Tuuletusikkunan peltinen ritilä

Ikkunaaa

Mikä on tuuletusikkunassa olevan peltisen ritilän tarkoitus? Ulkonäköseikka vai parantaako ilmanvaihtoa jotenkin?

5

4357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timpermanni 56v

Joissain tapauksissa se on myös tehty puusta, pääasia on, että mahdollinen sadevesi, vaikka miten vaaksassa sataisi, EI sada luukkuun sisälle, vaan rellin muotoilu, johtaa veden alas.Että sikäli, se ei ole mitenkään turha.

• Ikkunaa

Ahaa... Kiitos vastauksesta. Meillä on ritilä hieman vaurioitunut keskivaiheilta, jossa on n. 10cm korkuiselta matkalta aukko. Koska ritilä ei ole ilmeisesti kuitenkaan vesieriste, niin onko tuollaisesta aukosta haittaa, ja voiko sen huoletta paikata itse vaikka teippaamalla muovinpalan tms.? Entä paljonko tuollaisen ritilän vaihto maksaa, vai pitääkö koko tuuletusluukku vaihtaa/purkaa samalla?

• Timpermanni 56v

voinet tuon itsekin korjata, sisäpuolelta se onnistuu kohtuudella.

• MJK.

7 ritilää maksoi 150,- postikuluineen. Ainakin Lammilla on sellainen valmistaja

• Vain paperilla

Kerrostalossa ulkoritilän kunnostus, huolto tai uusiminen kuuluu taloyhtiölle.
      Kiinteistöliiton mukaan myös ulkoikkunoiden ja ovien huoltovastuu kuuluu taloyhtiölle. Tosin tämä asia toimii vain paperilla, ei käytännössä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 93
      1494
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1344
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1267
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1168
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      1145
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      945
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      807
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      751
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      744
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      715
    Aihe