Taloyhtiölaajakaista

jijijijijji

Taloyhtiö päätti sitten hankkia Welhon taloyhtiölaajakaistan. Yhtiö oli ilmeisesti siinä uskossa että kaapelimodeemit tulevat kaupan päälle, nyt kuitenkin tuli Welhon kirje jonka mukaan modeemeista on maksettava erikseen.

Kusettiko Welho taloyhtiötä? Eivät osanneet lukea sitä pientä pränttiä?

20

7806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PPAP2

      jaah, no ei ne modeemit mihinkään yhtiödiiliin kuuluneet kun DNA meitin talossa oli sopimusoperaattorina. modeemi tuli asuntokohtaisen liittymän kylkiäisinä, eli kuului kuukausimaksuun.

      • Meillä kuuluu sopimukseen kymppimegainen liittymä, modeemin vuokra ja ohjelmakortti. Lisäksi sai maksukanavapaketin kahdeksi kuukaudeksi ilmaiseksi. Tämä kaikki siis kuuluu vastikkeeseen. Lisämaksusta saa nopeamman liittymän.n Toki asiaan ovi vaikuttaa moni asia. Meille vedettiin valokaapeli ja se varmasti vaikuttaa DNA:nkin tarjoukseen. Aika outoa se olisi, jos modeemista juotusi maksamaan erikseen.


    • se siitä

      Jatkossa kusetetaan vielä lisää, nämä kaapeliTV yhteydet kun ei toimi vakaasti juuri milloinkaan.
      Eikö teille käynyt se että jokainen asukas ottaa oman netin puhelin piuhoja pitkin, ja valitsee sopivimman operaattorin.

      • PPAP2

        minulle kyllä. hallitukselle ei.


      • Toki jokainen voi tehdä sen edelleenkin. Minä vain pidän parempana, että vanhan 23,90 euron sijaan maksan n. 1,75 euroa vastikkeessa.


    • Hyvä on!

      "Jatkossa kusetetaan vielä lisää, nämä kaapeliTV yhteydet kun ei toimi vakaasti juuri milloinkaan."

      Asun Helsingissä ja Welhon kaapelitelevisioliittymä on toiminut kerrostalossamme kaksi vuotta ilman ensimmäistäkään häiriötä. Perusliittymä on 10-megainen, mutta itse maksan 8,90 € kuussa lisää 110-megaisesta. Reitittimestä en maksa mitään ja samoin Welhon maksukanavien katselemisen mahdollistava kortti on ilmainen.

      Joitakin ongelmia on ollut aikoinaan Urho-tv:ssä ja National Geographic Channelin EPG:ssä, mutta ne eivät ole johtuneet Welhosta.

      • Wanhaa tekniikkaa?

        Taloyhtiömme vaihtoi vajaa vuosi sitten pois DNA:n kaapeliverkosta. Welhon aikana oli vielä palvelua, mutta kun DNA alkoi järjestellä palvelujaan, niin totesimme ajan koittaneen. Kaapelimodeemeita emme halunneet, sillä luotimme enemmän kuidun kautta saatavaan laajakaistaan eikä ainakaan tähän mennessä ole ollut ongelmia.

        http://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/ohjelmatiedot-katosivat/ keskustelu on jo lopetettu. DNA paransi palvelun laatua tarjoamalla laajempaa EPG:tä, mutta suuri joukko digibokseista kyykkäsi ja ne kadottivat suuria osia ohjelmatiedoista. Laitevalmistajat eivät ole kovin kiinnostuneita vanhojen laitteiden softapäivitykseen, joten sitä saa nyt mitä on tilannut.


      • PPAP2

        ei täälläkään ongelmia juurikaan ollut . netti toimi, tv toimi jne.


    • Reijoo

      Meillä on taloyhtiölaajakaista (ei kaapeli-TV:n kautta vaan kuitu) ja 10M kuuluu vuokraan. Itse maksan 9-10€ lisää joka KK jotta sain 100M. Kaikki taloyhtiössä jakaa tosin samaa sisäätulevaa kaistaa, joka taitaa olla 1000M? Tästä en ole varma mutta omaan käyttöön 100M on riittänyt mainiosti. Katselen paljon streamejä ja Youtube videoita, pyörii hyvin HD tason kuva. Voin myös tehdä muuta samalla, pelata netissä sekä surfailla eikä pätki.
      Modeemi EI kuulunut hintaan, sen jouduin hankkimaan itse Clas Ohlsonista. Modeemi on halvempi malli joten WLAN ei tue 100M yhteyttä, vain joku 30-40M mutta riittänyt kuitenkin hyvin läppärille ja puhelimelle jotka ovat WLANin kautta kytketty ja läppäri on kytketty HDMI kautta telkkariin jonk kautta katselen kaikkea.
      Parin vuoden aikana on netti ollut poikki kaksi kertaa, soitin silloin tukeen ja tulivat samana päivänä korjaamaan (kesti 3-4h että saivat korjattua)
      Lisää TV-kanavia ei tullut mukana, näkyy kaikki vakiot 1-13 sekä MusicTV ja ehkä joku muu sekä YLE HD, ei muita.

    • maksatkomuittennetin

      Hei tähän lisää. Katsokaa nyt ihmeessä ketä näistä päättää. Meillä on kaikkien yhtiöitten kaapeli ja nyt tietämätön hallitus päätti sitoa sen yhdelle yhtiölle kolmeksi vuodeksi.
      Tyhmää sinänsä sillä kaikki voi kilpailuttaa laajakaistan näillä yhtiöillä, mutta nyt pitää maksaa taloyhtiönkin laajakaista vaikka ei sitä tarvitse. No vai olisiko tässä ollut se että hallitus haluaa itselle ilmaisen laajakaistan. Joten valvokaa ja käskekää isännöitsijän ottaa selvää asiasta.

      • näinmeilläjaoikein

        Miten hallitus tuossa saa ilmaisen laajakaistan? Meidän yhtiössä hallituksen jäsenet maksaa laajakaistasta niin kuin muutkin, se kuuluu taloyhtiön maksettaviin ja mahdolliset lisänopeudet vaan maksaa asukas itse. Varmastihan kannattaa asukkaiden liittyä käyttämään taloyhtiön laajakaistaa eikä olla niin pöljä että vielä haluu omaakin maksaa. Mut jokainen miettii tavallaan.


      • Taloyhtiökaistan hinta on ihan eri luokassa kuin oman. Minä maksan Welhon paketista muistaakseni jotain 7 euroa, josta laajakaistan osuus on ehkä puolet. Isommissa asunnoissa se toki on enemmän, mutta silti olkaa eri luokassa, kuin omilla liittymillä, joissa hinta on n. 25 €.


      • ennen_ainakin_oli
        näinmeilläjaoikein kirjoitti:

        Miten hallitus tuossa saa ilmaisen laajakaistan? Meidän yhtiössä hallituksen jäsenet maksaa laajakaistasta niin kuin muutkin, se kuuluu taloyhtiön maksettaviin ja mahdolliset lisänopeudet vaan maksaa asukas itse. Varmastihan kannattaa asukkaiden liittyä käyttämään taloyhtiön laajakaistaa eikä olla niin pöljä että vielä haluu omaakin maksaa. Mut jokainen miettii tavallaan.

        "Miten hallitus tuossa saa ilmaisen laajakaistan? Meidän yhtiössä hallituksen jäsenet maksaa laajakaistasta niin kuin muutkin,,,,,,,,,,,,,"

        Ehkä siten että lukuja sekoitetaan.
        Ainakin minä sain ikkunarempan ilmaiseksi jos olin puoltamassa remppaa taloon ja puolsin ja sain ilmaiset ikkunat. Tapahtui vuonna 2003 tai 4.
        Eiköhän systeemi ole vielä osin samaa, jos puoltaa jotain remppaa, saa ilmaiseksi tai alennuksella.
        -90 luvulla oli isännöinnin vaihto, tuli ihmeesti 500 mk postiluukusta. Ei auttanut, pidettiinsama isännöitsijä.


      • eionnistutuo
        ennen_ainakin_oli kirjoitti:

        "Miten hallitus tuossa saa ilmaisen laajakaistan? Meidän yhtiössä hallituksen jäsenet maksaa laajakaistasta niin kuin muutkin,,,,,,,,,,,,,"

        Ehkä siten että lukuja sekoitetaan.
        Ainakin minä sain ikkunarempan ilmaiseksi jos olin puoltamassa remppaa taloon ja puolsin ja sain ilmaiset ikkunat. Tapahtui vuonna 2003 tai 4.
        Eiköhän systeemi ole vielä osin samaa, jos puoltaa jotain remppaa, saa ilmaiseksi tai alennuksella.
        -90 luvulla oli isännöinnin vaihto, tuli ihmeesti 500 mk postiluukusta. Ei auttanut, pidettiinsama isännöitsijä.

        Otappa vaikka DNA:lta selvää miten tuollanen ilmaiseksi saaminen onnistuu, elikä ei onnistu. Hinta on asuntoa kohden kuukaudessa tuleva maksu taloyhtiölle eikä sieltä kyllä kukaan pysty mitään itsellensä ilmaiseksi välistä vetämään. Muutkin esimerkkisi tuntuu aika haperoilta, eikö noissa taloyhtiöissä ole ollut minkäänlaista valvontaa. Eipä ihmekään enää sit tuo miksi taloyhtiötkin joutuu käyttämään ulkopuolista tilintarkastajaa.


    • Anonyymi

      Nettikeskustelu on näemmä hyytynyt joten lisään tänne omakohtaista kokemusta? Eli tyytyväisyys on sittenkin ok!
      Heti kun tänne Lahteen tuli taloyhtiö-laajakaistat mahdollisiksi omalle kohdalle, tilasin samantien oman lisänopeudella 100M/ 9,90€KK, 0€ olisi ollut 10M.

      Hyvin sopii tuo aloittajan päivämäärä osapuilleen asiaan mistä alkaen kokemusta. Modeemi toki piti hankkia kertamaksuna joka oli itselleni 59€ ja liittymään sai 3kk ilmaiset maksukanavat ja TV-kortti jolle en ole vieläkään keksinyt käyttöä mihinkään tarpeeseen....

      Niin se toimivuus joo, 89-98M näyttää eri mittarit nopeudeksi eikä suurempia ongelmiakaan ollut???
      Modeemi alkoi tökkimnään kesällä 2018 kun loputtomat helteet eli uudelleen käynistyksiä päivittäin kun käynnisti tietokoneen. Sittemin harvoin samaa tehnyt kun en modeemin vaihtoon vielä alkanut vaikka DNA sitä ehdottelikin kun niin vanha modeemi...

      DNA-TV toimii moitteetta 3.50€/kk keskittämisetuna eli eipä valittamista.

      Liikuvana nettinä pidän DNA prepaid-mokkulaa 6kk/19,90€ . Huawei mokula on pelittänyt erittäin hyvin sen mihin sitä tarvittu, samoin prepaid-liittymät!
      Vanhan puhelimen olen valjastanut uusiokäyttöön eli siihen istutettu sisälle soneran prepaid sim josta käytän vain nettiaikaa kun hetken sitä tarvitsen eli 1c/M systeemillä.
      Maksaa tarjouksessa 3,90€ ja siinä 700M dataa joka riittää useasti nettilehtiä lukea, kuukausia omassa käytössä! Supla kuulokkeisiin viestit on sen käyttö bluethootilla ja samalla ylepuhe-viestit.

      Käyttöpuhelin lepää eikä kuluta virtaa erikseen, kätevää entisen välineen kierrättämistä.

    • Anonyymi

      "Hyvä on!"

      Yllä olevalla nimimerkillä kirjoitin lähes viisi vuotta sitten kokemuksiani. Mitään muutosta ei ole tullut, eikä valittamisen aihetta ole. Reititinkin on alkuperäinen vuonna 2012 minulle annettu ja toimii yhä hyvin. Kaapelitv:n kuva ja kanavavalikoima on hyvä.

      Katselusta on jäänyt pois ainoastaan kotimainen liigalätkä, jota ei ole DNA:n kaapeliverkossa tarjolla, mutta se lienee Telian syy. Tosin muutaman viikottaisen matsin hintakin olisi niin korkea, että katsomatta jäisi, vaikka olisi tarjollakin. Samalla hinnalla saa monipuolista urheilua moninkertaisen määrän C Morelta tai Viasatilta, joita kumpaakin katselen.

    • Anonyymi

      Onneksi meiltä katkaistaan DNA- welhon kaapleit ja tilalle tulee TELIA.

      DNA kusetanut tarpeeksi

      • Anonyymi

        Se on totta, että dna tosiaan kusettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta, että dna tosiaan kusettaa.

        😂 Osaa se teliakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂 Osaa se teliakin

        Onko teillä tietoa mitä kaapeli tv kaapeli netti yhteydet tulee maksamaa taloyhtiölle vrt pelkkä vanha kaapeli tv soppari.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe