        100 varma totta,tiedä häntä, mihin ne kaikki rahat on mennyt.


    • laki koskee myös

      Ei saa myydä, ilmoittakaa maistraattiin ja pyytäkää edunvalvojan vaihtoa.

      Omaisuuden hoito

      Edunvalvojan on huolehdittava päämiehensä omaisuudesta siten, että omaisuus ja sen tuotto voidaan käyttää päämiehen hyödyksi ja tämän henkilökohtaisiin tarpeisiin.

      Edunvalvojan on mm. pidettävä huolta siitä, että päämies saa varoistaan riittävästi rahaa henkilökohtaisiin menoihinsa.

      Yleensä edunvalvoja ei saa myydä sellaista omaisuutta, jolla on päämiehelle erityistä arvoa tai jota päämies tarvitsee edunvalvonnan aikana tai myöhemmin.

      Edunvalvojalla ei ole oikeutta lahjoittaa päämiehensä omaisuutta. Jos päämies haluaa antaa tavallisen lahjan esimerkiksi sukulaisen syntymäpäivänä, hänen toiveensa on täytettävä.

      Jos päämiehellä on saatavia, edunvalvojan on ilmoitettava maksuvelvolliselle, mille tilille tämän on suoritettava maksunsa. Sama koskee muita saatavia, esimerkiksi oikeutta eläkkeeseen. Lisäksi edunvalvojan on ilmoitettava pankille, kuka saa nostaa päämiehen tilillä olevia rahoja.


      http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/holhoustoimi/Edunvalvojan-henkilo-ja-tehtavat/

    • sabina2

      minulla oli joskus edunvalvoja ja edunvalvoja hoitaa vaan laskut että ekonomia riittää 1 kk ei sillä ole muuta oikeutta muu kuin raha asioita ja laskut ei ole mitään oikeutta myydä asunnon tai taloa ilman lupaa ja suostumusta voi soittaa oikeuaputoimistoon ja ottaa selvää asiasta

      • sabina2

        ja siksi toisekseen jos se joka kuolee niin on edunvalvoja alainen niin sen perintä menee lapsille tai sisaruksille jos ei ole lapsia tai jos on avoliitossa niin se menee avopuolisolle


      • pöh ja pöh
        sabina2 kirjoitti:

        ja siksi toisekseen jos se joka kuolee niin on edunvalvoja alainen niin sen perintä menee lapsille tai sisaruksille jos ei ole lapsia tai jos on avoliitossa niin se menee avopuolisolle

        Avopuoliso ei peri yhtikäs mitään ilman testamenttia.


      • pöh ja pöh

        Eikö sulla enää oo edunvalvojaa?


    • edunvalvonta4

      Isä kuoli niin tiekunnan edunvalvoja rakensi aallonmurtajan ja pienvenesataman rantaamme. kunnanvaltuuston pj ym. kermaa tuli asiakkaiksi. Niin että kyllä edunvalvojat alvovat etuja: omia ja tuttaviensa.

    • Tri Molonen

      Jos sillä on dementia, ni ei se parissa vuodessa muista enää mitää asuntoa omistavansa edes.

    • Tuikku 47

      Joo myyntiin vaan jasitäkautta turvataan
      hänelle loppuelämän hoito,kun ei pysty
      itse asioitaan hoitaamaan.
      Verenhimoiset (rahanhimoiset) perijät tekee
      varmaan kaikkensa,ettei vaa "heidän" rahojansa
      tulattaisiin hoitoo.
      On se ihmisluonto ihmeellinen!

    • kaytr

      Edunvalvojahan EI voi laittaa toisen omaisuutta myyntiin. Ilman asianomaisen suostumusta.
      Jos näin menettelee on tehnyt rikoksen.
      Mutta, edunvalvojalla saattaa olla ns.sovittuja kauppoja tai omalehmä ojassa.

      Sukulaisten pitäisikin nyt keskustella tätinsä kanssa ja laatia asianajan tai pankkivirkailijan kanssa laillinen asiakirja mitä tehdään.
      Mahdollisimman pian.

    • rane2

      Ota selvää äläkä kyselel.

    • Täti itsekin

      Edunvalvoja ei olla perillinen. Kuuluu ihan yleissivistykseen. Edunvalvoja voi realisoida valvottavan omaisuutta mikäli se on valvottavan (tädin) kannalta kannattavin vaihtoehto. Esi. jos talon ylläpitokustannukset ovat kohtuttomat. Voitte lähisukulaisina vaatia talon huoltosuhdetta tms. Miksi edunvalvoja on määrätty, jos dementia tms. ei täti voi itse vaikuttaa asiaan.

    • Tee oikea valinta

      Valitettavast.i näin on,edunvalvojalla on rajaton valta. Monta kertaa perillisten harmiksi omaisuus on edunvalvojan kautta siirtynyt tämän lähilpiirille ennen valvottavan kuolemaa. Tässäkin tapauksessa edunvalvoja perustelee myyntiä suurilla ylläpitokuluilla varmasti.

    • HHUHUH

      Kuinka paljon on näitä "edunvalvojia", jotka ajavat ainoastaan omien tarkoitusperiensä etuja. Ei niiden edunvalvottavien. Huijjaavat rahat. Näitä pitäisi ehdottomasti tutkia ja alkaa tutkimaan. Olkaa tarkkana, erittäin tarkkana ja vaatikaa (jos mahdollista) kaikki kuitit ja paperit. Onko tätä muuten siinä kunnossa, ettei järki enää toimi? Jos ei, kysäskää mitä mieltä täti on. Itse en luota näihin "edunvalvojiin" yhtään vaan epäilen suuresti, että nämä herrat ja rouvat pistää surutta rahaa omaan taskuunsa ja kuinkahan paljon omaisuuttakin on hävinnyt näiden toimesta.. Ikävä kyllä, yksi "ammattikunta" johon en luota,

    • vaihda pian valoja

      Miki et ryhdy itse sukulaisesi edunvalvojaksi, se takaisi hänelle omaisuuden ja päätyisi sinne minne kuuluukin, perijälle.

      Edunvalvojat myy toisten omaisuutta itsensä takia, makselevat omat laskut valvotun tililtä, ostelevat tavaroita ja käyttävät siivusapua ym, kaikki menee valvottavan tililtä.

      Vaihda ihmeessä itsesi tai joku muu sukulainen edunvalvojaksi, ennekuin on liian myöyhäistä.

      Aivan jäjetöntä.

      • Tee oikea valinta

        Eipä taida onnistua jos valvottava on jo oikeustoimikelvoton.


      • mama87787878

        vai
        hda pian valoja-nimimerkille:
        "Miki et ryhdy itse sukulaisesi edunvalvojaksi, se takaisi hänelle omaisuuden ja päätyisi sinne minne kuuluukin, perijälle."

        Eikös ne sen sukulaisen omaisuudet kuulu ensisijassa sille sukulaiselle itselleen eikä perijöille? Tuo ko. "sukulainen saa panna varansa vaikka joka päivä ravintolaruokaan matkoihin Bermudalle tai minne vaan tai mihin ihanaan vaan.Vaikka jalkahoitoihin kasvohoitoihin käsihoitoihin päähierontaan yms yms. joka päivä. Kuka nämä huolehtii, edunvalvojako vai kuka?jos ei ko. sukulainen enää itse osaa pyytää?


    • läheltä seurannut

      Onko tädillä lapsia? Onko aviopuoliso kuollut? Jos on lapsia niin toisen vanhemman kuollessa perikunta omistaa puolet talosta. Niin kauan kuin tädillä on rahaa tilillä, että sossun ei tarvitse maksaa sen hoito ym. kuluja, niin taloa ei voi pakko myydä.
      Sitten kun rahat loppuvat niin talo menee varmasti myyntiin ja puolet talosta saaduista rahoista menee äidin hoitoon ja toisen puolen jakavat perilliset ( jos niitä lapsia oli ). Jos täti elää vielä vuosia ja ne talo rahatkin loppuvat, niin sitten sossu ottaa asian hoitaakseen. Näin kävi minun dementoituneen tädin tapauksessa joku vuosi sitten..

    • Itsekkäät paskat

      Tässä sen taas näkee, sukulaiset on kyllä NIIN huolissaan kun puhutaan rahasta mutta eipä ole kiinnostanut huolehtia sukulaisesta itse, ottaa omaan kotiin asumaan ja oikeasti huolehtia hänestä, eikä vain potkaista sitä märkänemään hoitolaitokseen. Kun se lopulta kuolee, toivottavasti rahat on mennyt viimeistä senttiä myöten eikä jää mitään jaettavaa suvulle.

      • miettikää

        Miten työssä käyvät sukulaiset hoitavat dementoituneen, vanhan sukulaisensa?
        Omat lapsetkaan eivät vielä ole hoitovelvollisia vanhempiinsa nähden. Tosin suunnitelmissa sekin on.


    • Haaska123

      Jos täti ei voi enää kotona asua niin miksi taloa ei voisi myydä ja näin taata tädille laadukas hoito hoitokodissa? Vähän tuntuu siltä että sukulaiset ovat haaskalla ja haluavat pitää talon itsellään tai talon myynnistä saatuja rahoja ei ainakaan saisi käyttää tädin hoitoon. Kyllä se vaan niin on että ihminen näyttää todellisen luonteensa humalassa ja perinnönjaossa.

    • Vainoharhaa

      Kylläpä tässä ketjussa puhutaan vainoharhaisesti edunvalvojista, kuinka ne pistää rahaa omaan taskuun. Taitaa vain vituttaa kun ette pääse itse nyhtämään rahoja vaan on joku valvomassa "rakkaiden" sukulaisten toimia.

      • itse en hoitelisi ke

        Kaikilla ei ole mahdollisuutta hoitaa sukulaisia eikä tahtoakaan tai voimia. Esim itse en voisi ryhtyä siihen.

        Ja mitä omaisuuteen tulee, se jokatapauksessa menee lapsille.. tai sukulaisille ellei oo lapsia tms.. halusitpa sitä tai et, eikä siihen vaikuta onko hoitanut kyseistä perinnön jättävää vai ei.

        Kuvitellaan et tämä varakas ihminen olisikin jonkun sukulaisen kotona hoidossa, sitten taas huudettaisiin että rahastavat tuollatavoin kun ottivat sen kotiin, että saisi hoitopalkkaa , ja kun kuolee jää enempi perintöä...
        Mikään ei siis ole oikein.

        Ja kyllä se vaan niin on että edunvalvojat käyttävä tämä valvottavan rahat omiin laksuihin ja elämiseen, eivät he sitä ihmistä ajattele, vaan omaa elintasoaan.

        Tiedän yhden tapauksen lähipiirissäni, missä tämä eduvalvoja osteli itselleen vaatteita, mukamas tälle ihmiselle, mutta kun hän ei tarvinnut niitä vaatteita, vuodepotilaana...käytti kalleiinta siivoojaa omassa ja hoidettavan huusollissa, pesetti kaikki omat mattonsa, myi tämän omaisuuttaa... kunnes saimme rötöstelijän kiinni.

        Olen sitä mieltä että kyllä sen sukulaisihmisen omaisuus pitää mennä sukulaisille, eikä näille ahneille edunvalvojille, se vaan on semmoinen laki, että suku perii.


      • HHUHUH

        Ei tuo vainoharhaa ole. Lue edes lehtiä, niin sinunkin ajatusmaailmasi näiden osalta muuttuu. Näistä ikävä kyllä saa lukea lehdistä liiankin usein. Ihmiset luottaa liian sokeasti näihin ja sitten onkin "edunvalvoja" pistellyt omiin taskuihinsa rahat ja muu pistetty myyntii. Älkää nyt hyvät ihmiset luottako noin sinisilmäisesti noihin


    • viieleä fart

      Aloittaja ei ole huolisaan mistään muusta kuin RAHASTA! eli mahdollisesta perinnön menetyksestä!

      Sukulaiset miettivät jo perintöä vaikka ns: kylmää pie**ua ei ole vielä päässyt.

      • Haaska123

        Tässä on voinut käydä myös sillä tavalla että sukulaiset ovat jo tehneet oman perinnönjakonsa vähänkään arvokkaaseen irtaimistoon ja tämä voisi paljastua jos talo myytäisiin tädin vielä eläessä.


    • kunnanzuristi

      Mikäli edunvalvoja on kunnan sosiaalitoimen järjestämä niin noin kuuluu toimia. Myyntitulo katsotaan ansiotuloksi ja hoivakotimaksu määräytyy sen mukaan. Käytännössä n. 5000€ hoivakotimaksuun ei tule tukea. Toisaalta tuolloin myös mahdolliset sairaalapäivät kuuluu vähentää maksusta toisin kuin tuetussa hoivamaksussa.

    • 87654

      Omaisuus kuuluu omistajalle ja omistajan etu lienee hyötyä elinaikanaan omaisuudestaan. Perijä, joka ei tässä tapauksessa ole lapsi tai puoliso,eikä imeisesti edes testamentissa ei omista mitään.

    • Teidän täytyisi siirtää edunvalvonta sukulaisille tätinne valtakirjalla, jonka todistajana on joku luotettava henkilö. Päätätte vain, kuka teistä ryhtyy edunvalvojaksi. Miten olettekin antaneet tätinne asiat vieraiden hoiviin ? Yleinen edunvalvojahan saattaa hakea tätinne oikeuskelvottomaksi ja tehdä mielensä mukaan. Pitäkäähän te terveet sukulaiset tätinne puolta.

      • OMAmoloOmaNolo

        "Teidän täytyisi siirtää edunvalvonta sukulaisille tätinne valtakirjalla, jonka todistajana on joku luotettava henkilö."

        HEH.
        Tätihän on jo hissi pimeenä, kun sillä edunvalvoja on.
        Sen allekirjoituksella ole mitää merkitystä, vaikka olis 15 luottevaa todistajaa.



        " Päätätte vain, kuka teistä ryhtyy edunvalvojaksi."

        Siinä sitä onkin pähkäilyä.


        " Miten olettekin antaneet tätinne asiat vieraiden hoiviin ?"

        Helppoa se on.



        " Yleinen edunvalvojahan saattaa hakea tätinne oikeuskelvottomaksi ja tehdä mielensä mukaan. Pitäkäähän te terveet sukulaiset tätinne puolta. "

        Ei tässä kukaan tädin puolta ole ajamassa.
        Omaa etuaan kaikki sukulaiset näissä ajoin aina miettii :-)


    • funtsija

      Yksi kysymys, joka kannattaa tässä muistaa on se, että kannattaako asunto (oletan että omakotitalo) myydä. Todennäköisesti kannattaa, koska
      - talon ylläpito vaatii koko ajan hieman rahaa
      - jos taloa ei ylläpidetä, niin sen arvo laskee ja edunvalvoja ikäänkuin "hukkaisi" rahaa turhaan
      - samoin tärkeä seikka on kyseisen talon sijainti, mikäli talo ei ole jossain lähellä kasvukeskusta, niin omakotitalojen hinta on pikemminkin laskemassa kuin nousemassa pitkällä tähtäimellä. Toisin sanoen talo kannattaa myydä ennemmin tänä vuonna, koska esim. 5 vuoden päästä siitä saa vähemmän rahaa (vaikkakin sen kunnossa pidettäisiin hyvää huolta)
      - Varallisuus pankkitilillä ovat käytettävissä joustavammin ja helpommin kuin varallisuus kiinteän omaisuuden muodossa.

      Näin ollen tädin omaisuus säilyisi turvallisemmin ja pienemmällä riskilla ihan normipankkitililla, vaikka sillä olisi ns. nollakorko.

    • dimmer girl

      Niin,nykyaikana tämän oikeistohallituksen aikaan kaikki vääryys ja rikokset ovat sallittuja,ja pienituloisilla ei ole juurikaan mitään mahdollisuuksia saada oikeutta itselleenMutta toisen omaisuutta siis joka on toisen nimillä ei voi eikä saa myydä oli kyse sitten autosta omakoti talosta kiinteistöstä jne..tosin ottihan nykyinen presidenttimekin ennen valintaanha valton kassasta luvatta veronmaksajien rahoja ja sijoitti ne eduskuntatalon alakertaan kyllä kokoomuslaiset osaavat.

    • läkimies

      no jos tätinne on holhouksessa..ja itse ette pääse ryöstämään niin kyllä edunvalvoja ryöstää mielellään ja laki on hänellä mukana..kannattaisi katsoa etu käteen kenelle antaa moisia oikeuksia..olette hävinnyt jutun ja siihen pitää olla tyytymän..
      lakimies

    • Pottumainen juttu.

      Omakohtaisena kokemuksena voin kertoa, että olemme saaneet yhden omaisemme irroitettua "virkaholhoojan" otteesta.
      Näillä sanoilla maistraatin tarkastaja lopulta kaiken väännön jälkeen ilmoitti meille: Sehän olisi ideaali tilanne jos joku lähisukulainen ottaa tehtävän hoitaakseen....Tosin tässä ei ollut kyseessä mikään varakas holhokki.

      Perustelut kuitenkin kannattaa harkita huolellisesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe