Olen suorittanut 54op kuluvana lukuvuotena ja ajattelin nostaa opintotukea 11 kuukaudelta.
Onko oletettavaa, että kela alkaisi periä takaisin tukea yhden opintopisteen takia, vai kannattaisiko minun suorittaa joitakin kursseja kesällä?
Opintotuen takaisinperintä
1
188
Vastaukset
- 21569
1op ei vaikuta mihinkään, eikä Kela missään tapauksessa perisi tukea takaisin. Puuttuvien opintopisteiden kohdalla yleensä seuraa tuen katkaisu ja suunnitelma, jonka mukaan opiskella tuen takaisinsaamiseksi. Tukea peritään takaisin vain jos opintosuorituksista käy selville, ettei ole ollut tarkoituskaan opiskella. (eli alle 1op/kk).
Otithan huomioon, että et voi nostaa tukea pelkästään aiemmilla ansioilla kesäkuukausilta. Sinulla on oltava selvä opiskelusuunnitelma kesälle ja tämän suunnitelman mukaisesti sinulla tulee olla kesäaikanakin opintosuorituksia 5op/kk. Suunnitelma on toimitettava Kelaan tuen myöntämistä varten. Se on sitten eri juttu tekeekö niitä opintoja lopulta vai ei, sitä ei kukaan seuraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341708- 401638
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631390- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091134Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2761091- 701083
- 74955
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19948Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888