listataan tänne hyviä elokuvia.

elokuva keskustelu

laittakaa mielestänne parhaat elokuvat mitä olette nähneet lähi aikoina tähän kolmelta eri kategorialta(jos ette ole nähneet joltain kategorialta leffaa niin skippaa se):

toiminta:

draama/nuorisoleffa/romantinenleffa:

kauhu:

älä valita miksi laitoin ton "nuorisoleffa" tuohon samaan kategoriaan noitten kahden kanssa. :) tiedän että ne ovat 2eri asiaa.

tässä minun suosikit. (saatan kirjoittaa väärin)

toiminta: smokin' aces

draama/nuoriso/romanntinen: cherry

kauhu: insidious (ei hyvä, mutta en ole nähnyt lähiaikoina mitään muuta kauhuelokuvaa)

40

702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soltaatti

Tuntematon sotilas ja Täällä Pohjantähden alla ovat hyviä elokuvia, joiden kautta muös oppii Suomen historiaa.

• Skippaan toiminnan, sillä sitä ei ole tullut katseltua viimeaikoina.

draama/nuorisoleffa/romanttinen leffa: The Trotsky tai The easy A.

kauhu: Taxidermia, Pet cematary.

• suosittelen ;)

Human Centipede on aika hyvä

• Et varmaankaan ole kahtonut? Oli nimittäin aika p*ska leffa. Idea oli itsessään karmiva ja sakemannitohtorin "scheisset" hauskan kuuloisia, mutta toteutus kusi. Lisäksi toinen likka oli tyhmä kuin saapas.

• hieno homma
        icepicked kirjoitti:

Et varmaankaan ole kahtonut? Oli nimittäin aika p*ska leffa. Idea oli itsessään karmiva ja sakemannitohtorin "scheisset" hauskan kuuloisia, mutta toteutus kusi. Lisäksi toinen likka oli tyhmä kuin saapas.

vitun idiootti pilasit just koko viestin pointin

• hieno homma kirjoitti:

vitun idiootti pilasit just koko viestin pointin

Saan kai sanoa sanottavani? Human centipedellä on ihme kulttimaine, vaikkei se oikeasti ole niin kamala.

• dtuxcjhxzujgi

Ja sitten kaikille emoille kuten trotskilaiselle tiedoksi että niitä "outoja" ja "kiellettyjä" elokuvia katsoo kaikki.

Turha listata tänne niitä koska luulet olevasi "special snowflake" eli erilainen ja ihmeellinen koska sairaat elokuvat kiinnostavat.
      Ja vain koska elokuva on sairas SE EI TEE SIITÄ HYVÄÄ ELOKUVAA

• fnfnfn

toiminta: Ei oo oikeen mikään toimintaleffa jäänyt erityisemmin mieleen, mutta Skyfall oli hyvä, vaikka yleensä en Bondeista välitäkkään.

Paitsi että onko Fight Club toimintaleffa? Se on yksi minun lempielokuviani, muttei juurikaan sen toiminnan tähden :D

draama/nuorisoleffa/romantinenleffa: Unelmien sie- LAITAN JOTAIN MUUTA. Tahraton mieli ja Billy Elliot. En osaa päättää. Sori.

kauhu: Vacancy oli piinaava :DDD Vihaan kauhuleffoja, joissa tulee sellanen "et pääse pois"- tunne. Hohto on kyllä kauneinpia.

- fnfn

• Tiedätkö, Taxidermia oli oikeasti hyvä elokuva. Hiukan ällöttävä ehkä, mutta kolme "näytöstä" (kuin teatterissa!) kiteyttivät kolmen sukupolven tarinan upeasti. Kalmanista kertova osio oli ehkä hiukan tylsä, mutta Moroshkovanin ja Lajoskan tarinat kiinnostavia. The Trotsky on valitettavasti kovin tuntematon Kanadan ulkopuolella.

Olisin tietenkin voinut laittaa tänne kaiken maailman Lokakuut, Panssarilaiva Potemkinit, Luottamukset, Idi i smotrit, Leninit lokakuussa ynnä muut neukkuleffat, mutta tiedän, ettei ketään kiinnosta. Pyysitte hyviä elokuvia, joten listasin OMASTA MIELESTÄNI hyviä elokuvia. Yksi hyvä kauhuleffa on myös venäläinen Шопиг тур, Shopping tour eli Ostosmatka.

• fnfnfn kirjoitti:

toiminta: Ei oo oikeen mikään toimintaleffa jäänyt erityisemmin mieleen, mutta Skyfall oli hyvä, vaikka yleensä en Bondeista välitäkkään.

Paitsi että onko Fight Club toimintaleffa? Se on yksi minun lempielokuviani, muttei juurikaan sen toiminnan tähden :D

draama/nuorisoleffa/romantinenleffa: Unelmien sie- LAITAN JOTAIN MUUTA. Tahraton mieli ja Billy Elliot. En osaa päättää. Sori.

kauhu: Vacancy oli piinaava :DDD Vihaan kauhuleffoja, joissa tulee sellanen "et pääse pois"- tunne. Hohto on kyllä kauneinpia.

- fnfn

Joo, Skyfall oli hyvä, mutten laittanut sitä, sillä viime katselukerrasta on yli puoli vuotta. En miekään ole varsinainen Bond-fani, mutta joskus tulee katsottua.

• fnfnfn
        icepicked kirjoitti:

Joo, Skyfall oli hyvä, mutten laittanut sitä, sillä viime katselukerrasta on yli puoli vuotta. En miekään ole varsinainen Bond-fani, mutta joskus tulee katsottua.

Mä en ole kattonut (uusia) leffoja juurikaan tyyliin 1,5 vuoteen, joten laitoin nyt noi :D Paitsi että taisin kyllä nähdä Skyfallin ja muut tuoreet Bondit vasta viime kesänä kun kaverini kauhistui, kun en ollut koskaan nähnyt ainuttakaan Bond-elokuvaa, joten se on melko tuoreessa muistissa. Muita noita elokuvia olen katsonut monta kertaa uudelleen jopa kiireisinä aikoina, eli siis 2 vuoden sisällä :D

Paitsi tuo Vacancyn. Sen katsoin vuonna 2009, mutta se on tuli nyt ensimmäisenä mieleen.

2009 on suht tuore!

- fnfn

• fnfnfn kirjoitti:

Mä en ole kattonut (uusia) leffoja juurikaan tyyliin 1,5 vuoteen, joten laitoin nyt noi :D Paitsi että taisin kyllä nähdä Skyfallin ja muut tuoreet Bondit vasta viime kesänä kun kaverini kauhistui, kun en ollut koskaan nähnyt ainuttakaan Bond-elokuvaa, joten se on melko tuoreessa muistissa. Muita noita elokuvia olen katsonut monta kertaa uudelleen jopa kiireisinä aikoina, eli siis 2 vuoden sisällä :D

Paitsi tuo Vacancyn. Sen katsoin vuonna 2009, mutta se on tuli nyt ensimmäisenä mieleen.

2009 on suht tuore!

- fnfn

2009? Ai että, silloin mie olin kymmenen, enkä ollut nähnyt vielä edes Napapiirin sankareita. Shrek 2 oli silloin kova sana.

Surrealismia kaipaaville voin suositella Grand Budapest hotelia, sehän pyöri äskettäin teattereissakin, joten on varmasti kyllin valtavirtaa tälle "speзiaali" anglismienviljelijälle.

• fnfnfn
        icepicked kirjoitti:

2009? Ai että, silloin mie olin kymmenen, enkä ollut nähnyt vielä edes Napapiirin sankareita. Shrek 2 oli silloin kova sana.

Surrealismia kaipaaville voin suositella Grand Budapest hotelia, sehän pyöri äskettäin teattereissakin, joten on varmasti kyllin valtavirtaa tälle "speзiaali" anglismienviljelijälle.

2009: Neljätoistavuotias ahdistunut teiniminä, katottiin se elokuva erään toisen kaverini luona kun oltiin yökylässä ja kiljuttiin ja naurettiin ihan kamalasti, en ollut nähnut Unelmien sielunmessua ja Twilight oli kova sana :D (myös minulle...)

- fnfn

• fnfnfn kirjoitti:

2009: Neljätoistavuotias ahdistunut teiniminä, katottiin se elokuva erään toisen kaverini luona kun oltiin yökylässä ja kiljuttiin ja naurettiin ihan kamalasti, en ollut nähnut Unelmien sielunmessua ja Twilight oli kova sana :D (myös minulle...)

- fnfn

2009 oli minulle myös Harry Pottereiden luvattu vuosi, sillä mutsi antoi vihdoinkin kahtoa ne kaikki. (siihen mennessä ilmestyneet) Azkabanin vanki oli tosi jännä leffa ja Lupin oli paras.

• fnfnfn
        icepicked kirjoitti:

2009 oli minulle myös Harry Pottereiden luvattu vuosi, sillä mutsi antoi vihdoinkin kahtoa ne kaikki. (siihen mennessä ilmestyneet) Azkabanin vanki oli tosi jännä leffa ja Lupin oli paras.

Kunnon HP-innostus mulla alkoi vuonna 2006, vaikka olin nähnyt 3 ekaa leffaa, Azkabanin vangen ihan elokuvateattereissa mutta silloin aloitin vasta lukemaan itse kirjoja (hauskaa, aloitin lukemisen Feeniksin killasta ja en todellakaan lukenut niitä oikeassa järjestyksessä, paitsi viimeiset kaksi kirjaa :D) mutta 2009 Puoliverinen Prinssi tuli elokuvateattereihin ja olin ihan käsittämättömän innoissani, koska se oli sillon lempi HP-kirjani, koska siinä oli eniten Narcissaa! Vaikka pidän myös leffa-Narcissasta (vaikka moni ei pidä), en ollut tyytyväinen hänen hiuksiinsa ja tunteettomuudestaan kirjan-versioon verraten. Olisin myös halunnut sen Matami Malkin- kohtauksen sinne, vaikka tiesinkin, ettei sitä näytetä.

- fnfn

• Jaa, mutta kun kysyttiin mieluisinta elokuvaa. Minkä se sille voi, että se tykkää siitä mistä se tykkää? Jos tässä on tarkoitus vain sanella oikeasti hyviä elokuvia, niin kerro mitä ne ovat, jotta osaan omassa vastauksessani suitsuttaa niitä.

Joo-o, kaikenlaisia emoja ja muita hörhöjä on paljon. Mitä sitten?

• hehhehhee

Twilight - Uusikuu

• Achtung die kurve

Ootko tosissas? Siis kyllähän Asemanlasten elokuvat on ihan hyvin tehty kun otetaan huomioon pienet budjetit ja harrastelija toiminnan, mutta ei ne todellakkaan mitään mestariteoksia ole.

• kauhu/toiminta

Divergent,scream3

• Siiliö

No en suosikeista tiedä, mutta just eilen-tänään tuli katottua jtn. 5 leffaa putkeen... Kaikki ne olivat enemmän tai vähemmän kauhuleffoja ja neljä niistä oli komediaa.

Toiminta: Siitä on jo jonkin aikaa, kun viimeksi katsoin toiminnasta meneviä leffoja, mutta viimeksi, kun katsoin hyvän toimintaleffan, niin se taisi olla Laputa Linna taivaalla.

d/n/r: Cabin fever. Katsoinkohan sen tänään vai eilen?

Kauhu: Laitetaan tähän nyt nämä kaikki: Texas chainsawmassacre Remake, Cabin fever, Evil dead full uncut version, Evil dead 2 ja Skeleton crew.

• Tässä teille:

Toiminta:

Terminator- Tuhoaja
      Terminator 2: Judgement Day.
      Terminator 3: Rise Of The Machines
      Terminator: Salvation
      Rambo I, II, III ja IV
      Commando
      007 Skyfall
      Red Heat
      True Lies
      Raw Deal
      Lord Of The Rings Trilogy
      Godzilla 1998
      Odyssey
      Merlin
      Blade
      Conan the barbarian
      Conan the destroyer
      Pirates Of The Caribbean
      Kauhu:

Hellraiser- sarja
      Resident Evil
      Resident Evil: Apocalypse
      Resident Evil Extinction
      Resident Evil: Afterlife
      Resident Evil: Retribution
      Dawn Of The Dead (2004)
      Zombieland
      Shaun Of The Dead
      Paranormal Activity 1,2,3 ja 4
      Evil Dead
      From Dusk Till Dawn

• Terminator 2 on hyvä... XD Rambo on jotenkin outo... Yksi tyyppi muuttaa metsään asumaan eikä armeija pärjää mitenkään...

Toiminta leffoja olen viimeksi katsonut, viime kauhuelokuva taisi olla Mama... Toimintaelokuvat olivat: Avengers ja Iron Man... Tai kai ne menisi komediaankin, en tiedä... Hobitistakaan ei tiedä, mihin sarjaan menee...

Joskus vuosia sitten katsoin elokuvan Danny the dog.... Tajusin silloin olevani outo, kun kaverin kanssa vain räkätettiin, kun ihmisiä hakattiin...

• kurpizza kirjoitti:

Terminator 2 on hyvä... XD Rambo on jotenkin outo... Yksi tyyppi muuttaa metsään asumaan eikä armeija pärjää mitenkään...

Toiminta leffoja olen viimeksi katsonut, viime kauhuelokuva taisi olla Mama... Toimintaelokuvat olivat: Avengers ja Iron Man... Tai kai ne menisi komediaankin, en tiedä... Hobitistakaan ei tiedä, mihin sarjaan menee...

Joskus vuosia sitten katsoin elokuvan Danny the dog.... Tajusin silloin olevani outo, kun kaverin kanssa vain räkätettiin, kun ihmisiä hakattiin...

Ei nuo elokuvat nykyään ole jaettu niin selkeästi eri kategorioihin kuin ennen...

• kiekkoilija94 kirjoitti:

Ei nuo elokuvat nykyään ole jaettu niin selkeästi eri kategorioihin kuin ennen...

Niin... Hatanneeko tuo... Sopii vain useammille ihmisille...

• kurpizza kirjoitti:

Niin... Hatanneeko tuo... Sopii vain useammille ihmisille...

Jäi puuttumaan tuosta listauksesta vielä:

Nightmare On Elm Street
        Scream
        I Know What You Did Last Summer
        Friday The 13th

• Olet katsonut viime aikoina ihan muutaman leffan...

• dr no

Harry Potterit on kirjoihin verrattuina suurilta osin pohjanoteeraus. Ne on tehty kiireessä, liian pienellä budjetilla, juonesta on jätetty liikaa pois eikä niitä ole tehty kovin suurella ajatuksella.
      Kirjat kyllä ihan hyviä.

Eikös kukaan ole kattonu LOTRia? Se yltää ihme kyllä samalle tasolle kirjojen kanssa, ja on sitä paitsi hiton hyvä leffa(trilogia).

• Siiliö

ANTEEKSI KUINKA!?!

KIRJOIOHIN VERRATTUNA LORD OF THE RINGS-ELOKUVAT OVAT TÄYTTÄ SONTAA!!! KIRJAT OVAT PYHÄ TEOS! KIRJALLISTA KULTAA! ELOKUVAT OVAT IHAN HYVIÄ JA SINÄ USKALLAT VERRATA NIITÄ KIRJOIHIN, JOTKA OVAT AIVAN HEL-VE-TIN HYVIÄ!!!

• älä jauha paskaa, tarusormusten herrasta leffatrilogia on yhtä hyvä kuin kirjat,

• joo siis viimese kuukaude ajalta listailempa tähä

toiminta.Rambo 2

draama: Paha maa

Kauhu: Rinne (tuski kukaan teistä ees tietää)

• dr no

Anteeksi nyt vain, mutta yleensä niin harva hyvän kirjan pohjalta tehty elokuva yltää kirjan tasolle, että LOTR joka tähän kykenee ansaitsee oikein erikoismaininnan, kun se yltää MELKEIN kirjojen tasolle. Pahoittelen, jos minut ymmärrettiin väärin.

Myönnät kuitenkin kai että kun tätä suoritusta verrataan vaikka Harry Potter elokuviin, se nouseeaivan verrattomalle tasolle.

• bcozmlack

Toiminta/komedia:
        Veijarrita vai Vartioita?
        Suosittelen katsomaan, saa nauraa ja äksoniä riittää!!

• Elsaisbesthästääg

frozen

• Siiliö

Joo siis LOTR-leffat on helvetin hyviä ja mäkin oon kattonut ne varmaan ainakin kahdeksan kertaa. Kirjat on silti auttamatta hyvin paljon parempia monella tavoin. Se tosin johtuu osin siitä, miten leffoista pudotettiin hyviä kohtauksia ja kun Gimlistä tehtiin pelle. Onko se joku vitun välttämättömyys, että leffassa on pelle?!

• Juumiez

Harry potter: Azka! -No. Harry Potter: banin vankia salaisuuksien kammioon...

• Kk__

Pulp fiction!

• njammm

Outolintu ja nälkäpeli

• 5V7

Autot 2

• jotainäkkiä

Salò or the 120 Days of Sodom
      Man behind the sun
      Martyrs (2008 versio)
      Hostel 1&2
      Irreversible
      A short film about killing

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3825
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2699
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2164
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1677
    5. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      25
      1531
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1488
    7. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1471
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1444
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1423
    10. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      21
      1300
    Aihe