Vanha gerbiilini - mikä on parasta?

Vanhagerbiilini

4 vuotias gerbiilini Pippuri on jo vanha. Sillä on kolme nuorta kaveria terraariossa, jotka tuovat papalle virtaa. Pippurilla ei ole hännässä kauheasti enää karvaa ja häntä on jäykkä. Pippuri on laihtunut tosi paljon ja karvat ovat ohentuneet. Korvan vieressä vanhuksella on rupi, joka tuskin kuuloa haittaa.... Toinen silmä on sokeentunut, veikkaan niin, sillä silmä on harmaa. Seurauksena sen pää on vinossa, sillä se katsoo maailmaa vain toisella silmällään. Lisäksi Pippuri liikkuu tosi kömpelösti.

Annetaanko me Pippurin elää loppuelämä (joka on todennäköisesti alle muutama kuukausi) vai päästetäänkö me se "tuskista" aikaisemmin? Mikä olisi paras vaihtoehto?

3

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juurikinmina2

      Suosittelen sen päästämistä tuskista, eli lopetusta.

      Ei tuollainen kuitenkaan ole elämää jos gerbiili joutuu elämään viimehetkensä kivuissa... :(

      • Vanhagerbiilini

        Äsken kävin Pippuria katsomassa. Se on viileämpi kun muut. Makaa paikoillaan, kuolee varmasti ihan pian. Pikkusiskoni, joka gerbiilin pääasiassa omistaa, ei halunnu et se hakataan esim. lapiolla, koska ei me viedä sitä eläinlääkärille. Maksaa pelkkä piikki jo sen verran, että sillä sais jo kolme uutta gerbiiliä.


      • Aksuz
        Vanhagerbiilini kirjoitti:

        Äsken kävin Pippuria katsomassa. Se on viileämpi kun muut. Makaa paikoillaan, kuolee varmasti ihan pian. Pikkusiskoni, joka gerbiilin pääasiassa omistaa, ei halunnu et se hakataan esim. lapiolla, koska ei me viedä sitä eläinlääkärille. Maksaa pelkkä piikki jo sen verran, että sillä sais jo kolme uutta gerbiiliä.

        Jos mun gerbiileille jokin tulee, et pitää lopettaa nii kyllä mä aijon maksaa sen summan mitä se piikki maksaa.
        En vois mitenkää antaa niitä jollai lapiolla hakata :'(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe