Topfield 5100c ongelmia

Vietävä!

On digiboksi ja sitten ostin vuosi sitten samanlaisen (käytetyn) varalaitteen.

Nyt se varsinainen laite teki temput. Ruotsin prinsessan kastetilaisuus oli sille liikaa. Nauhoituksen koko oli nolla ja laite tiltissä. Ruudulla oli kielivalinta ja siitä pääsi vain asetuksia jatkamaan, mutta katselutilaan ei pääse.

No, se varalaite laatikosta ja ensin tuosta varsinaisesta kovalevy irti. Sitten varalaitteesta kovalevy irti ja siihen se varsinaisen kovalevy. Kytkentä telkkaan ja ensin asetuksien laitto ja sitten kanavien haku. Meni läpi. Mutta taas alkoivat ongelmat. NO SIGNAL. Eli mikään kanava ei näy. Sen sijaan kovalevyltä voi katsoa sinne nauhoitettuja ohjelmia. Mutta uusi nauhoitus toimisi, paitsi että nauhoitus tulee nollakokoiseksi eli ei mitään.

Oisko jollain neuvoa helpiksi?

Muuten tarttee kantaa huomenissa vehkeet tuonne Kuortaneenkadun huoltoon.

8

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tod.näk. konkat
      • tod.näk. konkat

Ja vielä linkki löytämääni suomenkieliseen korjausvideoon
        http://www.youtube.com/watch?v=EUA71S5a07E

Tuossa on Topfield TF400PVRc digiboksi, mutta virtalähteen kondensaattorien vaihto menee pääpiirteittäin samoin muissakin Topfield-malleissa.

• Kannattaa korjata

Selvästi virtalähde on tullut tiensä päähän => sen kondensaattoreita uusitaan ja taas mennään muutamia vuosia eteenpäin. Merkkihuolto on turvallinen vaihtoehto ja työlle saa takuun. Kovalevyä ei kannata kokeilla kovin paljoa, sillä se saattaa vaurioitua testien yhteydessä. Tallenteet säilyvät kovalevyllä, sillä korjaus koskee vain virtalähteen komponenttien vaihtoa..

• Kiitoksin

Kiittäen.

Otan huomenna myllyt reppuun ja kannan huoltoon.

Tuosta ylempänä olevasta kuvasta. Ihan samanlaiselta se 5100 näytti.

• konkkavika tuttua

Siis oliko se varaboksi myös rikki? Jos se on ehjä, niin kyllähän sen pitäisi toimia vanhalla kovalevyllä. Toki se kovalevykin on saattanut vikaantua, mutta tuskin tallennukset siinä tapauksessa näkyisivät.

• Aloittaja.

Kyllä, varaboxi ilmoittaa NO SIGNAL.

Kaksi laitetta huoltoon.

• vsh

Kondensaattorit on helppo vaihtaa itsekin, jos kolvi pysyy vähänkin kädessä. Hintaa tulee 2 €... Itsekin vaihdoin, vaikka peukalo on yleensä keskellä kämmentä. Ja jopa rupesi toimimaan. Itselläni meni Topfieldi kokonaan pimeäksi ja yhden kondensaattorin vaihto auttoi.

• Konkanvaihtaja

"Hintaa tulee 2 €..."

Se hinta on paremminkin pari kymppiä kuin 2€. Jos olet ostanut tusinan tai puolitoista tusinaa konkkia ja maksanut niistä yhteensä pari euroa, olet ostanut kelvottomia osia. Valitetavasti.

Minäkin suosittelen vaihtamaan ne konkat itse. Netistä löytyy opastusta asiaan. Olen kahteen boksiin vaihtanut virtalähteen konkat itse, ja kumpikin laite tuli kuntoon.

Ja siitä virtalähdepiirikortista PITÄÄ VAIHTAA IHAN JOKAINEN ELEKTROLYYTTIKONDENSAATTORI !! Samalla kannattaa vaihtaa ylijännitesuojana toimiva varistori, "MOV", sekä X2-tyyppiä olevat häiriönpoistokonkat (polypropyleeni-konkkia). Nekin huonontuvat käytössä sekä ajan kanssa.

On hyvä tietää, että näiden boksien kondensaattorit ovat kelvottoman huonoja ihan uutenakin. Kannattaa varoa mm. merkkejä CapXon sekä Samxon. Niitä tyypillisesti löytyy bokseista. Lisää huonoja löytyy googlettamalla "Bad Caps".

Joskus huollot ovat vaihtaneet huonojen tilalle uusia, mutta samanlaisia huonoja osia. Siis sitä samaa roskaa, mitä laitteessa oli aiemminkin.
        Hyviä konkkia valmistavat mm. Panasonic, Rubycon, Sanyo, Elna, Nichicon, Nippon Chemi-con. Ja pitää ehdottomasti valita "Low ESR"-tyyppiä olevia osia !

Staattisten sähköpurkausten välttämiseksi kannattaa maadoittaa itsensä asianmukaisella maadoitusrannekkeella, joita saa ainakin elektroniikkaliikkeistä. Puolijohteet hajoaa staattisesta sähköstä, ja sittenhän laite on epäkunnossa huolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe