Pituuskasvu ja ahdistuneisuus

harmooni1

Olen 16-vuotias poika ja n170 cm pitkä.. kaikki kaverit jo ainakin 5 senttiä pidempiä. Kasvupyrähdykseni tuli joskus ala-asteella mutta nyt en ole kasvanut juuri ollenkaan. JOhtuuko se vain geeneisrä vai voiko se vaikuttaa esim. että maistoin paria tupakkaa ala-asteen aikana?

7

103

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmooni1

      Niin ja äiti on n170 cm ja isä 175 cm

      • hboy

        No ei tupakalla ole mitään merkitystä,se on vaan propagandaa tupakointia vastaan.
        Vanhempiesi pituuden mukaan arvioisin,että pituutesi jää noin 175,tai vähän alle.

        Geeneistä kaikki johtuu.

        PS. Ootko hyvän näköinen ;)


    • kalasjajatakshstqkq

      Älä tupakasta huoli jos oot vaan maistellu. Se vaatii pitempiaikasta polttelua että sillä on vaikutusta pituuskasvuun. Geenit ne on jotka sun pituuden määrää. Voit kasvaa vielä pitkän aikaa. Elä huoli. Sitäpaitsi pituus ei tässä maailmassa nyt ole se tärkein asia

    • VAIN5CMmaailmaromaht

      Että nuoret ovat sitten kovia kilpailemaan olise kyse pituudesta tai kengän numerosta.

    • tyttö 15v

      Oon ite 15v tyttö. Isä on 181cm ja äiti 155cm. Mul on sisko 19v ja veli 17v. Ne on molemmat pitkiä (yli 170cm, varmaan lähellä 180cm). Ite oon nyt 163cm pitkä. Enkä tästä paljon kasvakaan. Alunperin halusin 170cm. Nyt toivon, että vähintään 165cm korkeaksi. En ole koskaan polttanut tupakkaa, vaan se johtuu geeneistä. Ärsyttää vaan, kun siskosta ja veljestä tuli pitkiä ja minusta lyhyt. Olen myös perinyt äidin vaaleat hiukset ja siniset silmät. Pelkään, että olen lyhyempi kuin muut olen. Olin eka ja tokaluokkalaisena "keskipitkä". Sitten aloin kutosluokkaa kohti tulla muita pidemmäksi. Nyt olen luokan yksi lyhyimmistä. Ja ysiluokalla olen varmaan lyhyin.

    • 00Boika

      Oon 14v poika olen 158cm ja kaverit on 169 - 185cm niin että älä itke viidestä sentistä

      • kohtalotoverisi

        Oikeassa olet!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      266
      2647
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      205
      1710
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1444
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1191
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      230
      1053
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      79
      1005
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      44
      910
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      64
      768
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe