Minä en uhraudu,

olemalla pelkkä omaishoitaja,vailla omaa ajattelukykyä,vailla omaa elämää.
Mieheni sairaus edennyt vaiheeseen,ettei muistitestauksia voitu tehdä.
Anoin laitospaikkaa ja saan sen miehelleni lain sallimissa puitteissa syyskuun alussa.

Kunntien säästötoimet ajavat omaishoitajat vaille minkäänlaista inhimillisyyden häivääkään
Neurologille sain ajan,joka olisi pitänyt jo saada vuoden vaihteessa epigrisin perusteella,kun tyttäreni soitti,hän alan ammattilainen.

Olen itse ihan "naatti",jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle 53vuotiaana ja nyt lähes 76 vuotiaana olettavat,että työkykyni on palautunut.
Kuinkahan paljon kouluja täytyy käydä,että moisen työkyvynpalautuksen voi tostanoin ottaa käyttöön.

16

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäi vähän vajaaksi toi neurologille pääsy.Tyttäreni soitettua aika löytyikin ja heinäkuussa voimme punnita lääkitystä,joka nyt vaatisi jo "tujumpia"rohtoja.
      Muistipolilla jolla tämä kytkösrumba,on kunnanjohtajanrouva päätösten teossa ja yhteistyössä on voimaa.
      Kunta on ylijäämäkunta miljoonasatatuhatta.Joten näin meillä täällä muumilaaksossa

    • \\\***

      Olet järkevä kun älyät luovuttaa ajoissa. Itse en luovuttanut ja se kostautuu nyt.
      Kun ajaa itsensä määrättyyn pisteeseen ei enää edes pysty hakemaan apua, tekee kuin robotti mitä on tehtävä ja nukkuu kaikki ajat milloin saumaa sille jää.
      Turha luulla ett apua tullaan tarjoamaan.
      Vielä, vaikka vuosia on mennyt, olen esim. kaupassa käydessäni kiireinen, on hätä päästä kotiin vaikka mitään kiirettä ei enää ole. Niin syvälle huoli ja vastuu on painunut jonnekin aivojen sopukoihin.

      • Omaishoitajuus on selväti jäänyt sinulle päälle.Sitä ei ole varmaankaan diagnosoitu millään sektorilla,kuin ei sitkään,olessasi hoitovapaalla oletko todella sillä vapaalla,
        se hoidettava kulkee muassasi askel askeleella,vaikka olisikin hoitojaksolla.
        Irtirepäisy vaatii voimia.Minä asetin sinne vaakakuppiin oman terveyteni ja kunnan säästötoimet.


      • =====
        rituliini_38 kirjoitti:

        Omaishoitajuus on selväti jäänyt sinulle päälle.Sitä ei ole varmaankaan diagnosoitu millään sektorilla,kuin ei sitkään,olessasi hoitovapaalla oletko todella sillä vapaalla,
        se hoidettava kulkee muassasi askel askeleella,vaikka olisikin hoitojaksolla.
        Irtirepäisy vaatii voimia.Minä asetin sinne vaakakuppiin oman terveyteni ja kunnan säästötoimet.

        Pidin hoitovapaan pidemmässä jaksossa, noin pari viikkoa. Läksin maapallon toiselle puolelle, muuten olisin hakenut mieheni kesken loman kotiin. Tuli käytyä joka mantereella.
        Kun aikaa kului ja miehenikin meni hoitoon mukisematta, oma olonikin oli parempi lomilla.
        Loppuaikana pidin joka viikonloppu kaksi päivää vapaata.


    • Kyllä on tämä hoitajuus vaikeeta ja monimutkaista, rituliini. Miun päähän ei mene, miten tulen toimeen 420 e kk, pyysin että saisin edes se n 600 e kun mies niin vaikeasti sairas, täysin autettava, eikä meillä ole laitospaikka. Käskettiin menemään töihin. No käyn muualla hoitamassa sairasta , mies lukkojen takana sillä aikaa, pärjää miten pärjää. Eiks oo hullua, en mie tajua tätä systeemiä.....
      Helppo sanoa, mutta älkää ruvetko omaishoitajiksi.
      Terveys, elämä ja talous menee kuralle, varsinkin jos on työikäinen ja joutuu luopuman töistä.
      Kyllä tämä on kuin karjalan mäntyyn päänsä löis.Anoin nätisti että jos saisin vähän enemmän tukea , nii.....eiii, kun sieltä tuli se litania " ole tyytyväinen siihen mitä saat...." juu , huikeeta 423e .....

      • vielä jotain muistaa

        Tuota eikö miehesi pitänyt olla jo ajat sitten laitoshoidossa niin olen ymmärtänyt?


      • -------------------
        vielä jotain muistaa kirjoitti:

        Tuota eikö miehesi pitänyt olla jo ajat sitten laitoshoidossa niin olen ymmärtänyt?

        ei taija olla sama ristiina vaan ristiina 1


      • ------------------- kirjoitti:

        ei taija olla sama ristiina vaan ristiina 1

        Kyl mie oon ihan sama :) en tiiä mistä tuo 1 tullut siihen :D


      • heh heh
        ristiina1 kirjoitti:

        Kyl mie oon ihan sama :) en tiiä mistä tuo 1 tullut siihen :D

        Ettet olisi vaan fake-one muuta siihen ristiina2


      • taas hehehe
        heh heh kirjoitti:

        Ettet olisi vaan fake-one muuta siihen ristiina2

        Jos sul silmät päässä , niin näkeehän kuvasta että on sama ihminen, mene muualle negatiivisen asentees kanssa !!!!!


      • Aito on
        taas hehehe kirjoitti:

        Jos sul silmät päässä , niin näkeehän kuvasta että on sama ihminen, mene muualle negatiivisen asentees kanssa !!!!!

        Asenne ei negatiivinen vaan epäileväinen mutta eiköhän
        tässä ole aito kyseessä täällä netissä näitä feikkejä riit-
        tää.Omaishoitajuus raskas ala.


    • piti juu ,mut eipä oo paikkaa saatu, puoliks vaan siellä

      • ******

        Ei sitä paikkaa niin vain oteta. Kun alkaa omaishoitajaksi saa tosissaan tapella hoitopaikan saadakseen.


    • Me päästiin jonoon suoraan, en ole tarvinnut tapella paikasta, kävivät vaan toteamassa että niin huonossä kunnossa on, että ei tarvinnut miettiä edes.
      Ei meillä kiire enää, hyvin seesteinen mies, ainut mikä pelittää on jalat, vähäsen. Jalat jos menee alta niin jää suoraan laitokseen, ei siinä mitään draamaa ole.Tuleva hoitopaikka sama kuin nykyinen intervallipaikka.

      • rituliini ek

        Kuntien pompottelu on lähes lainvastaista,kun vastuunsiirtoon on ne porsaanreiät keksitty,tottakai niitä käytetään.
        Kela hoitaa etuudet ja niin pitäisi tämäkin etuus siirtää Kelalle.
        Olisi sama lähtöviiva kaikilla omaishoitajilla


      • rituliini ek kirjoitti:

        Kuntien pompottelu on lähes lainvastaista,kun vastuunsiirtoon on ne porsaanreiät keksitty,tottakai niitä käytetään.
        Kela hoitaa etuudet ja niin pitäisi tämäkin etuus siirtää Kelalle.
        Olisi sama lähtöviiva kaikilla omaishoitajilla

        Olen onnellinen ristiina1puolestasi,olet nuori olet jaksanut taistella tätä pyrokratiaa vastaan ja minä niin sisuuntunut,että olen jaksanut taistoa käydä.
        Joskin masennuksen syvien syväriden alhossa,kunta on kusettanut mennen tullen,kun en ole osannut puoliani pitää.
        Omaishoitajilla,joiden joukko on lisääntyvää järjestö on aikaansaamaton.Nauttivat hyvää palkkaa,koska heille sitä kannattaa maksaa,että lakkaavat ajamasta etuamme.
        Työnantajan etu se on ensin ja sitten on metri tyhjää ja senjälkeen on vaatijan etu,siis meidän


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe