PEF-seuranta; miten tuloset luetaan, jos menee millin pari yli/ja tai ali lukeman, esim. alle 400, mutta ei kuitenkaan lähellä 390, merkitäänkö lukema silloin 400?
Pef
7
790
Vastaukset
- minä
lähempänä 400 kuin 390.. sen mukaan!!! eli jos lähempänä 400, niin silloin se ja jos lähempänä 390, niin silloin se
- Timpuri
395 mittään?
- Rillu
Apteekista saa nykyään elektronisia Piko
-mittareita. Ne näyttävät pefin kolminumeroisena ja fev1:en sadasosan tarkkuudella. Lisäksi se antaa samat lukemat kuin spirometria tietokoneella. Pef ei reagoi astman pahenemisvaiheessa, jos ahtauma on pienissä ilmateissä, siksi on hyvä jos voi mitata fev1:enkin.- allergikko
paljon nuo tuollaiset Piko mittarit maksavat? Minulla epäiltiin olevan astmaa, mutta sitä ei tutkimusten perusteella todettu, oireita ilmenee edelleen silloin tällöin, näyttäisikö tuo elektroninen mittari tulokset paremmin? Pitäisikö taas ottaa yhteyttä lääkäriin?
- tuntuu
allergikko kirjoitti:
paljon nuo tuollaiset Piko mittarit maksavat? Minulla epäiltiin olevan astmaa, mutta sitä ei tutkimusten perusteella todettu, oireita ilmenee edelleen silloin tällöin, näyttäisikö tuo elektroninen mittari tulokset paremmin? Pitäisikö taas ottaa yhteyttä lääkäriin?
jos sinun keuhkosi toimivat normaalisti, eikä pihinää ja ahtautta hengittäessä ole, niin silloin ei ole pef-mittarilla ole käyttöä.
- minä
tuntuu kirjoitti:
jos sinun keuhkosi toimivat normaalisti, eikä pihinää ja ahtautta hengittäessä ole, niin silloin ei ole pef-mittarilla ole käyttöä.
minulla ei hengitystiet vingu, ei ole koskaan vinkuneet. Hengittäminen on vaan raskasta, koska hengitystiet ovat täynnä limaa ja yskittää. Astma on. Pef näyttää yleensä 360-450, olen 23v ja 165 pitkä, eli aina alle huippuarvon=(
- Astmaatikko jo 22 vuotta
minä kirjoitti:
minulla ei hengitystiet vingu, ei ole koskaan vinkuneet. Hengittäminen on vaan raskasta, koska hengitystiet ovat täynnä limaa ja yskittää. Astma on. Pef näyttää yleensä 360-450, olen 23v ja 165 pitkä, eli aina alle huippuarvon=(
Pef-mittarin tulokset ovat todella suuresti kiinni siitä millainen mittari on. Erilaisten mittareiden tulosten vertailu on mahdotonta. Itselläni sairaalan suuren metallisen vanhanaikaisen mittarin ja kotona olevan muovisen tulokset eroavat 100 yksikköä. Puhallan muovisella vähemmän. Omia tuloksia tulee aina verrata kyseisellä mittarilla puhallettuihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h492938Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv372420- 332159
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151539- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051225- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731050