Poliisit Vuoritalolla

kysyn vaan

Koko viime viikon poliisiautoja pyöri Vuoritalon pihalla. Nyt kuulin karmean huhun jostain vainajasta joka olisi löytynyt vasta 2 kk jälkeen. Ei kai voi pitää paikkaansa? En ole mitään uutisia asian tiimoilta bongannut.

15

5043

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miumau2

Hyvä että kerroit. Olen muuttamassa Heinolaan ja ihmetellytkin jo miksi vuoritalossa tuntuu olevan useita asuntoja vapaana eli jotain vikaa asuinalueessa. Asuuko siellä samaa jengiä kuin 2000-luvun alussa. Silloinhan talo yritettiin räjäyttää ja muistaakseni ei ollut edes ensimmäinen kerta. Mites vuorikatu yleensä asuinpaikkana ? Olen asunut vuoteen 1993 siellä mutta silloin meno oli jotenkin rauhallista vielä

• Häirikkö

Ensinnäkin Vuoritaloa ei yritetty räjäyttää vuonna 2000. Siellä vaan eräs "kriminaali" räjäytti vain itsensä. Enkä muista mitään aiempia räjähdyksiä tommolassa. Ja missä ihmeessä oot asunu -93 vuoteen asti jos kerran silloin oli Vuorikatu rauhallinen...?? Nykyään se on niin rauhallinen katu että ihmisetkin kuolee tylsyyteen siellä niinkuin nyt vuoritalossa. Ja vajaa 10 vuotta sitten oli Vuorikatu 4:ssa samanlainen kuolemantapaus. Mies mätäni kotonaan pari kuukautta, mutta ei sentään yksin: miehen vaimo asui siel kans mut ei tajunnu että mies on kuollut. Oli vaan ihmetelly kun äijä vaan nukkuu ja nukkuu. Ei ollut muijalla ihan kaikki kotona.........

• ....vaito nainen.....

Ei ollut ei, oli vielä i.s toimistossa töissä.

Olisi luullu et kalma tuoksuu....

Se on normaalia että ihmiset kuolee ja
        suurin osa kotiinsa.

Rauha heille.

• rauhallinenpaikka

Meidän talossamme, joka myös on Tommolassa, ei noin surullista naapurin unohtamista voisi päästä tapahtumaan. Täällä ihmiset ovat kiinnostuneita toisistaan, ovat oma pieni yhteisönsä, jotkut väljemmin, jotkut tiiviimmin.

Ikävää, etteivät edes vainajan omaiset tulleet ottaneeksi yhteyttä, tai jos yrittivät, ja eivät päässeet sisään tai saaneet puheluihinsa vastausta, luovuttivat. Voin kuvitella, että heitä painaa syyllisyyden tunne. Vaikka ei se heidänkään vikansa ole tietysti. Surullinen tapaus vain.

• Häirikkö

Ei ollu vainajalla paljolti sukulaisia, kuulemma.......

• Miumau2

Joo, muistan tapauksen. Se oli kauheaa ja äitini puhui että vainajaa säilyttänyt nainen olisi totaalisesti kieltänyt sen tietoisuudestaan kuvitellen miehen olleen korkeintaan sairastunut. Eikö näillä ollut lapsiakin ( aikuisia ) oisi heidän kuvitelleen ihmettelevän missä mies on tai ylipäänsä jotain tuttavia ? Ei kai kukaan voi niin totaalisen yksin olla ettei kukaan ihmettele missä on.

Asuin kymppitalossa vuoteen 1993 ja olihan sielläkin yksi oikein paha mies kolmoskerroksessa joka riehui kännissä hajoittaen asuntonsa oven ja hakaten naistaan. Kymppi oli kuitenkin melko rauhallinen verrattuna peremmällä tommolaa asuviin rikollisiin.

Tunsin itsensä räjäyttäneen, Hän asui lapsena kutostalossa ja oli se pihapiirin ilkeä kiusaaja. Itsensä räjäytti ja urbaanilegendojen mukaan henkilöllä oli haimasyöpä ja oli hyvästllyt aiemmin sinä iltana kaverinsa siinä tommolan baarissa. Kukaan heistä ei osannut odottaa tulevaa kuitenkaan.
      Tyyppi oli sen tyylinen joka haki otsikoita, erehtyi onneksi kokeilemaan temppuaan elementtitalossa joka ei ollutkaan niin haavoittuva kuin kuvitteli. Tekonsa hän teki nuoremman veljensä asunnossa, sellaista kuulin jälkeenpäin.

Eli oli ajatuksena räjäyttää koko höskä taivaan tuuliin, olisihan nirrin voinut niin monella muullakin tapaa itseltään ottaa, esimerkiksi vaikka kiivetä kyseisen talon katolle. Suosittua on myös ollut mennä Reuman taakse ja hirttäytyä/ampua itsensä siellä. Tai vaikkapa hypätä sillalta siihen kaikkein synkimpään kohtaan josta ei pääse ainakaan ylös...
      Tyyppi ajatteli lähteä otsikot mukanaan, olisi jäänyt historiaan hirmuisena joukkomurhaajana, eikä vain vähäpätöisempänä pikkurikollisena jolla ei elämässään muita suorituksia.

Vuorikatu on Heinolan paskakatu, olen asunut murhatun koronkiskurin naapurissa, leikkinyt hänen itsepuolustuksekseen tappaman miehen tyttären kanssa, nähnyt ja kuullut perheväkivaltaa ja esimerkiksi kympissä asuessani joutunut silloin yläkerrassa asuneen vanhan ukon seksuaalisen häirinnän kohteeksi.
      Lapsena ollessani myös toinen vanha ukko yritti houkutella minua rahalla asunnolleen. Olin ottanut rahan vastaan ja toiminut kuten mies sanoi, osta tuosta Siwasta itsellesi jukurtti ja älä kerro vanhemmillesi. Olin luottavainen 7 vuotias mutta kotona kerroin silti että ystävällinen mies antoi rahaa ja repun täyteen aikakausilehtiä. Isäni meni sitten käymään äijän luona ja sen jälkeen minua ei enää se mies puhuttanut. Mies oleskeli nyt jo puretun tomolan kukkakauppa rakennuksen toisessa liiketilassa. Mikälie romukauppa sillä siinä, ainakin tilassa oli paljon kaikenlaisia rautaromua. Ehkäpä sillä oli jokin korjaamo siinä. Lapsena havainnoin vain ukon ja roinat, en katsellut sen tarkemmin mitä ne saattaisivat olla. Olin kiinnostunut myös hevosaitauksesta joka siellä lähistöllä myös oli. Yläpuolella sijaitsi kerhorakennus jossa olin käynyt esikouluni.

Siellä kalastajantien ja tommolankadun risteyksessä sijaitsi myös muuan polkupyöräliike. Sen omistaja maksoi paikallisille penskoille jos nämä "löysivät " polkupyöriä ja toivat hänelle ne. Mies vain kunnosti ne ja maalasi uudelleen ja laittoi myyntiin..

Muistan toisenkin namusedän vuorikadulta. Kasitalossa ammoin asui mies joka houkutteli pihan lapsia luokseen karkkien ja limskan avulla. Mies oli ystävällinen ja hauska ja mun luokkakaveri kerran sai mutkin houkuteltuua sinne. Muistan vain että meidän piti seisoa olohuoneessa miesten edessä muutaman metrin päässä ja asunnon haltija pyysi että ottakaa kaikki housut pois. He vain katselivat meitää tovin istuen sohvallaan ja heillä oli kaikki vaatteet päällä. Me vain seisoimme ja odotimme milloin saamme karkkipussit. Ihan lapsia oltiin, alakoululaisia. Miehet polttivat tupakkaa tuijottaen meitä muutaman minuutin ja sitten yksi laittoi pöydälle karkit ja sanoi nyt housut jalkaan ja ottakaa nuo ja menkää takaisin leikkimään ulos. En tiedä kävikö kaverini siellä useammin mutta itsellä käynti jäi tuohon yhteen ainoaan kertaan.

Eli kyllä, vuorikatu on tullut tutuksi monelta kantilta. Selvisin kuitenkin hengissä enkä ikinä ole huumeisiinkaan sotkeutunut. Perheessäni oli eräs henkilö joka sotkeutui mutta se tapahtui paljon myöhemmin.

Alueena se oli silti silloin rauhallinen verrattuna mitä oli 90-luvun lopulla ja näinä päivinäkin ilmeisen rauhaton. Romanit ja koronkiskurit asuivat vielä silloin rauhassa saman kadun varrella jne. Riitapukareitten talouksissa asuvat lapset olivat kaikki kavereitani

• Anonyymi

Mikko ja Samppa W

• Häirikkö

Asuin pikkulapsena/nuorena nelosessa. Se pariskunta oli aina hiljasen oloisia ja jotenkin outoja mun mielestä... Onneks en asunu silloin enää kun se mies työnsi matoja. Voi olla että olen tuntenut mainitsemasi perheenjäsenen...... kun kerta oot kympis asunu. Varma en tietenkään ole..... Kuka oli murhattu koronkiskuri ja sen tappama mies? En muista.... Nelosessa oli kans joskus 80-90 luvun vaihteessa hurjat menot. Ylimmässä kerroksessa asui mun kaveri ja sen perhe johon kuului siis mun kaveri, sen kriminaali isoveli, heidän enonsa, äiti ja äipän miesystävä. Siel oli rankka meno yleensä. Kaverin isoveli oli joskus huitassu/tuikannu muistaakseni enoa puukolla ja oli kivasti verta käytävässä.....

• Miumau2

Joo se murhattu koronkiskuri oli eräs Norvajoki... paikkakunnan kuuluisuuksia.
      Muistan kanssa nelostalosta mainitsemasi vaaleatukkaisen enoaan huitaisseen tyypin. Se henkilö piti minuakin silmätikkunaan. Hänen kaveripiiriinsä kuului aikalailla rikollisia..

• Anonyymi

Nyt on Norvajoen toinen poikakin kuollut.
        T: Häirikkö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu niin on.
        Leikkasin kuolin ilmoituksen talteen.
        On ollut siskolla surua. Hän tosin ei ollut Norvajoen tytär mutta..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinenkin poika kuollut ?
        Tarkoitatko että molemmat kaksosista kuolleet.
        Sellaista kuullut että jompikumpi on ollut vankilassa ja toinen mielisairaalaan suljettu.
        Pojat ottivat raskaasti isänsä murhan ja olivat vannoneet kostavansa sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaista kuullut että jompikumpi on ollut vankilassa ja toinen mielisairaalaan suljettu.

Toinen poikakin, ei molemmat.

• Anonyymi00017
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskinpa ovat vannoneet, on Heinolan paska puheita kun yllytetään tappelua lujemmaksi.

Tietämäni mukaan, tunnen henkilön haluaa vain elää rauhassa ilman Heinolan paskamyllyjä ja riidan hämmennystä.

Mikä lie, ketunhäntä kainalossa yllyttäjillä.

• Anonyymi

Vuorikatu 10 Heinola on sangen rauhaton talo.
      Monessa asunnossa tapellaan viikottain.
      Lisäksi ykköskerroksessa asuu joku joka tarjoilee jäätälöä yksinäisille tytöille ja yrittää heittäytyä ystävälliseksi.
      Varokaa nuoret!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      267
      2451
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2401
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1578
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      45
      1465
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1339
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1240
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1039
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1009
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe