Tietääkö kukaan mikä syötti olisi myyrien mieleen hiirenloukussa?
Ulkovajassani oli talven aikana levitelty nurmikonsiemen pussi jyrsijöiden toimesta ja olen yrittänyt hävittää tuholaisia perinteisillä hiirenloukuilla syöttinä juustoa mutta se ei tunnu olevan suuressa huudossa myyrien keskuudessa.
Pari kertaa juustot syötti on hävinnyt kahden viikon aikana mutta loukku ei ole lauennut herkäksi viritetystä loukusta huolimatta joka paljastaa että eläimet ovat todella pieniä.
Mikä mahtaa olla näin pienen myyrän laji ?
Mikä paras syötti loukussa?
8
4762
Vastaukset
- Nokkoset kukkivat
Vajassasi saattaa olla tavallisia kotihiiriä tai sitten metsähiiriä. Tavalliset hiiret tunnistaa hajusta näkemättäkin. Metsähiiret ovat niin isoja, että jäävät loukkuun helposti.
Vajassasi saattaa myös olla myyriä, joko pelto- tai metsämyyriä Peltomyyrät ovat palleroita. Metsämyyrillä on punertava selkäpuoli. Metsämyyrät levittävät kauheaa verenvuotokuumetta. Kokemukseni mukaan sopivin loukku myyrän pyytämiseen on muovinen Super Cat tai vastaava. Itse olen jyrsijäpyynnissä käyttänyt keitettyä riisiä. Muutama jyvä askelmalle tai sinne päin. Joskus myös päästäiset käyvät syömässä syötit. Päästäiset ovat rauhoitettuja ja harmittomia, ja niin keveitä etteivät jää tavalliseen peltiseen loukkuun.
Jyrsijät tulevat rakennuksiin yleensä syksyisin. Laita ne pyydykset, niin etteivät linnut pääse. - suklaataseon
suklaa!
- 654123
leipämurut kelpaa kaikille
- RaneM
Koiran papanat ainakin meillä maistuu
- Anonyymi
Koiranpapanat, maapähkinät ja auringonkukansiemenet (lienevät tottuneet lintulaudalta tippuviin herkkuihin) toimivat hyvin.
Myös Nutella maistuu = hyvä valinta loukkuihin, missä tarvitaan paikkaan X siveltävää tahmeaa syöttiä. Maapähkinävoi (jonka nimiin hiirenloukkujen "ammattitestaaja" Shawn Woods vannoo) ei tahdo kelvata.
- Anonyymi
Vähän myöhäinen vastaus mutta tuli kokeiltua 2 v aikana vähän kaikkea vaihtelevin tuloksin kunnes kerran laiton palan banaania ja pam kaikki loukut täynnä. Sen jälkeen niitä sai poistaa päivittäin loukuista.
- Anonyymi
En ole viitsinyt laittaa hiirille Gourmet-aterioita, vaan kerään ruokakaapin pohjalla varisseita jauhoja; tattaria ja maissia, jotka ripotettelen loukkuihin syöteiksi.
- Anonyymi
Tuore kurkku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882