Hei,
olen menossa pikkuporukan kanssa Sortavalan tietämille ensi viikonloppuna. Epävirallisen matkailukerhomme erään jäsenen isoisä on kotoisin Mokinmäestä Harlusta. Mokinmäki lienee pikkukylä, kun en löydä sitä kartoista. Tietääkö joku tästä kylästä ja sen sijainnista jotain?
Pahoittelen, että näin myöhään kyselen, lähtö kun on jo ylihuomenna.
Mokinmäki Harlu, tietääkö joku?
5
384
Vastaukset
- Pötsövaara
Oletko varma paikannimestä? Kyläluettelosta Mokinmäkeä ei löydy, katso tästä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Harlu
Paikannimi voi olla jokin Harlun kukkula, jolla on ollut talo(ja). Syötä tämän karttahaun vasemman yläkulman hakuruutuun Harlu, ja saat esiin peruskarttatason kartan, jota voit liikutella, suurentaa (plus/ miinus -painike) ja näin tutkia eri paikkoja Harlun alueella:
http://www.karjalankartat.fi/
Raportoinet asiast myöhemin tähän ketjuun. - roberta
Hei, en tiedä, vaan vanha kartta v:lta 1920 näyttäisi Mokkila (tai Mäkkilä?) nimisen paikan Kerisyrjän tien varrella. Kerisyrjän tie lähtee Läskelän sillan jälkeen oliskiko 6 km kääntyen pohjoiseen kohti Harlua (керисюря) Tätä tietä noin 11-12 km on merkitty muutama pikku kylä, mm Mokkila.
Hämekoskella käytiin keväällä, hieno paikka, Jänisjoen vartta vie tie, ja takaisin tultiin joen toista reunaa. Silloin oli tienhaara, valitsimme joenpuoleisen, toinen haara olisi ollut juuri se Kerisyrjään vievä. Läskelän sillan jälkeen heti oikealla on kiva kahvila, uusi ja erittäin siisti (vesivessat jne). Suosittelen, iso rakennus, katolla lukee усадба.
Hyvää matkaa. - roberta
Vaan Harlusta jos opn tarkkaanottaen kyse, niin Kerisyrjä taitaa olla Impilahden puolella, ja ehkä se Mokkilakin, siinä rajoilla..
- Pötsövaara
Syötä em. Karjalan kartat hakuruutuun "Kerisyrjä" ja olet hollilla. Siirry siitä sitten kylätietä seuraten kohti pohjoista, kohti Alattua, ehkä paikka osuu silmiin. Itse en löytänyt noita ehdotettuja nimiä pikavilkaisulla Kerisyrjän ja Alatun väliltä. Suurensin Plus-painikkeella mittakaavan peruskarttatasoon niin, että talojenkin nimet erottuivat.
Kiitos noista matkailutiedoista; tuollaisia vaan lisää palstalle - ja sillä hyvä!
Hyvää matkaa!
- löytyy
Karjalan kartat sivustosta löytyy. Mutta ei ihan kaikkea ns luovutettua aluetta.
Sivustosta voi valita topografi kartan korkeus käyrineen ja vielä pitäjäkartankin
josta löytyy jokainen mökki. Itse olen paikantanut ensin vanhasta karjalan
katrtasta kohteen jota olen etsinyt ja verrannut sitä googlen sateliittikuvaan siis tähän päivään ja hyvin olen etsimäni maastossa löytänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 275313
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34667- 1501655
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551446Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141270- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211094viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.206987En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.64939- 37839