mistä merisääennuste

klfgjk

Mistä löytyy paras merisääennuste? Venelehden sääpalvelu on oikein hyvä, mutta en kyllä pelkästään sen takia viitti ko lehteä tilata (tai pitäisi keksiä toimiva tilausnumero). Mikä olisi vastaava sivusto? Noi yleiset merisäät ovat niin suurpiirteisiä tai muuten surkeasti toteutettu...

Onko puhelimelle löytyny kunnollista sääpalvelua.

24

2001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummalla kädellä?

Se merisääennuste löytyy googlaamalla merisääennuste :D

Voi tokkiinsa, kun en sitä itse tajunnut vaan näin kovasti vaivaa kun kirjoitin tänne monta riviä, mutten osannut kirjoittaa sitä hakuruutuun :D

• vasemmalla kai

Ihanko itse keksit että googlaamalla merisääennuste? Mutta siitä nyt ei ollut kyse, tavaa uudestaan se aloitusviesti.

• vanha Ohlson
        vasemmalla kai kirjoitti:

Ihanko itse keksit että googlaamalla merisääennuste? Mutta siitä nyt ei ollut kyse, tavaa uudestaan se aloitusviesti.

En tiedä parhaasta mutta kyllä tuo "tiedotuksia merenkulkijoille" on hyvä lähtökohta, löytyy myös netistä niin ei tarvitse radiota päivystää.

• klfgjk
        vanha Ohlson kirjoitti:

En tiedä parhaasta mutta kyllä tuo "tiedotuksia merenkulkijoille" on hyvä lähtökohta, löytyy myös netistä niin ei tarvitse radiota päivystää.

juu, kyllä näitä ennusteita on vaikka kuinka, mutta ne on niin perhanaan yleismaallisia ettei mitään käyttöä. "Odotettavissa huomisaamuun asti, lännen ja lounaan välistä tuulta 2-8m/s, yön aikana tuuli voimistuu".

• vanha Ohlson
        klfgjk kirjoitti:

juu, kyllä näitä ennusteita on vaikka kuinka, mutta ne on niin perhanaan yleismaallisia ettei mitään käyttöä. "Odotettavissa huomisaamuun asti, lännen ja lounaan välistä tuulta 2-8m/s, yön aikana tuuli voimistuu".

Mielenkiintoinen kommentti. Minkä tyyppistä tietoa etsit ja millä tavalla sitä käytät ?

Mikä on Se tärkein tai kriittisin tieto ?

• seglare
        klfgjk kirjoitti:

Kokeileppa http://www.sää.tv on muuten tänä kesänä ollut todella tarkka.

• meteo.pl

Kotimainen http://www.aaltopoiju.fi/ on hyvä. Sieltä näkee tuulen lisäksi myös aaltoennusteen.

Koko itämeren kattavan ennusteen hyvin visualisoituna saa Varsovan yliopiston numeerisen mallinnuksen keskuksesta. Sivut ovat englanniksi.

Vanhempi sivu, jossa on 60 h ja 84 h sääennusteet sekä 84 h aaltoennuste
        http://www.meteo.pl/index_en.php

Uudempi sivu, jossa on useita eri ennusteita sekä sääsatelliittikuvat:
        http://maps.meteo.pl/

• ooook

• Forecalta
      • klfgjk

Toi forecan tuote on paras mitä olen tähän mennessä löytäny, mutta sekään ei yllä lähellekään venelehden palvelua. En jotenkin tykkää tuosta että tuulen voimakkuus on väreillä, nuoli ja numero on minusta parempi.

• 16+15
      • klfgjk

No nyt alkoi näyttää jo huomattavasti paremmalta. Pitänee kokeilla tota pro-versiota vielä...

• Skiglari7

@klfgjk, jos haet pelkästään tuulitietoja niin puhelimeen tai tabletille ladatta iGrib on sen suhteen hyvä, tosin apps esittää vain tuulinuolen eikä sen rinnalla ole numeroa eli joudut tulkitsemaan tuulinuolet. Valitettavasti se ei anna samalla tavalla aallonkorkeus- ja vedenlämpötilatietoja kuin Venelehden palvelu. Apps:in hinta oli muistaakseni noin 5 euroa ja grib-tiedostot ovat ilmaisia. Tiedostojen lataaminen apps:in kautta on helppoa kuin heinän teko. Kolmannen osapuolen grib-tiedostoja en ole vielä lataillut

Itse asiassa, jos joku löytää paremman grib-tiedostoja käyttävän apps:in tablettiin niin toivon, että voisit jakaa tämän tiedon kanssamme.

Lisäksi yksi hyvä paikka merisään katsomiseen on: http://www.windguru.cz/fi/, joka on alunperin surffaajille tarkoitettu säätietopalvelu, mutta toimii erittäin hyvin purjehtijan tarpeisiin, toisiinaan paremmin kuin kotimaiset palvelut. Muistuu mieleen erään kesän Hangon tapahtumat, jolloin windgurusta oli hyvissä ajoin nähtävissä tuulen voimistuvan ja Foreca, Ilmatieteenlaitos oli auttamattomasti myöhässä.

• Skiglari7
      • puosu

Paras on kyllä ilmatieteen laitoksen puosu veneilysää. On maksullinen palvelu mutta hintansa väärtti.

• klfgjk
        puosu kirjoitti:

Paras on kyllä ilmatieteen laitoksen puosu veneilysää. On maksullinen palvelu mutta hintansa väärtti.

Ihan mielenkiintoinen toikin, pitää ottaa viikonlopuksi kokeiluun. Kiitoksia vaan...

• C33

Onko raadilla kokemuksia Androidista ja SailGrib-softasta?

• älä luota yhteen

Yleensä kun olen vielä yhteyksien päässä, pyrin tsekkaamaan kolme eri tiedotusta ja vertailen niitä.
      Käytän www.fmi.fi sekä www.foreca.fi sekä norjalaista www.yr.no.
      Tuo norjalainen on siitä hyvä että siinä on nuo pitkän ajan ennusteet kuvattu hyvin grafiikalla. Sieltä löytyy kieleksi myös englanti ja Suomi on hyvin mukana ennusteissa.
      Monesti mm. tuulen nopeuksissa on aika isojakin eroja.

• Puolasta

Itse käytän Warsovan yliopiston sääpalvelua. Kattaa Suomenlahden ja Saaristomeren. Parina viime kesänä tosta palvelusta on olen saanut parhaiten kiinni tuulen kääntymisen sekä voimistumisen/heikkenemisen ajanhetken.
      Ja siis saitti on www.meteo.pl

• -Mika-
    • Turhaa dataa

Mitä hyötyä on kartoista ja luvuista, joiden tarkkuus ylittää ennusteen tarkkuuden?
      Sehän on kuin vaaka, joka punnitsee kilon tarkkuudella, mutta näyttää gramman tarkkuudella.

Jos aalto- ja tuuliennusteen saa kolmen tunnin välein, niin kuinka paljon tarkempi sen pitäisi vielä olla? Jos ennsute interpoloidaan tunnin väleiksi valmiiksi extrapoloidusta aineistosta, niin pitääkö se enää paikkaansa?

• päällikkö

Voi teitä kannattaa opiskella vähän säähavaintoja itse ilmapuntarilla ja pilvien reunoja katsomalla kyllä osaava kapteeni pärjää hyvin.

• executivesailor

Ei tässä kerkiä taivaalle katsoa kun pitää saada salongin kristallit puhtaaksi kun autopilotilla ajetaan ...

• Osaava_kapteeni

"Voi teitä kannattaa opiskella vähän säähavaintoja itse ilmapuntarilla ja pilvien reunoja katsomalla kyllä osaava kapteeni pärjää hyvin."

Jep, niin ne isot laivatkin merellä seilaa. Ei niille mitään säätietoja mistään tule. Kippari kattelee pilvenreunoja ja painaa menemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe