Mitä tehdä, kun touchpad ei toimi?

Ei klikkailla, ei

Äsken palasin edelliseen välilehteen, jossa oli facebookin peli meneillään. Kun olin yhden kerran ehtinyt klikata, touchpad lakkasi toimimasta. Mulla on n3kk vanha asuksen kone, eli iän ei pitäisi painaa. Ohjauspaneelista kun katsoin niin se sanoo, että laite toimii oikein, ja ohjaimet on ajan tasalla. Mitä teen? Viimeiset toiminnot ennen tätä laitekuolemaa oli, kun säädin äänenvoimakkuutta läppäristä ja klikkasin pelin "yritä uudelleen"-painiketta. Onko näissä joku pikatoiminto, jota olen voinut vahingossa painaa?

9

8218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko mahdollista käyttää tavallista langatonta hiirtä? Ne toimii yleensä paremmin kuin nämä läppärin sisäiset hiiret.

• takuuhuoltoon

kai siinä takuuta on voimassa edelleen.

• Lerppa Fagerström

Teitkö perustoimen eli käynnistit Asuksen uudelleen? Tuo saattaa auttaa mikäli ei ole fyysinen rikkoutuminen kyseessä tai käyttiksen hajoaminen. Ja hiiri kannattaa olla varalla, langallinen tai langaton tai vaikka molemmat.

• Asiaakaivellut

Asus koneelle on touchpadille saatavana myös asuksen oma Asus Smart Gesture joka tulee näkyviin alapalkkiin. Sikäli jos normaalit toiset ei auta niin tuo toimii. Uudelleen käynnistys sinällään hyvä mutta ei toimi aina tai edes yleensä, usein ELAN joka koneista voi löytyä ei auta asiaa. Ainoa keino tuo alussa mainittu Asuksen lisä joka auttaa varmimmin, edellyttää että kaikki lisäpäivityksetkin on tehty eikä vain pakollisia. Näin ainakin huomasin itse omassa koneessa tapahtuneen ja nyt touchpad on käytettävissä molempiin suuntiin päälle ja pois. Monen mutkan jälkeen tuo oli ainoa joka auttoi.

• juupajuu..

Laita takuuhuoltoon Hollantiin.

Siellä se viipyy muutamn viikon joten joudut olemaan ilman konetta vähän aikaa.

Asus huolletaan ulkomailla, kannattaa ostaa koneita joiden huolto on kotimaassa, esim HP tai Acer.

• asdfasdf

Olet todennäköisesti sammuttanut touchpadin käytöstä. Etsi ohjekirjasta, miten sen saa päälle ja pois.

• asdfasdf

"You can also disable the touchpad by pressing the "Fn" and a function key depending on the model of your ASUS notebook. For example, to disable the touchpad on an ASUS Eee PC, press "Fn-F3." Refer to your Asus laptop's user manual if you don't know the correct hotkey combination required to disable the touchpad."

Eli mallista riippuu, mikä näppäinyhdistelmä, mutta toinen näppäin ilmeisimmin Fn

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      200
      4128
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      241
      3304
    3. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      1
      2331
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      2245
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      85
      1933
    6. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1589
    7. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1236
    8. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1208
    9. Onko Kuhmossa salapareja

Eli varattuja joilla salasuhde tai suhteita
      Kuhmo
      15
      1188
    10. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1111
    Aihe