Näkyvät TATUOINNIT Vartijoilla / Järjestyksenvalvojilla

Hei,

Kuuluu aikomuksiin hankkia tatuointeja.

Olen paikallisvartija ja tulen toimimaan Järkkärinäkin.

Aikomuksiini kuuluu hankkia lisää tatuointeja. Kämmenessä on yksi ja mietin, että olisiko liikaa jos hankin sivukaljukohtiin tekstiä.

Miltä kuulostaa? Minkälaisia tatskoja teillä on?

16

1531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peruskundi

      Onneksi ei minkäänlaisia.

      • Eli ei lainkaan rajoituksia vai oletko sinä vaella tatskoja?


    • 20+20

      Tatuointien määrä on käänteinen älykkyysosamäärään.

      • Mitenkä hemmetissä tämä vastaa kysymykseeni?


      • musteläiskä
        pastorin_poika kirjoitti:

        Mitenkä hemmetissä tämä vastaa kysymykseeni?

        Elämme kuitenkin jo vuotta 2014, ihmiset ovat jo tottuneet tatskoihin. Omalla firmallani ei ole erityistä suhtautumista leimoihin. Jos niitä on, niin olkoon. Omat käteni ovat aivan tukossa, eikä firmaa haittaa että käytän lyhythihaista paitaa. Oma suhtautumiseni on että en ota paikkoihin, mitä en tarvittaessa saa peitettyä.


      • 20+20
        pastorin_poika kirjoitti:

        Mitenkä hemmetissä tämä vastaa kysymykseeni?

        Anteeksi, en heti tajunnut että sinulla on jo nyt paljon tatskoja.
        Kun näen edessäni ihmisen joka näyttää piirustuslaudalta niin ei se ainakaan herätä kunnioitusta eikä se lisää uskottavuutta. Näyttää lähinnä pelleltä.


    • 9+10

      Securitaksella ainakin oltiin tatuointeja vastaan jo rekryssä ja kehoitettiin peittämään ne.

    • Kerrankin vastauksia joista saa jotakin irti

    • __..__

      No tässäkin on varmaan aika eriäviä käytäntöjä per firma tatuointien suhteen.

      Tuskin kovin moni firma palkkaisi näkyviä isoja tatuointeja vaikkapa kasvoissaan taikka kaulassaan omaavia henkilöitä vartijoiksi tai ylipäätään vaikkapa respaan. Toinen asia onkin sitten se että jos niitä tatuointeja on ruvennut ottamaan työsuhteen aikana, niin silloin se voi kyllä kieltämättä poikia sen että jos kohteessa ei hirveästi näkyvistä tatuoinneista tykätä niin ongelmia voi seurata.

      Muutama kollega on aika vahvasti tatuoitu useimmiten käsivarsista ja eräs omaa kaulassa sekä päässä tatuointeja. Epäilen että kaverit ovat hankkineet nuo jälkeen rekrytoinnin taikka sitten vaan piilotelleet niitä vaatteiden alla. Toisaalta ehkä se haettava työtehtäväkin ratkaisee sitten sen että missä määrin näkyvistä tatuoinneista seuraa tai ei seuraa penaltya.

      Lienee fiksuinta tosiaan ottaa tatuoinnit sellaiseen paikkaan että aina olisi helppo sitten peittää ne vaatteilla, mikäli tarve peittämiseen ilmenee. Luonnollisesti tatuoinnit ovat nykyään niin yleisiä että ei niiltä voi välttyä, mutta kannattaa tosiaan miettiä että onko hyvä idea ottaa isoja tatuointeja niihin kaikkein vaikeimmin peittäviin paikkoihin etenkin jos meinaa töitä näkyvästi ihmisten parissa tehdä.

    • sieriously

      Ainakaan tampereella ei secellä ole suurtakaan merkitystä tatuoinneilla. Jos nyt ei ole mitään hakaristejä otsassa niin kentälle vaan. Vakiintunut käytäntö on kyllä ilmoittaa toimistolle kun on ottamassa tatuointia.

      Kyllähän sitä katsotaan vinoon jos on liian provosoivia tatuointeja mutta en ole koskaan kuullut että vaikuttaisi kohteisiin tai työsuhteeseen. Sillä perusteella sitten vaikuttaa parta ja hampaide värikin.

    • kasaasaasaassadaas

      Onhan noita paljon tatuoituja vartijoita tullut nähtyä. En kysynyt heiltä onko siitä missään tullut sanomista.

      Tosin olen melko varma että joissain respahommissa sekä muissakin kauluspaita&kravatti tyylin kohteissa niitä ei aina katsota hyvällä.

      Jos ollaan haalareissa niin ei mitään väliä.

    • väijyPena

      Kaikki on kiinni asiakkaasta ja asiakkaan sana on laki.
      Kandee ottaa tatskat paikkaan, josta ne saa tarvittaessa helposti peittoon. Siis että ne peittyvät firman normaalaille duunivaatteilla, muutoin saattaapi tulla pomoilta sanomisia. Ainakin Seculla näin.

      Yli puolella työtovereistani on tatskoja, joten kyllä ne ovat saaneet yhteiskunnassa aika laajalti hyväksyntää. Tatskatyypit eivät enää ole vanhoja seiloreita tai linnanvenkuloita !

    • __...__

      No kyllä tiedän omia kollegoita jotka ovat poistuneet kohteesta ihan liian näkyvien tatuointiensa takia kiertoon. Eivät ole potkuja tietenkään saaneet, mutta liian isot ja näkyvät tatuoinnit ovat muodostaneet ongelman asiakkaalle, jonka sana nyt on kyllä aika monesti se laki kuten aiemmin todettiin.

      Respakohteissa näistä voi tulla ehkä eniten sanomista taikka sitten ei, mutta kyllä edelleen yleisesti ohjenuorista parhain on että ei kannata ottaa sellaista tatuointia paikkaan jota ei voisi vaattein peittää. Kieltämättä tatuoituja vartijoita on nykyään paljon ja niitä näkee tehtävissä kuin tehtävissä, mutta kyllä silti kannattaa miettiä että lähteekö ottamaan sitä nyrkin kokoista ruusua sinne niskaan taikka kaulan yläosaan puhumattakaan jostain linnuista ennen kuin lähtee hakemaan ylipäätänsä mitään työtä yhtikäs keneltäkään.

      • ghvklljvc

        En ota töihin t yrittäjä


      • Turpo
        ghvklljvc kirjoitti:

        En ota töihin t yrittäjä

        No hyvä! Ei kukaan varmaan tulisikaan


    • älä edes kysy

      Vartijan lakimääräinen ja firmakohtainen työasu on varsin peittävä. tatuoinnit eivät näy, jollet ota niitä naamaasi, kaulaasi tai kämmenseklään/kämmeneen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2058
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      245
      1836
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1423
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      104
      1095
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      950
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      821
    Aihe