Voiko 17 mennä yksin laivalla Ruotsiin vanhemmansuostumuksella?
Perheemme on käyttänyt aina viking linea, ja tämäkin reissu tulisi toteuttaa sillä. Viking Linen sivuilla tosin oli vain alle 16-vuotiaan lupalappu. Mutta mitenkäs tämä 17v?
Hänellä ei ole vastaanottajaa Ruotsin päässä, kun olisi menossa kaverinsa kanssa sinne lomalle/keikalle.
En löytänyt VL:n sivuilta oikein tähän tarkoitukseen asiakaspalvelu numeroakaan...
Joten josko kellään olisi kokemuksia?
P.S en nyt tarvitse viestejä siitä, että kannattaako kahta 17v päästää kahdestaan Tukholmaan. Tämä asia on jo selvitetty perheen kesken. Tarvitsisimme vain tietoa, että miten tulisi toimia, että hänet saadaan laillisesti Ruotsiin.
17 yksin laivalle (?)
10
3927
Vastaukset
- lue tuosta
http://www.vikingline.fi/fi/suomi/varaa-maksa-muuta/hyva-tietaa/ikarajat/
Tuossa on kaikki tarpeellinen tieto kysymykseesi vastaukseksi,
ei se täällä mielipiteistä muuksi muutu, ko. sivulla on mainittu myös nuorten matkustamisesta yksin laivalla viking linella.
Tietysti voit tutustua myös tallink siljan ikärajoihin jos löydät sieltä itsellesi sopivat ehdot www.tallinksilja.com/fi/ - erwferfwef
Lyhyt vastaus ilman linkkejä tms.
17 vuotias voi mennä yksin, ja ei tartte lupalappuja - Poika 87
Tuohon löytyy vastaus helpolla netistä, mutta ei tähän.
Saanko minä (26v) mennä risteilylle kahdestaan minun 14 vuotiaan kaverin kanssa...
Tai pitääkö ostaa kaverille reittilippu et pääsee mukaan
Kyse siis Vikinglinestä- qwsedfghjmk,l27
Helppoa:
Holhooja
Kuka voi toimia holhoojana yksittäisille henkilöille, jotka eivät täytä ikärajavaatimuksia?
· Vanhemmat, holhooja (myös äiti- ja isäpuoli)
· Isovanhemmat
· Vanhempien sisarukset (täti, setä, eno), paitsi Cinderellan risteilyillä Tukholma-Maarianhamina.
Alle 16-vuotiaat lapset saavat matkustaa reittiliikennelähdöillä vanhempiensa tai holhoojan kirjallisella luvalla. Lupa on voitava tarkistaa kodin kanssa esim. puhelimitse. - erfewe
qwsedfghjmk,l27 kirjoitti:
Helppoa:
Holhooja
Kuka voi toimia holhoojana yksittäisille henkilöille, jotka eivät täytä ikärajavaatimuksia?
· Vanhemmat, holhooja (myös äiti- ja isäpuoli)
· Isovanhemmat
· Vanhempien sisarukset (täti, setä, eno), paitsi Cinderellan risteilyillä Tukholma-Maarianhamina.
Alle 16-vuotiaat lapset saavat matkustaa reittiliikennelähdöillä vanhempiensa tai holhoojan kirjallisella luvalla. Lupa on voitava tarkistaa kodin kanssa esim. puhelimitse.Ei tullut vastausta... Tuo löytyy netistä...
Eli saanko lähteä kahdestaan matkalle 14 vuotiaan kaverini kanssa - Jämpti on nii!
erfewe kirjoitti:
Ei tullut vastausta... Tuo löytyy netistä...
Eli saanko lähteä kahdestaan matkalle 14 vuotiaan kaverini kanssaNo usko jo:
ET SAA! - regrge
Jämpti on nii! kirjoitti:
No usko jo:
ET SAA!Ei pitää ostaa reittilippu m-haminaan kaverille että pääsee mun kaa reissuun :(
- eferf
erfewe kirjoitti:
Ei tullut vastausta... Tuo löytyy netistä...
Eli saanko lähteä kahdestaan matkalle 14 vuotiaan kaverini kanssasaat, mutta tarvitet sen lupalapun...
Onko se 9v ikäraja että saa mennä yksin (tai kaksin, kolmin)
Valmista risteilyä et voi ostaa, mutta reittimatkoja voit
- Et ole
Jos sinun pitää kysyä tuota, et ole kyllin vanha.
Jos et ymmärrä varustamon sivuilla olevia selkeitä ohjeita, et ole kyllin vanha. - Jo-on-surkeeta
17-vuotias eikä osaa vieläkään lukea.
Tai ei ymmärrä lukemaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241