Kaukajärven kartano

Erikoinen kokemus

Jos liikutte joskus Kaukajärven tienoolla lähellä Kangasalan ja Tampereen rajaa suosittelen vierailemaan Kaukajärven kartanon alueella, tai pikemminkin sen raunioilla, sillä kartano on purettu 70-luvulla. Vaikka kummituksia tai muitakaan yliluonnollisuuksia ei havaitsisikaan, on kartanon alue luonnoltaan todella upea kokonaisuus ja muutenkin näyttävä paikka. Kaupunki on kuitenkin alueelle suunnittelemassa asuntoja, jolloin osa kauniista niemestä olisi menetetty.

Ohessa karttalinkki alueelle
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Kaukajärven kartanon rauniot&srs=EPSG:3067&y=6819182&x=335813&lang=fi

Kartanon historiasta löytyy netistä tietoa jonkin verran. Alueella nettikeskustelun valossa ilmeisesti on havaittu kummittelua. Tästä en tiedä sen tarkemmin muuta kuin oman kokemukseni.
Menneellä viikolla olin vierailemassa alueella ja vaikka oli kirkas kesäinen päivä alkoi eräässä vaiheessa tuntua hyvinkin ahdistavalle ja tuntui että jokin tarkkailee minua. Paikalla ei ketään kuitenkaan näkynyt, ei edes lenkkeilijöitä tai paikallisia puliukkojakaan, jotka joskus siellä ovat remunneet. En ole kyseisen tuntemuksen valtaan joutunut koskaan, vaikka kyseisessä paikassa olen monta kertaa käynyt ja en löytänyt mitään rationaalista syytä miksi silloinkaan koin moista. En väitä että kyseessä olisi kummittelua tai muutakaan yliluonnollista, mutta tilanne nosti ihokarvat kananlihalle. Paikan historian tuntien kyllähän se mahdollista olisi että siellä joku rauhaton henki liikkuisi, joka suree kartanon kohtaloa ja mahdollista nykyistä kaupungin suunnitelmaa kaavoittaa osa kulttuurihistorialtaan arvokkaasta niemestä asuntotarpeisiin.

6

2456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin

Karhu sinua tarkkaili jostain puskasta.

• aloittaja oikeassa

Kartanobongareina ja henkikuvaajina olemme saaneet mahtavia otoksia kartanoissa, viikinkihaudoilla, museoissa, ulkorakennuksissa... jne jne loputtomiin.
      Suosittelen tässä samalla Brinkhallin kartanoa (Kakskerta, Turku) ja Louhisaaren kartanoa (Askainen,Turku) myös Raaseporin linnanrauniot tuottivat mahtavia kuvia, mutta sitä Aavekuvaajat Data vähän itsekin pelkäsivät, ja Mustion Linnahan on ihan huippua myös.

• kipale

Tuollaisesta paikasta en tiennytkään. Kaukajärvellä myös Haiharan kartano, jossa ilmeisesti myös kummittelee. Tarina kertoo "sinisestä neidosta", joka hukuttautui Kaukajärveen. Ilmeisesti siinä kohdassa, missä nykyään monet uittavat koiriaan (minä mukaanlukien). Itselle ei ole siellä kyllä mitään erikoista tapahtunut.

• cghmfghm

Kaukajärvi tuhoutui viime sodassa neuvostoliiton pommitettia sitä. Paikalla on nykyään vain pieni rapakko isossa montussa.

• Kaukajärven gummitus

Kävin itse paikalla paremman puoliskon kanssa, kun oltiin ajelemassa pariviikkoo sitten, ei siellä mitään yliluonnollista tapahtunu. Muijaa alko vaan vituttamaan, kun raahasin, sen keskellä yötä johonkin mettään. Hieno paikka silti.

• Anonyymi

Vaihda muijaa.täällä on yksi kummittelusta kiinnostunut mummu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2085
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      330
      1284
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      92
      1189
    4. 149
      1072
    5. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      928
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      67
      919
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      869
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      807
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      23
      796
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      769
    Aihe