Miten Sigma 120-300mm toimii Canonin jatkeiden kanssa?

teletötsä

Ajattelin hankkia Sigma 120-300 mm f/2,8 DG OS HSM Sport -objektiivin (eli siis uuden version). Minua kuitenkin mietityttää, miten kyseinen objektiivi toimii Canonin 1,4-kertaistajan ja 2-kertaistajan kanssa (III-versiot), jotka minulla jo ennestään on. Hidastuuko tarennus enemmän kuin Canonin omien teleobjektiivien kanssa? Toimisiko tämä Sigman objektiivi paremmin Sigman telejatkeiden kanssa? Jos sinulla on kokemusta objektiivin vanhemmasta versiosta, on siitäkin varmasti hyötyä. Objektiivi tulisi lintujen kuvaamiseen, joten toimiva automaattitarkennus olisi tärkeä.

2

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghfdqw

      Eihän tuossa ole mitään miettimistä. Sinulla on jo jatkeet, joten on turha toisia haaveilla. Kokeile niitä, sehän ei maksa mitään, kun jo kaikki omistaa.

      Telejatkeen ei pitäisi hidastaa tarkennusta sinänsä, koska siinä ei ole mitään liikkuvia osia, vain kontaktien välitys. Valovoiman pieneneminen lopettaa kyllä tarkennuksen toiminnan entistä aiemmin ja jos tarkennus erehtyy kamera joutuu seilaamaan tarkennuksen laidasta laitaan on se ilman muuta hidas.
      Tarkennuksen rajoitus auttaa, jos sellainen objektiivissa on, tai likipitäinen manuaalinen esitarkennus sille etäisyydelle, jossa kohde todennäköisesti ilmaantuu.

      Suurempi riski on, että Sigma itsessään ei toimi rungossasi ilman säätöä.

      http://www.lensplay.com/lenses/lens_defect_results.php

    • teletötsä

      Kyllä toimii mainiosti. Olen nyt ostanut tuon objektiivin ja kuvannut sillä jatkeiden kanssa.

      t. aloittaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3170
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2214
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1624
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      76
      1112
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      941
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      904
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      900
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      815
    10. Rahtari s salmi

      Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
      Suomussalmi
      8
      795
    Aihe