VW määritteli?

osssss

Onko tosiaan totta että pienet TSI koneet ei kestä kunnolla 200tkm?

Kuka noita sitten käytettynä ostaa ja miten paljon ajetun saa myytyä?

23

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyota Corolla

      Kyllä se niin on. TSI koneet on suunniteltukin kestämään vain tuo kaksisataatuhatta kilometriä. Siksi kannattaa ostaa TOYOTA. Niiden moottorit on suunniteltu kestämään vähintään miljoona kilometriä. Lisäksi korin iäksi he ovat laskeneet minimissään kaksikymmentä vuotta.

      • Volvo V70

        Eivätpä ihmiset kuitenkaan noita Tojojasi osta, miksiköhän...? TSI koneiset taitaa olla myydyimpiä Suomessa.


      • Toyotavalmiiksrikki

        Toyotan koneet on suunniteltu kestämään 10 000 km , koska takaisinkutsulla voidaan uusia kone heti sen 10tkm jälkeen. Tämä on tosi. Toyotalla myydään valmiiksi viallisia autoja, jotka sitten korjataan miljoonien ja taas miljoonien takaisinkutsujen saattelemana.


    • oppia osss kaikki

      Se vaikea lukemisen taito ja vieläpä lukemansa ymmärtäminen, huh!
      Ne on suunniteltu kestämään vähintään 200tkm.
      Japanilaiset on suunniteltu max. viiden vuoden käyttöä varten, verratkaahan poikaset siihen.

    • julli ei ymmärrä

      sanatarkasti lukee näin tsi koneissa turbot ovat kulutustavaraa ja öljyn kulutusta on muistettava tarkkailla.

      • Itse voi vaikuttaa

        Olikos se öljynkulutus nyt yksi litra per 30000km? Siis 0,33 desilitraa tuhannelle? Ei kyllä paha! Vaikka menisi kolme litraa huoltovälillä niin pieni se kulutus on silti.

        Turbon kestoon vaikuttanee rauhallinen ajotapa ennen pysähtymistä muissakin autoissa, vähän niinkuin ilmastointi kannattaa kytkeä pois vähän ennen ajon lopetusta hajujen välttämiseksi. Onhan tuo ongelman perimmäinen syy turbo-ongelmissa kuitenkin hyvin tiedossa trolli poislukien.


      • Itäauton lemua
        Itse voi vaikuttaa kirjoitti:

        Olikos se öljynkulutus nyt yksi litra per 30000km? Siis 0,33 desilitraa tuhannelle? Ei kyllä paha! Vaikka menisi kolme litraa huoltovälillä niin pieni se kulutus on silti.

        Turbon kestoon vaikuttanee rauhallinen ajotapa ennen pysähtymistä muissakin autoissa, vähän niinkuin ilmastointi kannattaa kytkeä pois vähän ennen ajon lopetusta hajujen välttämiseksi. Onhan tuo ongelman perimmäinen syy turbo-ongelmissa kuitenkin hyvin tiedossa trolli poislukien.

        Mille se sokotan koppi haisee? En ole koskaan ilmastointia sammuttanut aina automaatilla vai lämpötilaa olen säädellyt näin Länsiautossa.


      • olla sina tyhma

        kyllä auton omistajan pitää huolta öljyn määrästä ja kunnosta ihan kaikissa autoissa ja merkeillä.


      • mystinen opus
        Itse voi vaikuttaa kirjoitti:

        Olikos se öljynkulutus nyt yksi litra per 30000km? Siis 0,33 desilitraa tuhannelle? Ei kyllä paha! Vaikka menisi kolme litraa huoltovälillä niin pieni se kulutus on silti.

        Turbon kestoon vaikuttanee rauhallinen ajotapa ennen pysähtymistä muissakin autoissa, vähän niinkuin ilmastointi kannattaa kytkeä pois vähän ennen ajon lopetusta hajujen välttämiseksi. Onhan tuo ongelman perimmäinen syy turbo-ongelmissa kuitenkin hyvin tiedossa trolli poislukien.

        ei ilmastointia saa sammuttaa, vaan pitää päällä aina, niin silloin ei tule ongelmia sen kanssa. Lukaise käyttöohjekirja ja ymmärrä kyseisen laitteen toiminta.
        Turboautoa kannattaa käyttää kovan ajon jälkeen vaikkapa minuutti ennen sen sammuttamista, tästäkin mainitaan auton ohjekirjassa. Suurin osa nykyautojen ongelmista on käyttäjän tyhmyyttä ja tietämättömyyttä. Tämä kansahan ei ohjekirjaa aukaise kuin vasta kun vahinko on jo käynyt, jos silloinkaan.


      • TSI
        mystinen opus kirjoitti:

        ei ilmastointia saa sammuttaa, vaan pitää päällä aina, niin silloin ei tule ongelmia sen kanssa. Lukaise käyttöohjekirja ja ymmärrä kyseisen laitteen toiminta.
        Turboautoa kannattaa käyttää kovan ajon jälkeen vaikkapa minuutti ennen sen sammuttamista, tästäkin mainitaan auton ohjekirjassa. Suurin osa nykyautojen ongelmista on käyttäjän tyhmyyttä ja tietämättömyyttä. Tämä kansahan ei ohjekirjaa aukaise kuin vasta kun vahinko on jo käynyt, jos silloinkaan.

        Eipä ole tuon kanssa ongelmaa. Pysähdyn kotipihaan ja jos moottori pysähtyy automaattisesti start and stop tekniikalla, niin sen voi pysäyttää kokonaan. Automatiikka pitää koneen käynnissä, jos tarvis.


      • Ei hometta!
        mystinen opus kirjoitti:

        ei ilmastointia saa sammuttaa, vaan pitää päällä aina, niin silloin ei tule ongelmia sen kanssa. Lukaise käyttöohjekirja ja ymmärrä kyseisen laitteen toiminta.
        Turboautoa kannattaa käyttää kovan ajon jälkeen vaikkapa minuutti ennen sen sammuttamista, tästäkin mainitaan auton ohjekirjassa. Suurin osa nykyautojen ongelmista on käyttäjän tyhmyyttä ja tietämättömyyttä. Tämä kansahan ei ohjekirjaa aukaise kuin vasta kun vahinko on jo käynyt, jos silloinkaan.

        Olet väärässä.
        Kyllä tuo kaikilla on tiedossa, että ongelmien välttämiseksi pitää kenno saada kuivaksi ennen pysähtymistä.
        http://yle.fi/uutiset/ilmastointilaitteen_kunto_vaikuttaa_auton_sisailman_laatuun/7255767


      • Ei ihmepuuta
        Itäauton lemua kirjoitti:

        Mille se sokotan koppi haisee? En ole koskaan ilmastointia sammuttanut aina automaatilla vai lämpötilaa olen säädellyt näin Länsiautossa.

        Provoteron länsiautossa ei tosiaankaan tarvitse noudattaa vakiintuneita neuvoja. Ne ilamstoinnista puskevat mikrobit kuolee jokatapauksessa kuskin hajuun.


      • itäauton lemua
        Ei ihmepuuta kirjoitti:

        Provoteron länsiautossa ei tosiaankaan tarvitse noudattaa vakiintuneita neuvoja. Ne ilamstoinnista puskevat mikrobit kuolee jokatapauksessa kuskin hajuun.

        Tiesitkö, että laatu Länsiautoissa ilmastoinnin/lämppärinpuhallin puhaltaa vielä hetken kun olet poistunut autosta tietyllä ilmastoinnin asetuksilla. Mites Itäreuhkassa?


    • riisiviinaa

      TSI:n pitäisi kestää parhaiten kun moottorissa on aina uusi öljy, longlife 30tkm tarkoittaa sitä että öljyä menee tuolla matkalla 0,9*26= 23,4 litraa eli ison kuorma-auton öljynvaihdon verran!

      Eli siis TSI- moottorissa ei ole huonoa kulunutta huonosti voitelevaa öljyä kuten on Toyotissa mäntiä ja sylintereitä kuluttamassa.

      Haluan tässä julkisesti ehdottaa VW:n insinööreille että lisätkää öljynmäärä mittari Volkkariin josta voi seurata öljyn vähenemistä reaaliajassa.

      Volkkarin turbo on suunniteltu antamaan jo parhaan tehon haalealla moottorilla, ei ole syytä himmailla Toyota-vauhtia edes kylmällä autolla.

      • Litra varalle.

        0,9*26= 23,4?
        TM:n testissä näkyi Volkkari vievän 30 tkm vaihtovälillä yhden litran. Eipä ollut edelläkään mitään referenssiä tai linkkiä. Mutta kännykkäsi laski oikein.

        Miksi Tojomies käyttää huonosti voitelevaa öljyä? Kuluttaako kulunut öljy tosiaan sylintereitä ja mäntiä?


    • huisin kivaa

      normi kulutus on useilla tsi,n omistajilla ollut jopa 1l per tuhat km,ja vw,n mukaan se on ok,voi pojat..jakopään ja turbon saat korjata sadantuhannen km,n välein,dsg ei toimi koskaan kunnolla,sitten on vielä vesivuodoista johtuvat home ongelmat

      • ei kestäviä ei

        tsi autoja ei ole suunniteltu kestämään edes kuuttakymmentä tuhatta,lukekaas tm,n kestotesti,1,4 tsi moottorin turbo sökönä pahoin ja vielä kevyessä ajossa.turbon painepuolen laakeri ylikuumentunut ja kulunut pahoin ja nuo kirnut polttavat öljyt jo kymppitonnissa aivan piloille,onneksi ne syö sitä paljon,tulee uutta öljyä tilalle kokoajan.tm totesi turbojen olevan kulutus tavaraa tsi moottoreissa.


      • 7*55e=385e

        Katsopa oman autosi manuaalista se normiöljynkulutus. Sillä ei ole toteutuneen kulutuksen kanssa tekemistä. Yleensä kymmenesosa menee korkeintaan. Jokainen ymmärtää että litran öljypullo on mukana 30 tkm huoltoväliä varten kun kymppitonnilla menee 3 desiä öljyä, oikeasti.

        Siispä näytä yksi linkki kertomasi mukaan toteutuneesta kulutuksesta - siis autoilija joutunut lisäämään TSI:hin yli 7 kanisteria öljyä huoltovälillä! Ei liene vaikea löytää kun on kerran normikulutus useilla.


      • osssss
        ei kestäviä ei kirjoitti:

        tsi autoja ei ole suunniteltu kestämään edes kuuttakymmentä tuhatta,lukekaas tm,n kestotesti,1,4 tsi moottorin turbo sökönä pahoin ja vielä kevyessä ajossa.turbon painepuolen laakeri ylikuumentunut ja kulunut pahoin ja nuo kirnut polttavat öljyt jo kymppitonnissa aivan piloille,onneksi ne syö sitä paljon,tulee uutta öljyä tilalle kokoajan.tm totesi turbojen olevan kulutus tavaraa tsi moottoreissa.

        Ylivoimaista skoda-VW-seat-audi laatua..

        Kas kun ei uskota edes käyttötestin kertomaa..


    • mbman
      • osssss

        Näin menee jos on longlife välit..

        Vaan kun tdi koneeseen vaihtaa 15tkm välein niin eipä öljyä kulu.
        Ja TB diesel syn 5W 40.


      • itälaatu
        osssss kirjoitti:

        Näin menee jos on longlife välit..

        Vaan kun tdi koneeseen vaihtaa 15tkm välein niin eipä öljyä kulu.
        Ja TB diesel syn 5W 40.

        Taatusti kuluu öljyä rutosti kaikissa koneissa joissa sylinterit
        ovat soikeita ja männät pyöreitä.


    • totta joka sana

      Olipa luotettava linkki öljynkulutuksesta, keskustelusivut. Voihan Vehviläinen.
      No, miksikäs minun Skoda ei kuluta öljyä, vaikka siinä on LongLife öljyt? Ja minulla on Skoda ihan aikuistenoikeesti, eli kerron kokemuksesta, en kuulopuheista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      149
      6371
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3848
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe