Saanko avautua?

FearIsHowIFall

Asun kotona.

Olen 19-vuotias nainen.

Äitini on narsistinen ja tuhoisa.

Isäni on henkisesti kiusaava joskus.

Olen oppinut elämään jotenkin niin että kuuntelen toisten ihmisten väärinkäyttöä ja jotenkin aina ajaudun siihen että joku tosiaan voi pistää sen puukon selkään tuppea myöden vaikka olisi kuinka tärkeä.

En tiedä kuinka elää, kesätyö on mutta en uskalla muuttaa omilleni, too much pressure to take. Se tunne vain jatkuu. Biisi joka kuvaa täysin mitä tunnen: https://www.youtube.com/watch?v=Gd9OhYroLN0 Tulee niin suoraan sieluun.

Olen ollut koulukiusattu tarhasta yläasteelle.

Ammattikoulussa päädyin narsistin uhriksi.

En luota enään kenenkään koska koen ettei kukaan ansaitse kuulla minun asioitani siksi.

-Ihmiskontaktit päättyivät, yksi jäi joka käyttäytyy epänormaalisti-

Olen ollut hyväksikäytetty moneen otteeseen ihmissuhteissa koska olen suostunut aina vain ''auttamaan'' toista. Toisinsanoen, olemaan toisen jatke niihin asioihin mitä he eivät tekisi (Muutto, siivoukset...)

Syytän itseäni koska olen ollut kauan aggressiivinen ja olen umpinainen sisältä, aiheutan ympäristölleni pahaa koska olen useasti ärtynyt tai tunnen kun sieluni huutaa apua tuon narsistin jälkeen. Kuva kuvaa hyvin: http://25.media.tumblr.com/d458085cc955b89ad64f98be20cb0e50/tumblr_mvafooyK3O1si1pkso1_500.gif

Itsemurha-ajatukset ovat mielessäni harvoin, mutta kun ne palaavat takaisin, ne ovat joka kerta voimakkaammat koska aikani käy vähiin, sieluni on kuolemassa. Tajusin juuri, että ihmiset tekevät itsemurhia koska heidän sielunsa on kuollut.

Parempi olisi että lähtisin koska en osaa pitää turpaani kiinni ja minusta on tullut ongelma joka pitäisi äitin mukaan eliminoida. Uskon sen.

5

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja.

      Ainiin, perheväkivaltahistoriaa koko alaikäisyyden ja jopa vuosi sitten.

    • oma koti.

      Muuta pois.

      Omaan kotiin.

      Lähde opiskelemaan ja saat uusia ystäviä.

      Hae vertaistukea netistä.

    • Hei

      Minusta kuulostaa surulliselta tuo, että olet ollut koulukiusattu ja narsistin uhri. Kuvauksesi äidistä ja isästä eivät myöskään ole ilahduttavia..

      Olet suostunut ”auttamaan” ja jos ymmärsin oikein, tuota auttamistasi on käytetty väärin ja nyt koet, että sisimpäsi huutaa. Haluat tulla nähdyksi omana itsenäsi. Kirjoitat, että sielusi on kuollut – voi, se kuulostaa niin lohduttomalta.
      Minusta on hyvä, että kirjoitat kokemastasi. Miten voisit oppia pitämään puoliasi, niin että sinun taipumustasi auttaa ei käytettäsi hyväksi?

      Olet täysi-ikäinen ja siten vastuussa itse omasta elämästäsi. Mutta ajattelen, että tarvitsisit varmasti aikuisen läsnäoloa ja tukea elämässäsi monin tavoin. Onko elämässäsi ketään aikuista, jolle voisit kertoa elämästäsi vilpittömästi ja aidosti? Oletko koulussa, onko siellä kouluterveydenhoitajaa? Etkö tarvitsisi elämääsi ammattiauttajaa juuri tähän itsenäistymisen vaiheeseen? Perheväkivallan kokeminen jättää usein niin vakavia jälkiä, että niiden korjaaminen yksin on mahdotonta.

      Älä menetä toivoasi, joskus nuoruus ottaa koville. Uskon, että selviät tästä elämänvaiheesta, toivon, että jaksat etsiä apua elämääsi. Jos haluat muuttaa omillesi, niin rohkaisen sinua siihen. Elämä kantaa…

      Päivi-pappi Hämeestä

      • Nasse..

        Päivi-pappi, miksi yrität saattaa uhrin vielä huonompaan asemaan?


    • apua tarjolla

      Jos haluaa ihan arkipäivän asioihin apua, niin paikalliselta marttayhdistykseltä saa ihan varmaan.

      Oppeja saa talouden hoidosta, ruuan kaitosta jne...

      Siellä on nuoria aikuisia, joilla on pyytetön halua auttaa.

      Ota rohkeasti yhteyttä.

      http://www.martat.fi/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe