Minusta tuli ateisti

Ateisti

Olen koko elämäni uskonut Jumalaan, mutta se on muuttunut nyt. Nyt kun ajattelin sitä mitä olen uskonut ja mitä olen ihmisille kertonut on aika noloa. Vasta nyt olen ymmärtänyt mitä aivopesua usko on. Ei se ketään pelasta se on vain valetta. Tämä kaikki tapahtui kun minulle läheinen ihminen kuoli ja ymmärsin, että Jumala on oikeasti mielikuvitusta. Nyt koko sukuni on minua vastaan ja joudun pian muuttamaan pois. Onko teillä neuvoja mitä kannattaisi tehdä nyt kun en saa perheeltäni minkäänlaista tukea?

33

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohti Valoa

Onko aloittajalta hävinnyt valoisien nuoruusvuosien kirkas ja kaunis usko rakkaaseen Vapahtajaan? Herra ottaa hellästi takaisin laumaansa eksytysten teille kadonneen nuorukaisen tai tyttären ja luo hänet uudelleen kirkasotsaisena sankarina.

Uudelleensyntynyt ateisti voi jälleen loistaa Jumalan totuutta ja toimia valona muien, vielä pimeydessä kompuroivien ateistien tiellä heidän ponnistellessaan kohti totuutta.

Sillä ainoa Totuus on Jeesus Kristus.

• Mene takaisin

Olitko Jehovan todistaja?
      Jos olit, mene takaisin, älä menetä väärillä valinnoilla pelastumismahdollisuutta. Kierrä ateistisuus kaukaa, SE ON TUHON TIE, JOSTA ET SAA MITÄÄN HYVÄÄ ELÄMÄN TAIPALEESI.

• Frans II

"Onko teillä neuvoja mitä kannattaisi tehdä nyt kun en saa perheeltäni minkäänlaista tukea?"

Jos olet aikuinen ihminen niin ajattele omilla aivoillasi ja itsenäisty.

• Kysymys on niinkin isosta asiasta kun maailmankatsomuksen vaihtamisesta. Se vaatii jo sinänsä älyä ja rohkeutta. Älä häpeä sitä, mitä olit aikaisemmin, suurin osa ihmisistä kasvaa henkisesti matkan varrella, vaikka niin suuren mullistuksen harvempi kokee. Se on pitkä prosessi, jolloin joudut arvioimaan monet asiat uudelleen. Turvattomuuttakin tulet varmasti kokemaan, jos olet aikaisemmin mieltänyt taivaisen isän katsovan meidän perään. Ei, tämä ihmisten maailma ympärillämme kaikkine epäkohtine on se ainoa.
      Onko kohdallasi todellakin näin, ettei perheesi hyväksy sinua pelkästään sen takia, ettet usko enää jumalaan? No mitä se kertoo nyt siitä lähimmäisen rakkaudesta? En itse hylkäisi lapsiani vaikka he kääntyisivät islamiin. Ei se muuta minun tunteita heitä kohtaan, yhtä lailla heidän onnellisuus ja tyytyväisyys olisivat tärkeimpiä minulle. Toki samantyyppisen maailmankatsomuksen omaavien on helpompi löytää jutun ja ymmärryksen pohjaa. Siitä huolimatta asiat tärkeysjärjestykseen. Ehkä sinun pitäisi kysyä tämä asia suoraan, että miten on, hyväksyykö perheesi sinut ihmisenä joka ajattelee maailman asioista eri tavalla kuin he. On mahdollista, että tilanne on myös heille henkisen kasvun paikka.
      Hakeudu niitten ihmisten seuraan, joita ahdasmieliset uskonnolliset ympyrät eivät riivaa. Riippuu miten vahva ihminen olet ja minkälaista tukea saat. Jos olet ongelman edessä, kirjoita vaikka tänne. Kaikkien trollausten ja provojen ohella tänne kirjoitetaan myös asiaa. Et todellakaan ole yksin. Tsemppiä! Jumalaa ei ole, mutta me ihmiset kyllä tuemme ja autamme toisiamme.

• Näin on

Ei kai teististä ateismiin siirtyminen sentään mikään maailmankatsomuksen vaihdos ole. Sehän on ainoastaan jumaluskon hylkääminen. Toki iso asia jos on ollut kiihkokristitty, mutta ei sentään maailmankatsomuksellinen. Ateismihan koskee vain hyvin pientä elämän osa- aluetta. Eläminen vain jatkuu ilman aikuisiän mielikuvituskavereita .

• Näin on kirjoitti:

Ei kai teististä ateismiin siirtyminen sentään mikään maailmankatsomuksen vaihdos ole. Sehän on ainoastaan jumaluskon hylkääminen. Toki iso asia jos on ollut kiihkokristitty, mutta ei sentään maailmankatsomuksellinen. Ateismihan koskee vain hyvin pientä elämän osa- aluetta. Eläminen vain jatkuu ilman aikuisiän mielikuvituskavereita .

Maailmankatsomus pitää sisällä maailmankuvan ja arvot, näin karkeasti. Eli siis käsitys siitä miten asiat ovat ja miten niitten pitäisi olla. Jos perustelee kaiken olemassolon jumaluudella, arvojärjestyskin on erilainen kuin ateistisessa maailmankatsomuksessa. Jos uskosta ateismiin siirtyminen ei ole maailmankatsomuksen vaihdos, niin mikä sitten?

• osana surutyötä

Onko kauan läheisen kuolemasta? Petyitkö jotenkin Jumalaan, kun rakas henkilö kuoli?

• "Petyitkö jotenkin Jumalaan,--"

Petyitkö sinä joulupukkiin, kun et saanutkaan haluamaasi lahjaa? Oletko katkera joulupukille? Kapinoitko joulupukkia vastaan?

• Mä kirjoitin jokin aika sitten omasta luopumisestani. Tieto ja järki tuli sokean uskon sijaan. Sain paljon kannustusta ja onnitteluja ja huomasin että moni on kulkenut saman tien. Sinä olet yksi heistä.

Nyt vuorostani minä tahdon onnitella. Tietenkin haluaisin kohdata sinut varmempana ratkaisustasi, ettet niin miettisi negatiivisia asioita joita luopumuksesta seurasi.

Tai en tahdo käyttää sanaa luopuminen vaan järkiintyminen.

Minuakin hävettää tosi paljon kun muistelen mitä uskossaoloaikana ihmisille puhuin. Sille ei voi mitään.

Katso sinäkin vain tulevaisuuteen joka on parempi.

• FUCKIFUU

Ateistiksi synnytään, kerran teisti aina teisti. Voit vain lievittää oireita. Tarkalleen ottaen ateisti tarkoittaa jumalatonta, mutta jos sinulla on joskus ollut jumala niin minä en pidä sinua ateistina, parempi sana olisi luopio. Vertaa. Jos olet harrastanut kerran homoseksiä, niin pitäisin sinua homona vaikka sen jälkeen olisit harrastanut vain heterosuhteita (biseksuaalit luokittelen homoiksi).

• Kerran tollo aina tollo, et eroa mitenkään ääriuskovaisesta hörhöstä, jutut aivan yhtä idioottimaisia. Et sinä mitään ateistiksi ole syntynyt vaan idiootiksi ja todella säälin niitä ihmisiä jotka joutuvat sinun kanssasi tekemisiin.

• FUCKIFUU
        angelus_nigrum kirjoitti:

Kerran tollo aina tollo, et eroa mitenkään ääriuskovaisesta hörhöstä, jutut aivan yhtä idioottimaisia. Et sinä mitään ateistiksi ole syntynyt vaan idiootiksi ja todella säälin niitä ihmisiä jotka joutuvat sinun kanssasi tekemisiin.

Kysyinkö sinulta paskonaama jotain? En tainnut kysyä joten älä kommentoi koska tiedät minun olevan moninkertaisesti älykkäämpi kuin sinä ja sukusi yhteenlaskettuna. Olet säälittävä, apaattinen runkkari, se sinä olet etkä muuksi muutu.

• Vapari valheet
        FUCKIFUU kirjoitti:

Kysyinkö sinulta paskonaama jotain? En tainnut kysyä joten älä kommentoi koska tiedät minun olevan moninkertaisesti älykkäämpi kuin sinä ja sukusi yhteenlaskettuna. Olet säälittävä, apaattinen runkkari, se sinä olet etkä muuksi muutu.

Kaksi vaparia ja eivätkö molemmat syyllisty argumentoinnissaan jälleen

http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

• Näin on
        Vapari valheet kirjoitti:

Miksi oletat heidän olevan vapareita? Vain minimaalinen osuus ateisteista kuuluu vapareihin. Syyllistytkö tässä itse argumentointivirheeseen?

• FUCKIFUU kirjoitti:

"Kysyinkö sinulta paskonaama jotain? En tainnut kysyä joten älä kommentoi koska tiedät minun olevan moninkertaisesti älykkäämpi kuin sinä ja sukusi yhteenlaskettuna. Olet säälittävä, apaattinen ********, se sinä olet etkä muuksi muutu."

Onko sinut potkittu pois seurakunnasta ja olet nyt purkamassa turhautumisiasi tällä palstalla. Sinun pitäisi varmaan liittyä Westboron babtistikirkkoon, siellä on enemmänkin kaltaisiasi älykköjä.

• Vapari valheet kirjoitti:

"Kaksi vaparia ja eivätkö molemmat syyllisty argumentoinnissaan jälleen"

Ja kas, teit itse saman virheen, en ole vapari, fuckifuusta en tiedä.

• FUCKIFUU
        angelus_nigrum kirjoitti:

"Kysyinkö sinulta paskonaama jotain? En tainnut kysyä joten älä kommentoi koska tiedät minun olevan moninkertaisesti älykkäämpi kuin sinä ja sukusi yhteenlaskettuna. Olet säälittävä, apaattinen ********, se sinä olet etkä muuksi muutu."

Onko sinut potkittu pois seurakunnasta ja olet nyt purkamassa turhautumisiasi tällä palstalla. Sinun pitäisi varmaan liittyä Westboron babtistikirkkoon, siellä on enemmänkin kaltaisiasi älykköjä.

Nyyh, nyyh, FUCKIFUU murskasi ja nyt en keksi muuta kuin panetella häntä amerikkalaiseksi, minulla ei ole mielikuvitusta. Terveisin, pikku nigrum.

• FUCKIFUU kirjoitti:

Nyyh, nyyh, FUCKIFUU murskasi ja nyt en keksi muuta kuin panetella häntä amerikkalaiseksi, minulla ei ole mielikuvitusta. Terveisin, pikku nigrum.

Angelus on ihan oikeassa. Olet idiootti, jonka kirjoitukset varsinkin tässä ketjussa olisivat saaneet jäädä kirjoittamatta. Vain empatiakyvytön imbesilli lyö lyötyä.

Oman älykkyytesi ylistäminen käy hyvästä vitsistä, sillä sinä et ole kirjoitustesi perusteella älykästä nähnytkään. Murskaamaan pystyt lähinnä oman uskottavuutesi omilla typeryyksilläsi.

Aloittajalle: jätä Fuckifuun solvaukset noteeraamatta, niillä ei ole mitään arvoa.

• FUCKIFUU kirjoitti:

"nyt en keksi muuta kuin panetella häntä amerikkalaiseksi"

Vaikka en niin hirveästi amerikkalaisten älykkyyttä aina arvostakaan niin en toki halua loukata amerikkalaisia vertaamalla sinua heihin, Westboron porukka taas on ihan oma lukunsa ja vaikutatte hyvinkin uskonveljiltä.

• Aloittajalle

Voimia valitsemallesi tielle. Se on vaatinut kohdallasi erityisen paljon rohkeutta ja tahdonvoimaa. Olen pahoillani että sukusi kohtelee sinua kaltoin päätöksesi takia.

Toivon että löydät vierellesi ihmisiä jotka arvostavat sinua sellaisena kuin oikeasti olet, eivät uskonnollisen vakaumuksen perusteella.

• Jeesusvalaisee

Ei ole se,
      että tunnustautuu
      äärettömän rakkauden
      eli
      Jeesuksen vihaajaksi,
      mikään ilosanoma.

Jos joku tulisi luokseni
      ja sanoisi,
      aloin tänään vihaajaksi
      ja murhaajaksi
      iloitaan ja riemuitaan,
      niin pitäisin tyyppiä
      sairaana.

Jostain syystä
      aloituksen lukeminen
      sai minut lähes oksentamaan.
      Jos siis se valo,
      joka sinussa on,
      on pimeyttä,
      kuinka suuri onkaan pimeys!
      Matt. 6:24
      Kommentoisin vielä,
      että on vain yksi
      hengen valo: Jeesus.

• Hei Ateisti!

Usko menee kun on mennäkseen, samoin kävi itselleni. Oletko perheestäsi taloudellisesti riippuvainen? Toivottavasti sinulla on katto pään päällä ja työpaikka tai ainakin jotain mihin turvautua. Jos kaipaat henkistä tukea, kannattaa kyllä kirjoitella tänne palstalle, koska täällä on paljon kaltaisiasi ihmisiä jotka mielellään jakavat uskonmenetyskokemuksia kanssasi. Samankaltaiset oivallukset yhdistävät ja tekevät kokemuksen helpommaksi. Ilkeistä välihuutelijoista ei kannata välittää yhtään. Tsemppiä sinulle!

• atte boi

Avaa silmäsi, korvasi, ota ilo irti elämästäsi, nauti ja elä, tämä on sinun ainoa elämäsi, sillä mistään muusta ei ole takeita, vai voisiko joku toisin käytännössä todistaa?
        Puheet ovat vain puheita, niillä ei mitään todistusarvoa ole.
        Syö, juo, sekä rakasta, ompa jotain muisteltavaa vanhana, ettei tarvitse sitten katua tekemättömiä.
        Tietenkin voisit pukeutua säkkiin, sekä ripotella tuhkaa päällesi jos luulet sen auttavan.
        Voithan sitäkin tietenkin kokeilla, jospa vaikka auttaisi.

• Ateisti

Sinuna ottaisin yhteyttä uskontojen uhrien tuki ry:n. Sen kautta voit löytää muita ihmisiä, joilla on samanlaisia kokemuksia, mutta myös kokemusta siitä, miten selvitä tuosta tilanteestasi.

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

Muutamilla herätysliikkeillä (v-lestat, jehovantodistajat..) on ainakin omat tukiryhmänsä, missä saman läpikäyneet voivat keskustella keskenään.

Jaksamista ja muista että tämänhetkinen tilanteesi menee todennäköisesti ohi ja uusi parempi elämä on edessä.

Ja huomaa myös, että eihän nuo palstan uskovat lobotomiapotilaat olleet edes kiinnostuneita siitä, olitko mukana jehovien, hellareiden, v-lestojen, körttien tai jonkin muun hihhuliryhmän touhuissa vaan ne pyytää sinua menemään sinne takaisin. Siis takaisin mihin tahansa touhuun, vaikka nuo samat höperöt selittävät, että ne ja ne vääräuskoiset joutuu ikuiseen hel'vettiin.

Uskonnollisia "totuuksia" on ainakin kymmeniä tuhansia eikä niistä voisi edes uskovien omasta mielestä olla yhtäaikaa totta kuin yksi eli joko se uskonnon totuus on todella huolella piillitettu tai sitten sitä ei edes ole olemassa.

Itse olen sitä mieltä, että ei ole mitään yliluonnollista, eikä siis myöskään ole mitään jumalia. Ja kovin nuo jumalat ovat sen oloisia, ihan kuin ihminen olisi ne keksinyt, kuten onkin.

Uskonnot ovat hyvin todentuntuisia illuusioita jotka pahimmillaan saavat päällepäin täysijärkisen ihmisen toimimaan kuin järkensä menettänyt.

Esimerkkinä tänne jo aiemmin linkitetty sufi-lahkon touhu, missä ne hakkaa toisilleen puukkoja päähän

https://www.youtube.com/watch?v=Aif20losbVs

• ateismi =

Syvä osanottoni, että olet joutunut menettämään sinulle tärkeän ihmisen. Suvun käytös voi johtua surusta ja he eivät ymmärrä sinun käytöstäsi, jos et ole jehovantodistaja. Sinulla on mahdollisuus jättää sukusi ja muuttaa pois, jos et voi enää siellä.
      Joku kirjoitti, että jos on olut joskus ukossa, niin ei voi olla koskaan ateisti vaan luopio. Se pitää kyllä paikkansa. Jos on uudestisyntynyt ja tullut vakuuttuneeksi, että Jumala on ja hän elää, niin totuutta ei voi jättää mihikään. Se on ihan sama juttu kuin sinulla on äiti joka on sinut synnyttänyt, olet imenyt hänen tisuaan, telminyt hänen helmoissa ja sitten vain yrität väittää, että sinulla ei ole ollut koskaan äitiä. Voit jättää, luopua, unohtaa, ja mennä etäälle, mutta totuutta äidistäs et voi ikinä tehdä tyhjäksi.

Kuulin erään jo iäkkäämän miehen, uskovan miehen poika, kertovan. Hänellä oli uskovainen äiti ja oli tullut jopa uskoon nuorena. Kylmeni uskossaan kun avioitui narsistiateistin kanssa ja katkeroitui. Erosi ja vaihtoi maisemia ja jälleen kuvioihin tuli uskomaton nainen, mutta uusi jumalaton rakkaus ei poistanut elämän tyhjyyttä. Nyt hän käy yksin seurakunassa vaikka vaimo pilkkaa hihhuliksi. Sanoo, että Jeesusta hän ei enää ainakaan halua jättää. Tämä nykyinen nainen ei ole ihan niin julma peto kuin entinen.

• "Se on ihan sama juttu kuin sinulla on äiti joka on sinut synnyttänyt, olet imenyt hänen tisuaan, telminyt hänen helmoissa ja sitten vain yrität väittää, että sinulla ei ole ollut koskaan äitiä. "

Se ei todellakaan ole "ihan sama juttu".

Älä sotke mielikuvitustasi todellisuuteen.

• Mistä keksit jehovantodistajat?

• ateismi =

Suolsit pitkän pätkän perususkovan aivoripulia.

Näppärästi erotit JT:t porukasta, mutta typeryyksissäsi unohdit mormonit.

Kaikki muu käy, vaikka v-lestat toimittaisi sinutkin, palstan trollaava typerys, samaan ikuiseen polttouuniin kaikkien muiden seuraksi.

Olet typerys.

• Otan osaa suruusi ja menetykseesi. Suru on prosessi ja siihen menee aikaa. Kun päälle vielä tulee hylkäys perheen puolelta, niin tunne on varmasti hirveä.

• ateismusmaximus

Jos olet jehovantodistaja, tee muutos hitaammin. Vähennä vähitellen uskonnollisia tapahtumia ja lopulta lopeta ne kokonaan.

Jos olet kuitenkin kristitty (jehovat eivät ole), näytä perheellesi keskaria ja kerro kuinka surkeita vanhempia he ovat jos eivät tue sinua hyvässä ja pahassa. He nimittäin käyttäytyvät omaa uskontoaan vastaan. Jos on pakko muuttaa niin muuta. Kyllä se perhe leppyy elleivät ole tosiaan jehovantodistajia. He sulkisivat sinut täysin yhteisöstään.

• Ateisti

Kiitos kommenteista ja tuesta. Haluan sanoa teille jotain. Nyt on liian myöhäistä yrittää saada minut muuttamaan mieltäni olen uskostani luopunut enkä aio palata. Olette antaneet taas yhden syyn luopua uskostani. Kun tulen tänne kertomaan, että olen päässyt irti uskonnon otteesta yritätte kahlita minut takaisin. Ateisteilta löytyy ymmärrystä ja tukea. Jos uskovaiset ovat niin hyviä miksi, ette voi antaa meidän mennä. Teidän pitäisi sääliä meitä koska kuljemme pimeydessä. Sensijaan yritätte vetää meitä hitaasti luoksenne. No totuus on se, että te kuljette pimeydessä. Olen kuulunut Jehovan todistajien ja perheeni on erittäin uskonnollinen. En taloudellisesti ole perheestäni riippuvainen, mutta he ovat perheeni enkä voi heitä jättää vaikka he minut "hylkäävät"

• Kalapagos (ei kirj.)

En usko, että kovin moni ateistiksi kääntynyt kääntyy takaisin, koska ateisti on uskonnollista termistöä käyttäen "nähnyt valon". Kun kerran ymmärtää kristinuskon tai muiden uskontojen täydellisen älyllisen kestämättömyyden on käytännössä melkein mahdoton pakottaa mieli unohtamaan jo ymmärtämänsä.

• ateismi =

Kun olet kuulunut jehovantodistajiin (sitä jo arvelinkin), niin aika vaikea sinun on olla läheisissä väleissä perheenjäsenten kanssa, jotka ovat todistajia. Itsekkin tiedät tuon karttamisopin.
        Minulla on jehovantodistaja täti, mutta olen hänen kanssaan lämpimissä väleissä, vaikka olen aktiivikristitty. Luopioita omasta yhteisöstään teillä ei sallita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      97
      3998
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3357
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      131
      2668
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      253
      2211
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      97
      1981
    6. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      100
      1903
    7. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      21
      1829
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      116
      1693
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1331
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      57
      1265
    Aihe