Mitä pitäis tehdä ! ;(

Surullinen tyttö ;(

Moi oon 9v. Tyttö Lahdesta. Mun kesyrotta kuoli yön aikana,en tiedä mihin. Mutta mulla on toinen kesyrotta, ja en tiedä mitä teen sille. En tiedä voiko sille ostaa toista kaveria mistään! Ja mua pelottaa että jos me ostetaan sille uusi kaveri niin ne alkaa tappelemaan ja syömään toisiaan ;((

9

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surullinen tyttö ;(

      Auttakaa mua

    • surhym

      Monen vanhoja sun rotat oli? Kyllä ne yleensä hyväksyy uuden kaverin, käy katsomassa suomen kesyrotta yhdistyksen sivuilta jos löytyy kasvattaja lahdesta tai läheltä. Voisit vaikka soittaa sinne ja kysyä olisiko sopivaa kumppania kaveriksi yksin jääneelle.

      • Surullinen tyttö ;(

        Se joka kuoli oli jotain 1 v. ja 4-5 kk. Ja kiitti neuvosta


    • Rotat hyväksyy yleensä uuden kaverin tosi hyvin :) Kannattaa mieluiten ottaa kaksi poikasta, että niillä on turvaa ja leikkiseuraa toisistaan.Ainakin Sini Korhonen kasvattaa Lahessa:
      http://rocc.ratnd.com/
      Mutta saat poikasille kyydin Lahteen varmasti myös pääkaupunkiseudulta. Ainakin mä kuljen väliä säännöllisesti, ja aina mahtuu rottaboksi mukaan, jos vaikka Ratsian badgerit miellyttää silmää enemmän :P

    • geh

      Aivan varmasti tulevat toimeen keskenään jos/kun hankit uuden kaverin. :) Poikasta todennäköisesti vähän piipautellaan, mutta se on ihan normaalia.
      Skeyn kasvattajalistalla ei ole Lahdesta kasvattajia, mutta tosiaan tuosta tulikirahvin mainitsemasta osoitteesta löytyy jo kaksi.

    • surhym

      Tuli tuosta mainitsemasi piipattelemisesta mieleen että täällä on yksi huvittava tapaus:D kaveri on jo kohta vuoden vanha ja on kyllä sen sortin piipauttelija. Koko ajan kuuluu vinkuna ja piipitys kun mulla on vaan niin kivaa. Se tosiaan vaan juttelee alati.

      • Surullinen tyttö ;(


    • Pakko sanoa, että toimeentulo ei kyllä ole _varmaa_ mut lähes, ja kasvattaja kyllä huolii vauvat takaisinkin jos ne ei totu :) Rotat siis totutetaan ensin puolueettomalla maaperällä jossa kumpikaan ei ole tottunut ulkoilemaan, tai poikasten kanssa vapaana esim. sohvallakin riittää. Aggressiivisia eleitä, kuten turkin pystyyn nostamista pitää varoa. Poikasia olen kyllä ihan heittänyt sekaan häkkiin vaan, mut nyt on takana hankalampi totutus jossa naaras ei vain hyväksynyt yhtä poikasta, joten parempi tehdä varman päälle :) Mut kasvattajakin varmasti antaa hyviä vinkkejä mielellään :)

    • Autan mielellää

      Hei kannattaa ostaa sille vanhalle kaveri ja totutella ne sitten alussa päästämällä jossain tutustumaan esim sohvalla/ammeessa tai sellaisessa minäkin olin kokenut saman 5.4 eli rottani kuoli ja toinen jäi mutta siis tulin just kotiin ja tunsin outon hajun ja lähin häkin luo ja heitin häkin kaikki kamat siis häkist mihin sattui ja näin rottani kuolleena ja sit yksi tai kaksi viikkoa myöhemmin ostin vanhalle joka jäi niin kaverin ja nyt ne on hyviä kavereita jos ei lasketa että yksi on villi kuin mikäkin ja toinen rauhallinen :D ja no onhan niille tullut riitoja koska pieni karkasi pari kertaa häkistä ja iso rangaisi koska pitää pientä omana lapsena ja nyt ne sit eri häkeis kosk pieni on muuten uusiksi karkuteillä mutta Ei ne toisiaan syö pitää vain totutella uusi tulokas vanhaan ja siinä voi kestää kauan eli ei saa päästää samaan häkkiin alussa eikä pariin päivään eli ALUSSA totuttele ne josn häkin ulkopuolella toisiinsa ja sitten parin vkon päästä esim koita häkissä ja älä jätä niitä kahestaan samaan häkkiin ilman että vahdit jne :DD mutta siis tosiaan voit kysellä minulta lisää jos vain jotn kysyttävää autan mielellään :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe