erillisuuni ja keraaminen liesitaso

uunin ostaja

Kertokaapa kokeuksia,kumpi ompi parempi sellainen liesitaso jossa on itse tasossa hipaisunäppäimet joilla ohjataan liesitasoa,vai sitten uunissa olevat kytkimet jolla ohjataan liesitasoa kysymyksessä olisi keraaminen liesitaso
ja mitä yleensä pitäisi ottaa huomioon kun suunnittele em.laitteiden ostoa ja kannattaako osta esim.alumiista uunia ,vai perinteinen valkea?

8

1675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keittiöguru

Mietihän vuosia eteenpäin....
      Jos sinulla on molemmissa erillinen ohjaus, niin voit vaihtaa vain toisen laitteista uuteen, jos syystä tai toisesta laitteesi hajoaa. Tällöin et ole sidoksissa laitemerkkiin, ja yleensä vuosien kulussa saman merkkisten laitteitten tyypit muuttuvat sen verran, ettei yhteensovitusliittimet enää sovellukaan toisiinsa.

Siis erilliset turvallisempi valinta, mutta samalla myös marginaalisesti arvokkaampi vaihtoehto ( toki samalla saat myös liesikytkimet paremmin turvaan lasten ulottumattomiin ja näissä hipaisukytkinmalleissa löytyy hyvät lapsilukot )

Värityksestä; valitse keittiöösi sopivan värinen kone.

• uunin ostaja

Kiitoksia keittiögurulle hyvistä neuvoista!!!

• huolto

oletko varma että saat toisilleen yhteensopivat laitteet vielä vuosien päästä?

• Keittiöguru
        huolto kirjoitti:

oletko varma että saat toisilleen yhteensopivat laitteet vielä vuosien päästä?

Ilmaisinko asian jotenkin hankalasti. Siis tarjosin kysyjälle nimenomaan vaihtoehtoa, jossa uunissa ei ole ohjaimia keittotason toiminnoille. Näin ei olla riippuvaisia laitteitten yhteensovittamisesta.

Huolto tarkoittaa tässä juuri samaa asiaa kun minäkin. Jos ostat vaikkapa esimerkkinä Aeg:n keittotason ja sen alapuolelle erillisuunin, jossa on ohjaimet myös keittotason toiminnoille. Nyt esimerkiksi kolmen vuoden päästä kännipäissään naapurin isäntä hakkaakin keittotason sinulle jostain suuttuneena kirveelläsi pirstaleiksi ja tarvitset uuden keittotason, mutta et uunia, niin on lähes varmaa, että tänä kolmena vuotena koneitten tyypit, ominaisuudet, sekä yhteensovittamisen mahdollisuudet ovat muuttuneet siinä määrin, etteivät uunisi ja uuden keittotason liittimet tai muut ominaisuudet sovi keskenään.

• pena

Olen samoilla lijoilla että keittotaso hipasukytkimillä.

---turvalisuus
      ---ulkonäkö kysymys.

valitse vasettilasinen keittotaso helpomman puhdistuksen takia....
      (metallireunuksen väli on törkypaikka)
      (ei hintaeroa...)

Yksi asia harkintaan jos tykkäät kokata paljon niin w poolilla on 77 cm leveitä keitotasoja jossa on keitotasot väljemmin ja pari aluetta laajenettavissa. Lisähinta lisäleveydestä on hyvin pieni.(50e)..samoilla ominaisuuksilla olevaan 58cm tasoon verratuna.
      Meillä nyt 77 taso josta on pidetty juuri sen takia että koskaan ei ole ahdasta kattiloilla.

Malli AKM 975 Hintaluokka alle 600e
      esiteet tuolta
      http://www.whirlpool.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?langId=10001&storeId=10551&catalogId=10501&rm=WPCooking&partNumber=BundleBean_WP_Brochure_DOWNLOAD

Jos haluat maksaa sen 200e ylimääräistä alumiinista niin siitä vaan...
      (vielä hankalempi puhdistaa,ja naarmuuntuu...)

esim tuolta voi verrata ulkonäköä...

http://www.whirlpool.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?langId=10001&storeId=10551&catalogId=10501&spg=WPOVENSBISPLITLEVEL&pF=WPOVENS&rm=WPCooking&partNumber=sku-WPBundleBean_PCOMP

• pena

Niin 77cm liesitaso asennettiin 60cm uunikaapin päälle 10min työstämisen jälkeen ilman mitään isompia robleemia... eli uuni kaappi vaatii hieman sahaa...mutta ei mitään robleemaa...

• pena

Tässä tuli vielä mieleen...

Että jos raha ratkasee valintaan niin sijoittasin sen paljon mielemmin itse ja vaimoni myös keitotason leveyteen kuin uunin pinta väriin...:(

Valinta on aina jokaisen oma...:)

• uunin ostaja
        pena kirjoitti:

Niin 77cm liesitaso asennettiin 60cm uunikaapin päälle 10min työstämisen jälkeen ilman mitään isompia robleemia... eli uuni kaappi vaatii hieman sahaa...mutta ei mitään robleemaa...

Kiitokset myös Penalle hyvistä neuvoista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3603
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2449
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2274
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2047
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1489
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe