Ponin osto

Poni tyttö

Saan ehkä ponin ja löysin kivan ponin joka on 120cm korkea ja itse olen noin. 140cm pitkä. Olisiko se poni minulle sopiva?
Mitä kaikkea tarvitsen aluksi kun saan ponin? Tiedän ,että: satula,suitset,satulahuopa,suojat,pintelit,harjat jne.

1

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet ilmeisesti vielä kasvuikäinen, joten 120cm poni tulee jäämään auttamatta pieneksi. Etsi mieluummin n. 140cm tai isompaa ponia, niin pystyt todennäköisesti ratsastamaan sillä vielä aikuisenakin. Toki jos haluat ajaa tai touhuta kaikkea muuta, niin sitten tietysti käy pikkuponikin, mutta jos ratsua etsit, ei kannata ostaa noin pientä.

Etukäteen ei kannata hankkia kovin paljon tavaraa ennen kuin näet mitä kaikkea poni oikeasti tarvitsee ja minkä kokoisena. Jos esim satulan ostaa etukäteen, se ei välttämättä sovikaan hevoselle.
      Myöskään suojia ja pinteleitä ei kannata hankkia etukäteen, ellei tiedä, että hevonen niitä tarvitsee. Eipä niistä haittaakaan ole vaikka ne hankkisikin, mutta itse pyrin välttelemään turhia ostoksia.

Harjat ja ensiaputarvikkeet voi ja kannattaa hankkia, riimu ja naru tulevat hevosen mukana, suitset ja loimen voi hommata kun tietää minkä kokoiset niiden pitää olla (ellei tule hevosen mukana), ja satula sitten kun hevonen on tullut, niin sitä voi sovittaa niin että saa kerralla hyvän. Loppuja tarvikkeita voi hommailla tarpeen mukaan ajan mittaan. Ai joo, suolakivi kannattaa hankkia ellei talli tarjoa sitä, samoin vesi- ja ruokakipot, jotka tosin ovat yleensä tallin puolesta.

Oma lukunsa on jos hevonen tulee kotitalliin, mutta oletan tässä, että kyse on yleisestä tallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6381
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      69
      5787
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      134
      5025
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4025
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3885
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      37
      3304
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      71
      3093
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      64