Oikotien ostotarjouslomakkeessa on seuraava kohta:
---
Osakekirjat
Osakekirjoja säilytetään myyjän / ostajan luoton vakuutena ja luovutetaan ostajalle siirrettynä, kun kauppahinta mahdollisine korkoineen on maksettu.
---
Tuleeko tuosta valita joko "myyjän" tai "ostajan" eli toinen pitäisi poistaa lausekkeesta, vai mitä tämä merkitsee?
Osakekirjoja säilytetään tällä hetkellä minun pankissani joka olen myyjä.
osakekirjojen säilytys
4
375
Vastaukset
- WOD
Jos osakekirjasi ovat pankissa lainasi vakuutena kuten kysymyksestäsi ilmenee, eikä vain muutoin siellä säilytyksessä, niin tämä tarkoittaa, että:
- osakkeesi ostaja maksaa ostohinnan
- pankki tilittää summasta itselleen jäljellä olevan lainaosuutesi
- osakkeellasi ei enää ole panttirasitetta
- osake siirretään (siirtomerkintä) ostajalle
Yksinkertaisesti tuo tarkoittaa sitä, että et voi osakettasi kaupata pankkisi tietämättä kun se on lainasi vakuutena.
Jos taas olet lainasi jo maksanut, eli et ole pankille enää velkaa niin silloin myös lainan vakuutenna ollut osakekirja vapautuu ja saat sen itsellesi milloin haluat.
Itse säilytin osakekirjaa pankissa vaikka laina oli jo maksettu. On huomattavasti turvallisempi paikka säliyttää kuin kotona. On meinaan sen verran arvokas paperi....- Säilyy
Säilytys pankissa ei paljoa kustanna: n. 14,50 euroa / vuosi.
Muitakin tärkeitä papereita ja omaisuutta kannatta säilyttää pankissa. - dfhgsdjfsdgfhdfj
Säilyy kirjoitti:
Säilytys pankissa ei paljoa kustanna: n. 14,50 euroa / vuosi.
Muitakin tärkeitä papereita ja omaisuutta kannatta säilyttää pankissa.Hyvästi kaunis suomen kieli. Noita kielen vääntäjiä sikiää koko ajan lisää. Haluaisin kustantaa heille kielikurssin, mutta kielikurssi ei voi mitään kustantaa, eikä säilys pankissa voi mitään kustantaa. 'Enään'. 'Alkaa risomaan.'
- dfhgsdjfsdgfhdfjöööö
dfhgsdjfsdgfhdfj kirjoitti:
Hyvästi kaunis suomen kieli. Noita kielen vääntäjiä sikiää koko ajan lisää. Haluaisin kustantaa heille kielikurssin, mutta kielikurssi ei voi mitään kustantaa, eikä säilys pankissa voi mitään kustantaa. 'Enään'. 'Alkaa risomaan.'
Kustannaha ny iha ihtelles kielikurssis ni ehkäpä löyvät omasta viestistäs parit errorit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972