Tuon yhden esimerkin siitä kuinka onnistunut sijaisvanhemmuus on pelastanut ainakin yhden lapsen. Tai oikeammin antanut eväät oikeaan ja terveeseen elämään.
Noin 25 vuotta sitten tapasin silloisen tyttöystäväni ja suhde eteni hyvin nopeasti yhteenmuuttoon ja raskaaksi tuloon.
Lapsen synnyttyä alkoi hyvin sekava ja huumeiden ja alkoholin täyttämä aika joka sittemmin kesti 15 vuotta.
Lähimmäisten, naapurien ja ulkopuolisten ansiosta tilanteeseemme puututtiin hyvin nopeasti ja lapsi sijoitettiin aluksi hätäsijoituksella laitokseen ja sittemmin sijaisperheeseen jossa hän sai turvallisen ja lämpimän perheen ympärilleen ja jossa arvot ovat kohdallaan.
Se oli tämän lapsen pelastus. Nykyään useita tutkintoja suorittaneena ja hyvin menestyvänä, tätä ihmistä on ilo katsella ja kiittää tästä siunauksesta.
Olen ollut hänen elämässään epäsäännöllisen säännöllisesti ja kertonut hänelle tämän "syyn" miksi hän joutui eroon biologisesta perheestään.
On kuitenkin ollut suuri murhe itselleni enkä ole pystynyt antamaan tätä itselleni anteeksi ja kannan tämän ristini loppuun asti. Samalla kuitenkin ymmärtäen että se oli onni.
Ilman tätä olisi eväät tulevaisuuteen ollut onnettomat ja lopputulos olisi ollut toisenlainen.
Pari kiitoksen sanaa.
Aina ajatuksissa.
3
126
Vastaukset
- Eww i
Ootko sä mainosmies mielestäsi sen pelastetun ihmisen ISÄ?
- Aina mielessä.
Olen. Joukon viimeisenä.
- .......
Sikäli jos kohta " nykyään monia tutkintoja tehneenä ja menestyvänä.." Puhun siis hänestä. En itsestäni. Suinkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412795Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342363Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232292Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182110Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421786Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1411747Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241275Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,21180- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997