alipainoinen ?

tyttö 12v

Siis oon 12v. Tyttö. Pituus 158cm ja paino on 31kg. En tiiä oonko alipainonen vai enkö. Joten voisko joku vähän helppii Mua? Ainaki ku olin lääkäris ni ne sano et en oo mut sit äiti on sillee et oot riisitikku.. Älyytte varmaa

7

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15v tyttö

Mun mielestä saatat olla hiukan alipainonen syö !

• tyttö 12v

Okeii

• Tyttö 21v.

Heippa!

Ensinnäkin, ihmettelen todella paljon sun lääkäri kommenttia!
      Tein äkkiseltään netissä painoindeksimittaritestin (linkki lopussa).
      Mittari on tietysti vain suuntaa antava, mutta on ihan lääketieteeseen perustuva. Sen mukaan sinun painoindeksisi olisi 12,4 ja alipainoa n. 15kg. Painoindeksin ollessa alle 17 puhutaan merkittävästä alipainosta ja alle 15 jo sairaalloisesta.
      Sun iässä itselläni oli lievää alipainoa, joka johtui ihan normaalista kasvupyrähdyksestä ja tasottui itsestään parissa vuodessa. Osa sunkin painosta saattaa selittyä tällä.

Jos koet syöväsi aivan normaalisti, olisi syytä olettaa sulla olevan esim. jokin synnynnäinen häiriö kehossasi, eivätkä ruuan ravinteet imeydy normaalisti. (Tämä mun ymmärryksen mukaan aika yleinen, eikä niinkään vaarallinen, enemmänkin vain joutuu vahtimaan normaalia enemmän syövänsä tarpeeksi ja ravitsevasti).
      Tai voi olla jokin muu häiriö elimistössä, mikä aiheuttaa näin runsaan alipainon.

Ja korostan, en itse ole (vielä) hoitoalalla, mutta jtn tietoa näistä asioista on kertynyt.

Sun tilanteessa: Luottaisin äitiisi ja varaisin hänen kanssaan sulle ajan eri lääkärille. On tosi hienoa, että itsekin ymmärrät hieman huolestua ja etenkin sun kehitysvaiheessa asia on todella tärkeää tutkia. Älä kuitenkaan turhaan murehdi. :)

Koska karu totuus on, että koska lääkäritkin on vain ihmisiä, on niistä moni aivan täysiä idiootteja. Ja toiset taas loistavia!

Toivottavasti tästä oli sulle edes jtn apua. :)

Painoindeksimittari:
      http://www.tohtori.fi/?page=1402050&gclid=CMy0n8-66r4CFWricgodSSIAF

• tyttö 12v

Kiitos ;)

• todellaki

Alipainonen

• Randommmmmm

Mielestäni oot alipainon, ite saman kokonen mutta painan 53kg oon ite kyl vrm ylipainonen mut onks sul mitää lääkäriä tai semmosta?

• 2014, idiootti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      172
      1944
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      76
      1412
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      182
      1374
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      10
      1097
    5. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      39
      1026
    6. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      951
    7. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      94
      814
    8. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      795
    9. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      38
      785
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      49
      745
    Aihe