Autoilijat eivät kunnioita isoa maxiskootteria

mokateko

On monesti käynyt niin että vastaantuleva auto on lähtenyt ohittamaan edellä menevää autoa vaikka minä olen tulossa.

Risteyksistä ajetaan eteen kun luullaan moposkootteriksi eikä huomata että onkin maxiskootteri joka tuleekin samaa vauhtia kun autotkin.

Olen miettinyt jotain kirkkaita ledivaloja tai lisävaloja huomion lisäämiseksi.

Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?

Ps. Piaggio X9 500cc

7

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5000

      moottoripyörässä voi olla päiväledit moposkootterissa ei eli laita sellaset...

    • kawalla mentiin

      On koettu ihan isolla moottoripyörälläkin. Viimeksi tänään sai väistää ihan kunnolla pientareelle kun vastaantuleva auto päättääkin koukata minun kaistalle ohittaakseen tämän edelläajavan oikealle kääntyvän auton. Hemmetin puupäitä riittää.

    • mp seniori

      Ei ne kunnioita moottoripyöriäkään, eli isomman oikeudella tungetaan eteen.
      Omista oikeuksista joudut liikenteessä tinkimään jos terveenä ja hengissä yrität pysyä.
      Virkavalta voisi aktivoitua räikeimmissä tapauksissa ja kokeilla mitä on ajaa siviilipyörällä suomen teillä.

    • Pösö

      Ajakaa keskiviivan tuntumassa tai ainakin keskellä kaistaa. Jos roikutte ihan laidassa, teidät kiilataan ohituksissa aina. Kun pysytte liikenteen tahdissa, ei muilla ole tarvetta ohitella. Itse ajelen viisisatasella maksilla ongelmitta.

    • lopetan_ajamisen

      Tässä varmaan on aivan sama ajatko "isolla maxiskootterilla" vai millä. Puupäitä riittää: jopa ihan mopolla on ihan oikeasti lain suoma etuajo-oikeus määrätyissä tilanteissa sekä yleisesti tienkäyttöoikeus, maxiskootteri ei poikkea tästä sekään. En voi uskoa että se etuvetoisella piparisirkkelillä ajava konttorin Irma, turpo-urpo-Erkki, amisjonne tai muu kansankynttilä osaa tai kykenee heti keulasta tunnistamaan mikä motolaji hänellä on kulloinkin haasteenaan, etenkin kun tullaan risteykseen kahdella pyörällä (siis: autolla) ilman jarruja kaikki i-Phonet korvassa.

      Minulle on alettu tööttäilemään ajaessani mopolla yleisellä tiellä taajamassa jossa nopeusrajoitus 40 km/h, paikoin 30 km/h. Vieressä kulkee pyörätie jossa KIELTO mopoille. Koska noudatan mm. lakia, nopeusrajoitusta ja virityskieltoa heristetään minulle nyrkkiä, soitetaan torvea ja v....uunnutaan. Jotta Irmat, Erkit ja jonnet voisivat jatkaa menoaan aletaan puuhaamaan mopot ja mopoautot kieltävää kansalaisaloitetta. Nopeammin samaan lopputulokseen päästäisiin kansalaisaloitteella jossa joidenkin tiettyjen ei enää tarvitsisi piitata laeista - tai yhtään mistään muustakaan - oikein eduskunnan hyväksynnällä. Kaikille vaan tunniksi 300 km/h kulkeva kisapyörä niin loppuu ekaan mutkaan ehkäisyn puute ja tarve.

    • JIOEU022

      ajat keskellä kaistaa ja ajat hitusen yli nopeusrajaituksen niin ydeensä takana oleva ei lähe ohittamaan turhaan, roikkumaan takarenkaassa kiinni tai ohita niin läheltä että peilit lähtee mukana ja risteyksistä kun näkyy auto niin hidastaa vauhtia ja varmiina jarruttaa niin pärjää ihan hyvin.
      kaikki vaan mitkä vähinkin näyttää mopolta tai moposkootterilta autoilijan silmissä pitää hänen kiilata eteen tai ohittaa vaikka ajaisitkin saman lujaa kun autotkin.

      varmaan suurin syy moottopyörä kolareista ja kuolonuhreista on se että autoilija jättänyt huomioimatta väistämis velvollisuuden kun luulut että ehtiää ihan mainiosti vaikka se skootteri/moottoripyörä tulee sieltä samaa vaihti kuin auto.
      autokouluissa mitäisi opettaa enemmän mopon ja moottoripyörän eroja myös ja se että moottoripyörä tulee samaa nopeutta sieltä kun autokin eikä autolla ole etuajooikeutta kiilata kaksipyöräsen eteen/kylkeen.

    • motocrossmän

      Youtubesta löytyy videoita joissa kypärään kiinnitetty kamera on taltioinut tuollaisia vaaratilanteita. Ota siis kamera mukaan kuvaamaan ja toimita tuollaiset tapahtumat poliisille niin saavat kenties sakotki moisesta sikamaisuudestaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe