veikkauksetkin auttavat PALJON!!!

13v pulassa

Eli kerron nyt ensin mitä tapahtui:
N. Pari viikkoa sitten, koulujen lopettamisperjantaina minulle kävi onnettomuus. Kaikki alkoi, kun aamulla näin hyvin lieviä näköhäiriöitä ( värikkäitä "kaloja" jotka hymyilivät tai irvistivät erittäin epämukavasti) ei kuitenkaan mitään erikoista, olen tottunut pieniin oireiluihin. Menin tavallisesti kouluun pylörällä ja koulussa oli ensimmäiseksi tavallinen tunti, jonka jälkeen lauluharkat salissa. Sen tunnin jälkeenbmenimme takaisin luokkaan perus tunnille. Tässä vaiheessa minulle tuli erittäin voimakas ( dejavu-tyyppinen) kohtaus johon liittyi suurta pahoinvointia, huimausta, näköhäiriöitä, ehkä myös pientä makuhäiriötä, täydellinen itseluottamuksen pettäminen sekä tämä dejavu- uudelleenkokemuksen tunne. Tätä ei kuitenkaan kukaan muu huomannut kuin minä itse, opettajani kuitenkin sen verran, että huolestui ja kysäisi että onko kaikki ok. Olin vastannut että huono olo on.

Lähdimme välkälle, jolloin tulee hetki, jolloin kukaan ei tiedä missä olin tai mitä minulle tapahtui. Välkkää oli kulunut jonkun verran, jonka jälkeen olin tullut itse kävellen portaat alas kävellen opettajani luo välkkäpihalle joka oli nähnyt että täysin verissäpäin olin. Myös aika hanakasti olin kieleen purrut. Olin kuulemma sanonut, että olin vaina kaatunut. Yhtäkkiä olin kuulema opettajani luona muuttnut täysin valkoiseksi naamaltani ja alkanut painua lysyyn samalla tavalla, kuin pyörtymisessä lysähtää. Oli kopannut kiinni ja vienyt istumaa. Ei ollut tillanne parantunut, mutta jonkunlaisen kontaktin minuun oli kuulemma saanut pysymään koko aika. Ambulanssilla menin sitten sairaalaan.

Tosiaan, sen viimeisen tunnin alusta muistan hämästi jotain, sitten tuled täysi musta aukko muistissa siihen asti kunnes ambulanssi saapui.

Jo pienestä pitäen minulla on ollut tällaisia kohtauksia, kuin tuossa selitin, tosin ei koskaan niin voimakkaina. Päässä oli kunnon kuhmut sekä edessä, ohimossa, sekä takana oli laajempi alue, joka oli kuhmumaisesti turvoksissa pari pvä. Tehtiin viipalekuvaukset joista ei löytynyt mitään, nyt ruvettiin selvittämään, mistä mahd. Kaatuminen ja musta auko ovat johtuneet. Epilepsiaa alettiin epäillä, kieli, tajuttomuus ja edelliset kohtaukset viittaavat tähän. Luuletteko että se voisi olla kyseessä?
Tehtiin EEG- tutkimukset, mutta ainakaan vielä ei ole tietoa että mitään olisi löytynyt, kuinka suuri mahdollisuus on, että epilepsia on, mutta ei käyrästä löydy mitään poikkeavaa?

Mustan aukon lopusta, jolloin ambulanssimiehet tulivat, muistan sen, että olo oli pelokas ja ahdistunut ( luulen että voi kyllä johtua vain pelästyksestäkin) ja jalat olivat kamalan kipeät. ( tosin en tiedä liittyykö tämä tähän mitenkään, joskus kun herään yöllä otselleni mystiseen epämukavaan tunteeseen, ovat jalat vähän saman aman tuntuiset)

voiko tämä olla epilepsiaa ja onko jotain muista sairauksia, jotka saattaisivat aiheuttaa samallaisia oireita, tajuttomuutta, sekavuutta ja muistikatkoksen?

Kiitos kaikille, täysin veikkauksiakin kaipaan, on tämä muutenkin vähän veikkauspeliä... :)

4

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ============

      Hei, Ihmettelen miksi ei sairauttasi ole tähän mennessä kunnolla tutkittu. Mikäli asia ei selviä, eikä päähäsi tehdä magneettikuvausta, joka on tietokonetomografiaa tar-
      kempi, niin mielestäni kannattaisi mennä yksityisen neurokirurgin vastaanotolle ja
      pyytää sairaalaan lähete magneettikuvaukseen. Ilm. sinua ovat tutkineet neurologit,
      mutta mikäli esim. aivonesteen kierrossa on häiriötä, niin neurokirurgit tietävät enem-
      män niistä asioista, koska tekevät shuntti- ja endoskopialeikkauksia. Tosin aivones-
      teenkiertohäiriöihin liittyy yleensä päänsärky, mutta kokemuksesta tiedän, että ei ai-
      na, riippuen siitä kuinka paljon aivonesteen kulku on vaikeutunut. Vaikka kysymyksessä olisi epilepsiakin, niin jokuhan senkin aiheuttaa ja se saat-
      taisi selvitä magneettikuvauksessa. Sairaalassa magneettikuvaus maksaa vain poli-
      klinikkamaksun.

    • kiitostästä

      Löytyisikö jostain tietoa tuosta aivonestekierrosta?

      Minulle tehtiin magneettikuvauslaitteella aivojen viipalekuvaus mutta tästä ei sitä vaivaa näkyisi vai miten?

      Nyt minua ovat tutkineet vasta yleislääkärit ja erikoistuvat lääkärit sairaalan osastolla. Neurologian lääkärille on aika ihan lähiaikoina. Toivottavasti seiltä irtoisi edes jotain tiedonjyvää.

      Vaivaani ei olla tutkittu ennen, koska itse siitä en ole.puhunut äidilleni, kuin silloin joskus pienenä. Nämä tuntemukset tosiaan eivät ole sellaisia "tunteita" vaan todellakin selittäisin tuntemuksella, jonka takia on todella vaikea selittää yhtään mitään. Tämän asian "valittamiseen" olen jo nykyään kyllästynyt sen selittämisvaikeuden takia. Luonteeltani en muutenkaan ole kovin sellainen joka ihan pienimmästä vaivasta valittaisi...

    • ====================

      Hei
      Googlaamalla löydät vaikka kuinka paljon aivonesteenkierrosta ja sen häiriöistä.
      Hydrocefalus on sama asia ja niin kauhealta kuin tuntuukin, niin myös vesipäisyys,
      joka aikaisemmin oli yleinen nimitys. Nykyisin asia useimmiten hoidetaan shunttileik-
      kauksella. Voit sitäkin googlata. Kirjoitit, että sinulle on tehty viipalekuvaus ja sitä nimi-
      tystä yl. käytetään tietokonetomografiasta eikä magneettikuvauksesta, josta ei tule
      haitallista säteilyä ja on tarkempi. Yleensä päivystystapauksissa tehdään tietokoneto-
      mografia, koska magneettikuvauksiin on pitkät jonot. Kyllä hydrocefaluksen pitäisi
      näkyä myös tietokonetomografiassa, mutta kuten sanottu, magneettikuvaus on tar-
      kempi.Kokemuksesta tiedän myös, että mikäli aivopaine on vain toisinaan vähän ko-
      holla, niin kokeneetkaan lääkärit eivät sitä aina huomaa. Ilm.sinulla on jotain muuta
      kuitenkin. Joka tapauksessa asia pitää tutkia. Jos kysymys on esim. epilepsiasta,
      niin pitäisihän siihenkin saada lääkitys tai mikä hoito sitten kyseeseen tuleekin.

    • juu1

      Hei ja kiitos,
      tänään oli neurologiaika, hän vaikutti olevan hyvin paljon sitä mieltä, että kyseessä vosi olla epilepsia.
      juu, tosiaan se viipalekuvaus tehtiin jo silloin, mutta pistivät myös magneettikuvauksiin ja uusiin EEG kuvauksiin joissa on myö uni mukana.

      Elokuussa viimeistään on aika taas neurologille, tietysti aiemmin jos testeistä jotain löytyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      250
      2045
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      2006
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1683
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1511
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1171
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1150
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      998
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      988
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      972
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      896
    Aihe