Syylän poistaminen lääkärillä.

SurullinenNeiti

Kiinnostaisi tietää että missä paikoissa lääkärit/ ja mitkä lääkärit voivat poistaa syylän, ja paljonkoha sellainen hupi maksaisi?

Ainakin luulen että se on syylä, mutta en tiedä sitten syylän ja känsän eroa.
Tosiaan ollu jalkapohjassa ns. kannan kohdalla varmaan.. kolmos luokalta asti syylä. Nyt olen 19 ja kaikkea tullut kokeiltua. Kaikkia voiteita, jäähdytyksiä, ilmastointiteippiä yms kymmeniä kertoja.

Olen myös kuullut että poistamisen jälkeen jalkaan jäisi ns. kraateri/kuoppa, paraneeko sellanen sitten normaaliksi?
Kokemuksia ja vinkkejä kiitos!

2

1496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei veistä kantapäähän

      Oikea osoite on ihotautilääkäri. Voit kysyä ajanvarauksesta, tekeekö lääkäri syylän poistoja ja miten. Kysessä todennäköisesti on syylä eikä känsä päätellen iästäsi ja syylän/känsän paikasta.

      Jalkapohjan syylät ovat vaikeasti poistettavia. Jos se leikataan kirurgisesti, paikkaan syntyvä arpi voi tuntua pahemmalta kuin itse syylä eikä arpi parane. Siitä voi saada pysyvän haitan. Siksi parempi ratkaisu on lääkärin tekemä jäädytys, joita toimenpiteitä kantapäähän tarvitaan useampia - ja silti syylästä ei ehkä pääse eroon. Syylä on viruksen aiheuttama ja usemmiten häviää itsestään 7 vuodessa.

      Lääkärin tekemä jäädytystoimenpide on aivan eri tehokkuustasoa kuin apteekista ostettavat kotijäädytysaineet, joista et saa tai ole saanut apua.

      Lääkäriaseman ajanvarauksesta voit kysyä hinta-arviota. Vertailua eri asemien kesken voi myös tehdä. Jos olet opiskelija ja YTHS:n palvelut ovat käytettävissäsi, varaa aika sinne ihotautilääkärille - jos heillä vielä sellainen on. (Ovat valitettavasti vähentäneet paljon erikoislääkäreitä viime vuosina.) YTHS:n kautta voisi myös ehkä päästä ulkopuoliselle erikoislääkärille, ehkä HUS:n ihotautiklinikalle (?), jos syylästä on muutakin kuin esteettistä haittaa.

    • SurullinenNeiti

      Kiitos paljon vastauksestasi!

      Olen myös kuullut että laserillakin sen voi poistaa. Lieköhän jäähdytyksessä ja laserhoidossa isotkin hintaerot?Osaisko joku vastata?
      Ja kumpi noista kahdesta olisi järkevämpää? Opiskelija tosiaan olin mutta valmistauduin jo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe