Neuvoja viemärin hajuun...

tuoksut pois..

Ongelma on jotta viemäristä tulee paha haju ilmastoinnin aikana. Suihkukaappi on viemärin päällä mutta saan sen siirrettyä syrjään.

-Putkenavaajaa olen kaatanut mutta ei auttanut.
Sitä en tiedä voinko itse alkaa edes aukaisemaan viemäriä kun siinä joutuisi repimään metallilaatta irti joka on kiinnitetty lattiaan, olisiko syytä soittaa talonmiehelle?

-Olen asunut tässä vasta puoli vuotta ja haju ongelma alkoi ilmenemään oikeastaan sitten kun ilmat lämpenivät.

Tuossa vielä pari kuvaa viemäristä.

http://aijaa.com/fMY86u
http://aijaa.com/Whbo3o


Kiitos sille joka osaa neuvoa!

14

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammttilainen 1

      Lattiakaivo pitäisi puhdistaa eli sieltä pitäisi lähteä se musta missä on reikä keskellä kokonaan pois niin silloin sieltä kaivon pohjalta saa hiukset yn. muut pois. Haju tulee viemäristä koska hiukset tyhjentävät sieltä vettä pois niin viemärin suuaukko tulee esiin ja haju sieltä.Kuvasta ei selviä mitkä ruuvin kannat näkyy osittain rosterikannen alta mutta kaivo pitää saada "auki".Ei normaalisti tarvita työkaluja siihen hommaan.

    • ap..

      Siinä on tosiaan ruuvit mutta tuo rosterikansi on kiinnitetty lattiaan,,, samalla aineella kun laatat ovat kiinnni.

      Siinä mustassa mikä on viemärissä,,, niin ei ole mitään reikää keskellä.

      • ¤¤¤¤¤¤

        Sitä rosterikantta eli lattiakaivon kannen kehystä ei saa irrottaa. Älä myöskään avaa niitä näkyviä ruuveja. Näyttää, että niitä olisi yhteensä 6 kpl. Ne ilmeisesti pitävät kiristysrenkaan paikoillaan. Minä olen tosin nähnyt vain sellaisia, joissa on 3 ruuvia tai yleensä ei ole ruuveja lainkaan.

        Soita talonmiehelle.


    • auttoiko

      paha haju tulee ilmastoinnin aikana??? pulputtaako lattiakaivo ilmastoinnin aikana. kyseessä voi olla korvaus ilman puute, eli ilmastointi otta ilmaa viemäristä ulkoilman sijaan

    • ap..

      Elikkä koitin nyt sellasta jotta pidin vessan ovea auki sekä parvekkeen ovi oli auki ilmastoinnin aikana, eipä tullut pahaa hajua.
      ..
      Jos taasen pidän pelkän vessan oven auki ilmastoinnin aikana niin hajua tulee mutta ei niin pahana...


      Onko ongelma sittenkään viemärissä?

    • ap...

      Onko turhaa koettaa viemäriä edes sitten putsata?

    • auttoiko

      onko huoneistokohtainen ilmanvaihto= suodattimien puhdistus/vaihto.
      jos viemäri ei tulvi, siinä ei ole vikaa.
      veikkaan tosiaan korvausilman puutetta. tulopuolen ilmastointi on tukossa. eli ulos menee enemmän ilmaa, kuin tulee, joten puuttuva ilma tulee viemäristä

    • auttoiko

      vielä lisäys. kuvasta ei saa täysin selvää. jos sinä näät nyt kaivosta lähtevän putken, 50mm tai 75mm joko pohjasta tai sivusta ja mahdollisen pesukoneen poistoputken, siittä puuttuu vesilukko. toinen asia on että tämä vesi lukko ei ole kunnolla paikoillaan,jos näkisi voisi sanoa heti

    • ap...

      Päivää.

      Talonmies kävi ihmettelemässä viemäriä, sanoi jotta ei ole koskaan nähnyt sellaista.Siis tuollaista viemäriä.
      Ei osannut sanoa sitten mitään, käski vain ilmoittaa kun haju on oikein paha.

      Talonmiehen visiitti ajoittui vaan siihen aikaan kun ilmastointi ei ollut päällä niin ei sitä hajuakaan sitten ollut.

      Naapurikerrostalon pihalla on jonkun aikaa ollut viemäriauto monena päivänä ja jotain remonttia tekevät siellä,,, ajattelin jotta voisko se olla tähän hajuun syynä.

      Ideat alkaa olemaan loppu mitä tehdä??

      • HajuPaavo

        Oletko nyt puhdistanut sen lattiakaivon? Ei se auto siihen hajuun mitenkään liity. Jos se haju tulee sieltä viemäristä, niin kuin muutkin näkisin siihen 2 vaihtoehtoa:
        - Viemärin hajulukossa on roskaa tms, joka aiheuttaa sen, että sen hajulukko ei kunnolla pidä. Ilmastoinnin aikana osa korvausilmasta otetaan viemäristä
        - Asuntoon ei muutenkaan tule riittävästi korvausilmaa ja siksi imu viemärin kautta tulee liian suureksi vaikka hajulukko olisikin kunnossa ja sieltä tulee pahaa hajua. Miten asunnossa on ilmastointi järjestetty? Ovatko ulkoilmaventtiilit auki? Jos venttiilejä ei ole, niin onko ikkunan tiivisteissä riittävät raot, jotta asunto saa korvausilmaa?


    • ap....

      Hajut ovat edelleen ja hermot ovat siinä pisteessä että pitää soittaa huomenna taas talonmiehelle.

      Päältä katsoen siinä ei ole mitään putsattavaa, erikoinen viemäri ja myöskään talonmies ei osannut putsata tai tehnyt yleensäkkään mitään.
      Se rosterirauta pitää varmaan repiä lattiasta irti jotta pääsee viemäriä kunnolla aukaisemaan.

      Vessa missä on suihku on suhteellisen pieni ja tiivis koppi jossa on vain ilmanvaihto venttiili mistä ottaa ilmaa, ei ole ikkunoita tai vastaavia...

      • Tosin järkevänä ihimisenä pidät aina ovea raollaan?!?!?


    • auttoiko

      onko sinulla mahdollisuus katsoa toista lattiakaivoa ja verrata niitä. näyttäisi siltä, että kaivosta puuttuu vesilukko. kuvassa näkyvästä keskireiästä menee vesi viemärii (ilmesesti) tämä ei saa olla näkyvissä. tässä pitäsi olla kansi, joka peittää keski reiän ja reunoille jää tilaa pari senttiä

    • Paikallisvalvoja

      Saattaapi olla ns. pystymallinen kaivo, jossa viemäri lähtee pohjasta suoraan alaspäin. Niitä käytetään paljon mm. kerrostalojen linjasaneerauksissa, joissa uudet vaakaviemärit asennetaan holvin alapuolelle. Jos näin on, niin siitä todellakin puuttuu se sisäkappale, joka muodostaa hajulukon. Tosin kuva on niin tumma, ettei kunnolla näe.

      Mutta sitä rosterista kehystä, sen enempää kuin ruuveilla kiinnitettyä kiristysrengastakaan ei pidä mennä irrottamaan, kun seurauksen voipi hyvinkin olla vedeneristyksen vaurioituminen.

      Mikäli tuossa kaivossa nyt kuitenkin on toimiva hajulukko, niin saattaahan se hajun lähde olla myöskin pesualtaan hajulukko, jonka läpi korvausilmaa tulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      278
      3610
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2368
    3. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1610
    4. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      82
      1552
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      322
      1482
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      386
      1349
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      66
      1309
    8. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1279
    9. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      77
      1254
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      87
      1139
    Aihe