paneelikaton maalaus vinkkejä? pesu vai otepohja?

anniinaaah

hei!
kaipaisin neuvoja 70-luvun talon paneelikaton maalaamiseen. toiveissa tietysti valkoinen..
pinta-alaa on 162neliötä joten hiomaan emme rupea. työvaiheita saisi projektin suuruuden vuoksi muutenkin olla mahdollisimman vähän.
olemme ajatelleet että pesu maalarinpesulla (ei kai vaadi huuhtelua niinkun kidesooda?) ja siihen suoraan pensselillä tarkoitukseen tehty paneelikattomaali. Vaihtoehtona pesulle otepohjamaali.
vinkkejä? kokemuksia?

3

593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

MAALIPESU IMPREC 1 L ei tarvitse huuhdella ja muitakin löytyy kuten Biocomb
      Voi levittää pitkänukkaisella telalla ja pensselillä tasausvedot.
      Jos tilassa tupakoitu, hankalampi juttu. Naapurin mukaan tupakan pinttynyt lika tulee maalin läpi ajallaan.
      Maalaus pariin kertaan

• niiiih

Pesun jälkeen otepohja tai otex. Estää läpilyönnit. Noin isoa alaa kun maalaa ei kannata fuskata. Ja sit se. Panelikatto tarvis maalata talvella. Kun paneelit on kuivimmillaan. Nyt kun maalaatte pontit kuivuvat auki talvella. Ja taas tuli tehtyä turhaa työtä.

• kokeillutkin

Peukku tuolle talvella maalaamiselle, saattaa tosiaan tulla muuten rakoja. Itse maalasin kokeeksi 20 v vanhan paneelikaton, tai siis osan siitä. Enpä siitä mieleistä saanut ja laitoinkin sitten joka paikkaan mdf-paneelit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1934
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1286
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      64
      1207
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      896
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe